1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بازار خودرو با بستن سایت‌های قیمت‌گذاری آرام می‌شود؟

بازار خودرو با بستن سایت‌های قیمت‌گذاری آرام می‌شود؟

15 اردیبهشت 1398
  • 1

بازار خودرو در طول دو هفته اخیر به‌صورت سازمان‌یافته به سمت افزایش قیمت رفته است، اما سؤال اینجاست با ممنوعیت اعلام قیمت خودرو توسط سایت‌ها، بازار روند نزولی قیمت‌ها را خواهد دید؟

در طول هفته‌های اخیر قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در بازار سرکش‌تر از سال گذشته هر روز روند صعودی پیدا کرده و هنوز خبری از ثبات قیمت‌ها و حتی کاهش قیمت‌ها نیست.

جالب اینجاست در هفته گذشته وزارت صنعت و سازمان حمایت به جای مدیریت اوضاع بازار خودرو از مردم خواستند "فعلاً خودرو نخرند" اما سؤال اینجاست: آیا در حال حاضر مردم امکان خرید خودرو دارند که دست از خرید بکشند؟ امروز حرف اول بازار خودرو را دلال‌بازی و کاهش عرضه خودرو می‌زند، در این شرایط  هرکس به هر ترفندی درصدد خرید خودرو و فروش آن در بازار است. متأسفانه مصرف‌کننده اصلی هم نه امکان خرید از سایت فروش فوری محصولات خودروسازان و نه از بازار را دارد.

در جدیدترین اقدام واحدهای نظارتی برای کاهش دلال‌بازی بازار خودرو درصدد ممنوعیت اعلام قیمت‌های خودرو از سوی سایت‌ها از جمله دیوار و شیپور برآمده‌اند تا از این طریق مانع اعلام قیمت‌های خلاف واقع برای فروش خودرو شوند. به اعتقاد فروشندگان خودرو این اقدام دولت مثبت بوده و می‌تواند تا حدودی اعلام قیمت‌های غیرمنطقی را در بازار کاهش دهد؛  چراکه کسی پراید 60 میلیون تومانی را نه فروخته و نه خریده است.

نوری یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط با اعلام اینکه فضای مجازی نقش زیادی در اعلام قیمت‌های کاذب خودرو داشته است به تسنیم می‌گوید: همه به نوعی کاسب شده‌اند و با صرف هزینه‌ای کم‌آگهی‌های نجومی قیمت خودرو را منتشر و در بازار التهاب به‌وجود می‌آورند.

وی با بیان اینکه البته آشفته بازار خودرو با این‌گونه اقدامات آرام نمی‌شود، افزود: بازار خودرو در طول دو هفته اخیر به‌صورت سازمان‌یافته به سمت افزایش قیمت رفته است و باید پشت پرده‌های این موضوع را یافت و برخورد لازم را با آنها انجام داد؛ علاوه بر این عرضه خودرو هم باید افزایش یافته وخودروسازان ضمن ایفای تعهدات خود به افزایش تولید اقدام کنند.

منبع تسنیم


نظرات

  • sss sss (15 اردیبهشت 1398 ساعت 13:54)

    پشت پرده این موضوع خود دولت هست برای ما فیلم بازی نکنید