1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. واردات خودروهای مشمول مصوبه دولت منوط به بررسی سازمان حمایت شد

واردات خودروهای مشمول مصوبه دولت منوط به بررسی سازمان حمایت شد

28 فروردین 1398
  • 0

مدیرکل دفتر صادرات و واردات وزارت صمت در نامه ای به گمرک اعلام کرد: اطلاعات پرونده خودروهای وارداتی به وزارت صمت ارسال گردد تا پس از بررسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره آنها اقدام شود.

مدیرکل دفتر صادرات و واردات وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک اعلام کرد برای ترخیص خودروها ضرورت دارد اطلاعات این پرونده‌ها مجدد به وزارت صمت ارسال تا پس از بررسی دستور لازم اخذ شود.

در این نامه مورخ 98/1/26 آمده است:‌ پیرو نامه شماره 338422 مورخ 97/12/28 دفتر مقررات صادرات و واردات در ارتباط با نحوه تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در زمان ترخیص خودروها به استحضار می‌رساند. فرایند قید شده در نامه مذکور از تاریخ 97/10/16 قابل استناد می‌باشد.

برای موارد قبل از تاریخ 97/10/16 که زمان شروع مصوبه می‌باشد. ضرورت دارد اطلاعات این پرونده‌ها مجدد برای وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده تا سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به بررسی آنها اقدام و نتیجه جهت طی مراحل بعدی به گمرک ج.ا.ا ارسال گردد.

دولت در جلسه مورخ 97/10/9 ممنوعیت واردات خودروهای خارجی دپو شده در گمرکات و مناطق ازاد را لغو کرد. این مصوبه در تاریخ 97/10/16 توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های ذی ربط ابلاغ شد.

منبع فارس


نظرات