هایما S7 توربو، محبوب ترین و پرفروش ترین تیپ هایما S7 است که در صفحه اصلی این خودرو درباره آن توضیح دادیم.
این خودرو در واقع نسخه فیس لیفت 2013 هایما S7 است که در ایران توسط ایران خودرو مونتاژ و به بازار عرضه می شود. ایران خودرو در ابتدا اقدام به مونتاژ هایما اتوماتیک با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی کرده بود اما پس از عدم استقبال بازار، نسخه فیس لیفت شده را با موتور توربو شارژ به بازار عرضه کرد.
-
طراحی ظاهری هایما S7 توربو شارژ
در مقایسه با خودرو های روز، هایما اس 7 توربو طراحی قدیمی، زمخت و دمده ای دارد که در بازار امروز به هیچ عنوان یارای رقابت با محصولات جدید را ندارد. البته ممکن است نزد خود فکر کنید که باید این خودرو را با رقبای هم دوره مقایسه کرد که باید گفت هایما S7 توربو حتی در مقابل رقبای هم دوره خود مانند جک S5 اتوماتیک و چری تیگو 5 نیز از لحاظ طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد. فرم اتوبوسی شکل خودرو، جلو پنجره و چراغ های جلو کوچک، خطوط بدنه قدیمی و چراغ های از مد افتاده عقب مواردی هستند که باعث شده اند هایما S7 توربو از لحاظ طراحی عقب تر از رقبای خود باشد.
موارد دیگری مانند دیده شدن منبع اگزوز و سیستم تعلیق نحیف خودرو از نمای عقب و سر اگزوز های کوچک فیک نیز نشان دهنده بی سلیقگی کمپانی سازنده هستند. البته ابعاد بزرگ خودرو باعث شده تا استایل آن به SUV ها شباهت بیشتری پیدا کرده و از کراس اور ها مقداری فاصله بگیرد که ممکن است برای برخی از خریداران خوشایند باشد.
اما در هر صورت، ظرافت های به کار رفته در طراحی رقبا، به هیچ عنوان در هایما اس 7 توربو یافت نمی شوند.
-
کابین و فضای داخلی هایما اس 7 توربو شارژ
کابین هایما S7 توربو نیز از گزند طراحی زخمت و قدیمی دور نمانده و در اینجا نیز شاهد یک طراحی بسیار ساده هستیم که در آن کارایی به زیبایی ارجحیت داده شده است. البته اینجا یک مشکل بزرگ وجود دارد که حداقل در ظاهر خودرو به لحاظ فنی نمی توانستیم شاهدش باشیم؛ کیفیت متریال ضعیف!
در تمام نقاط کابین هایما S7 توربو از پلاستیک های نرم یا خشک با کیفیت نه چندان بالا استفاده شده که در برابر رقم پرداختی خریدار برای خودرو به هیچ عنوان احساس خوبی را منتقل نمی کنند. چرم دوزی های استفاده شده در صندلی ها و فرمان نیز چنگی به دل نزده و بسیار معمولی هستند. این موارد باعث شده تا شنیدن سر و صدای اتاق پس از گذشت مدتی از عمر خودرو طبیعی باشد که طبعا مورد پسند خریداران نیست.
بگذریم، فرمان 4 شاخه این خودرو نسبتا خوش دست است و روی آن کلید های کروز کنترل و اینترفیس قرار گرفته اند. در کنسول میانی داشبورد نیز یک صفحه نمایش 7 اینچی قرار گرفته و کلید های مربوط به تنظیمات آن کمی پایین تر به چشم می خورند.
سپس نوبت به پنل تهویه مطبوع اتوماتیک و دسته دنده می رسد. ترمز پارک خودرو از نوع دستی است، صندلی های جلو نیز ارگونومی خارق العاده ای ندارند و کاملا معمولی هستند. در ردیف عقب نیز فضای سر و پای مناسبی برای سرنشینان وجود دارد اما آن طور که از ابعاد خودرو انتظار می رفت، با دریایی از فضای پا مواجه نیستیم!
-
مشخصات فنی هایما S7 توربوشارژ
هایما اس 7 توربو از یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو شارژ بهره می برد که می تواند حداکثر 170 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 230 نیوتون متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه تولید کند. این نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل شده و هایما S7 توربو را در حدود 11 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.
هایما S7 توربو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد. قابل ذکر است که ترمز های این خودرو مجهز به سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز هستند.
مصرف سوخت هایما S7 توربو به طور میانگین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی عددی در حدود 9.6 لیتر است که اقتصادی محسوب نشده اما با توجه به وزن 1545 کیلوگرمی خودرو قابل تحمل است و همچنان از جک S5 اتوماتیک کم مصرف تر تلقی می شود!
-
امکانات ایمنی و رفاهی هایما اس 7 توربو
از هایما S7 توربو هیچ تست تصادف معتبری در دسترس نیست، از طرفی این خودرو تنها 4 ایربگ برای راننده، سرنشین و جانبی های جلو دارد و خبری از ایربگ های پرده ای در این خودرو نیست.
این موارد باعث می شوند که قابل اطمینان بودن هایما S7 توربو در حوادث رانندگی تا حدودی زیر سوال برود مخصوصا با توجه به اینکه رقیب مستقیم این خودرو یعنی جک S5 اتوماتیک با دارا بودن 5 ستاره ایمنی از C-NCAP و داشتن ایربگ های پرده ای، ایمنی کم نقصی دارد.
البته قابل ذکر است که سیستم های کمک رانندگی هایما S7 توربو مانند سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC می توانند در جلوگیری از ایجاد حادثه و رانندگی ایمن تر موثر باشند.
امکانات هایما S7 توربو در سطح قابل قبولی قرار دارند و آپشن های کاربردی مناسبی در این خودرو قابل دسترسی است؛ شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی گرمکن دار با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی، سانروف 2 حالته، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 7 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، شیشه های جانبی دودی، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، سنسور نور، سنسور باران و سنسور TPMS از جمله امکانات ارائه شده در این خودرو هستند.
- رقبای هایما اس 7 توربو شارژ
در بازار امروز، جک S5 اتوماتیک و چری تیگو 5 به عنوان رقبای اصلی هایما S7 توربو شناخته می شوند.
هایما S7 توربو شتاب گیری بسیار بهتری از تیگو 5 با موتور اتمسفریک دارد و در این زمینه پا به پای جک S5 حرکت می کند. از سوی دیگر گیربکس 6 دنده AT هایما با فاصله بهتر از گیربکس دو کلاچه جک عمل کرده و تجربه رانندگی بسیار بهتری را در اختیار راننده قرار می دهد. اما از سوی دیگر طراحی قدیمی و کابین نه چندان با کیفیت هایما کاملا قافله را به جک S5 اتوماتیک می بازد و حتی از لحاظ آپشن ها و ایمنی نیز حرف چندانی در برابر محصول کرمان موتور برای گفتن ندارد. در مجموع، اگر گیربکس DCT جک S5 اتوماتیک برای شما غیر قابل تحمل بوده و یا طراحی و جثه بزرگ S7 توربو رو دوست دارید، هایما انتخابی مناسب برای شماست.
سلام۔چطور میتونم مثل ی ادم قرن ۲۲ی این شاهکار برادران عزیز چینی رو تهیه کنم بدون اینکه ۵۰ جا ثبت اسم وفامیل اطلاعات سه نسل قبل و۶۰ نوع تعهد که من ماشین ندارم (مگه اصلا به ادمی زاد میایم)و خلاصه هزاران کار بیهوده که خودتونم میدونین و با هاش این ملت بد بخت رو به جای رسوندین که هایمای چینی ها برامون بشه ی رویا که بعد از تحویل تازه بدویم دنبال رفع معائب این اثر جاودان برادران شل کار داخلی۔الا برکت اللاه۔
درود بر شما تو هایما s7 پلاس دکمهHSAو TCS کجاست؟ و اینکه GPS نیست رو خودرو
سلام. دکمه آینه تاشو؛ سمت چپ فرمان کمی بالاتر از چای مدارک کنار دکمه تنظیم آینه بغل قرار داره. عکس آینه به شکل یک مستطیل سفید روی اونه.