1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با مرسدس CLA35 AMG، کوپهٔ چهاردر 300 اسبی + تصاویر

آشنایی با مرسدس CLA35 AMG، کوپهٔ چهاردر 300 اسبی + تصاویر

1 اردیبهشت 1398
  • 0

حدود دو هفته بعد از معرفی سدان اسپرت A کلاس توسط مرسدس-آام‌گ، حالا این شرکت سدان عملکردی دیگری را معرفی کرده است. این ماشین، CLA35 است و از همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ A35 استفاده می‌کند که 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. CLA35 با استفاده از این نیرو ظرف 4.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

2.jpg
اما ارتقاءهای CLA35 صرفاً به پیشرانه محدود نمی‌شود زیرا طراحان AMG به‌منظور تمایز خودرو با نسخه‌های معمولی، آن‌را به کیت بدنهٔ AMG شامل ‌تریم کرومی در جلوپنجره و سپر جلو، دیفیوزر جدید، سیستم اگزوز اسپرت و اسپویلر کوچک عقب مجهز کرده‌اند. رینگ‌های آلیاژی 18 یا 19 اینچی با طراحی بهینهٔ آئرودینامیک نیز تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی این سدان اسپرت هستند.

3.jpg
داخل CLA35 اما تا حد زیادی نسبت به نسخهٔ معمولی بدون تغییر باقی‌مانده ولی بااین‌حال تعدادی ویژگی‌های اسپرت مثل صندلی‌های مشکی‌رنگ میکروفایبر با دوخت قرمزرنگ، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، نورپردازی داخلی قرمزرنگ و تریم قرمزرنگ در دریچه‌های تهویه به آن اضافه شده است. مثل نسخهٔ معمولی، در اینجا هم دو نمایشگر 10.2 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به چشم می‌خورد اما این نمایشگرها به‌طور ویژه AMG تنظیم شده‌اند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این ماشین نیز می‌توان به تریم مشکی‌رنگ و غربیلک فرمان D شکل با پدال‌های تعویض دندهٔ گالوانیزه اشاره کرد.

5.jpg
از سوی دیگر، مهندسان AMG برای این سدان اسپرت سیستم کنترل تعلیق AMG را با قطعات آلومینیومی، هندسهٔ منحصربه‌فرد و رابط‌های فرماندهی خاص AMG را هم در نظر گرفته‌اند. به گفتهٔ مرسدس بنز، این تغییرات، ثبات بالا در خط مستقیم و پویایی بالا در پیچ‌ها را برای CLA35 به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، خریداران همچنین می‌توانند کمک‌فنرهای تطبیقی را هم سفارش دهند که دارای سه حالت مختلف بوده و وعدهٔ بهینه کردن راحتی و چابکی را داده است.

4.jpg 

دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد CLA35 نیز شامل سیستم کمکی فرمان خاص و سیستم ترمز عملکرد بالا می‌شود. این سیستم ترمز در جلو از دیسک‌های 13.8 اینچی با کالیپرهای چهار پیستونه و در عقب از دیسک‌های 13 اینچی با کالیپرهای تک پیستونه برخوردار است. مرسدس CLA35 AMG اواخر ماه جاری برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک به نمایش عمومی درآمده و فروش آن از اواخر امسال آغاز خواهد شد؛ اما خریداران اروپایی نیازی نیست مدتی طولانی صبر کنند زیرا پذیرش سفارشات خرید این ماشین در اروپا در تاریخ 29 آوریل آغاز شده و از ماه آگوست به خریداران تحویل داده خواهد شد.

7.jpg

8.jpg

9.jpg

 

منبع پدال


نظرات