1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی سدان محبوب تویوتا کمری هیبریدی 2019 جدید + عکس

معرفی سدان محبوب تویوتا کمری هیبریدی 2019 جدید + عکس

4 خرداد 1398
  • 2

تویوتا کمری پس از غیبتی 15 ساله دوباره به اروپا بازگشته است اما آیا رقبا باید نگران این سدان ژاپنی باشند؟ ما این خودرو را بررسی کرده‌ایم تا پاسخ این سؤال را بیابیم…

 

تویوتا کمری یک سوپراستار جهانی است. علیرغم غیبتی 15 ساله در اروپا، این خودرو در سایر نقاط جهان فروش بالایی را تجربه کرده است. تویوتا از سال 1982 تاکنون بیش از 19 میلیون دستگاه کمری را ساخته و به فروش رسانده است.

2.jpg
هم‌اکنون و با خاتمه‌ی عرضه‌ی آونسیس، تویوتا فکر می‌کند زمان بازگرداندن کمری به اروپا فرا رسیده است. این خودروساز ژاپنی ادعا می‌کند کمری جدید دارای طراحی زیبا، قوای محرکه‌ی هیبریدی، هندلینگ درگیر کننده و متریال لوکسی بوده و همین امر باعث شده کمری خودرویی درست در زمانی درست باشد.


ما اولین بار نسخه‌ی پیش‌تولیدی هشتمین نسل کمری را در سال پیش ‌راندیم و فهمیدیم که این خودرو جایگزین جادار، آرام و راحت برای سدان های کلاس D اروپاست. اگرچه این خودرو از نظر هیجان رانندگی به پای ب ام و سری 3 نمی‌رسد اما خریداران در کلاسی که پر از محصولات دیزلی است با چیزی متفاوت روبرو خواهند بود.

3.jpg
خب آیا کمری رقیب قابل‌اعتنایی برای فولکس‌واگن پاسات است؟ اگر تنها بخواهیم به قیمت خودروها نگاه کنیم باید گفت کمری گران به نظر می‌رسد اما خب نگاه کردن به چیزی فراتر از قیمت پایه‌ی 29995 پوندی بی‌اهمیت به نظر می‌رسد. مخصوصاً زمانی که بدانید هزینه‌های نگهداری کمری چقدر پایین است.


تویوتا انتظار دارد 80 درصد خریداران کمری در بریتانیا از سازمان‌ها و ناوگان‌های مختلف باشند. کمری خودروی بسیار کم‌مصرفی نیست اما بسته به مسیر روزانه و سبک رانندگی، این خودرو می‌تواند فواصل کوتاه را تنها با نیروی الکتریکی حرکت کند و این امر راندمان خودرو را بالا می‌برد.

4.jpg
اینجاست که کمری واقعاً می‌درخشد. این خودرو در شهر کاملاً بی‌صدا بوده و پیشرانه‌ی الکتریکی قدرتمند آن پاسخی آنی به پدال گاز می‌دهد و پرفورمنسی درخور دارد. سواری و راندن کمری آسان بوده و فرمان سبک و دقیق و میدان دید پذیرفتنی از جمله ویژگی‌های مثبت این خودرو محسوب می‌شوند.


آن‌هایی که با نسل پیشین تویوتا پریوس و یا اساساً با هر خودروی هیبریدی مجهز به گیربکس CVT آشنا باشند از دیدن کمری و قوای محرکه‌ی آن خوشحال خواهند شد. با فشار روی پدال سمت راست دور پیشرانه بالا خواهد رفت اما این حرکت با خونسردی و تمدن بیشتری در مقایسه با قبل صورت می‌گیرد. پیشرانه‌ی 215 اسب بخاری نیز قدرت کافی‌ای داشته و به ندرت نیاز به فشار کامل روی پدال گاز خواهید داشت.

5.jpg
به عنوان عملی معمول در خودروهای الکتریکی و هیبریدی، آرامش و آسایش کابین در سرعت‌های بالا کمی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. پیشرانه‌ی کمری به حدی آرام و ساکت است که گوشتان ناخودآگاه به سمت صداهای دیگر همچون صدای جاده می‌رود. شاید صدای خودرو در بزرگراه خیلی به گوش نرسد اما در جایی که رقبا پیشرانه‌ای دیزلی با صدای کمی دارند، کمری صدایی پایدار در سرعت 110 کیلومتر در ساعت را تولید می‌کند.


زیرساخت کمری پلتفرم اثبات شده‌ی TNGA است که از نظر سواری و هندلینگ بسیار خوب عمل کرده است. مهندسان تویوتا به دنبال ارائه‌ی هندلینگ پایدار و طبیعی در کمری بوده‌اند و واقعاً هم به این نقطه رسیده‌اند. شاید اوپل اینسیگنیا کمی تیزتر باشد اما تویوتا همان میزان چسبندگی را ارائه می‌کند. سیستم تعلیق کمری توازنی خوب بین راحتی و چابکی پیدا کرده است.

 6.jpg

از این حقیقت نمی‌توان فرار کرد که خودروهایی همچون کمری در میان رانندگان تاکسی و ارگان‌های دولتی محبوب خواهند بود؛ و اگر شما تویوتا کمری جدید را انتخاب کنید شکایت زیادی درباره‌ی فضای صندلی‌های عقب نخواهید داشت. این خودرو به اندازه‌ی اشکودا ساپرب جادار بوده و فضای پا و سر کافی برای افراد قدبلند هم وجود دارد. صندلی‌های کمری جدید نرم بوده و پوشش چرم آن‌ها کاملاً دلپذیر است.

صندوق‌عقب نیز بسیار بزرگ است هرچند برخلاف رقبا، تویوتا برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ی استیشن کمری ندارد. با صندوق 524 لیتری، فضای بیش از حد نیاز برای حمل چندین چمدان وجود دارد اما اگرچه می‌توان صندلی‌های عقب را تا کرد اما شاید برخی افراد اینسیگنیا را خودرویی کاربردی‌تر برای حمل اسباب و وسایل بدانند.

7.jpg
بی‌شک بزرگ‌ترین نقص کمری جدید به سیستم اطلاعات سرگرمی آن مربوط می‌شود. پانل شیشه‌ای بزرگ این سیستم جالب نبوده و پاسخ‌های چندانی به لمس انگشتان نمی‌دهد. مهندسان تویوتا می‌گویند در حال کار برای ارائه‌ی اپل کارپلی و اندروید اتو هستند اما فعلاً این سیستم‌ها در دسترس نیستند. برای رانندگانی که چندین ساعت پشت فرمان خواهند بود، این سیستم می‌تواند روی نظرشان تأثیر منفی بگذارد.


اما اگر می‌توانید این سیستم اطلاعات سرگرمی را نادیده بگیرید احتمالاً از لیست تجهیزات استاندارد آن ناامید نخواهید شد. تنها دو تریم دیزاین با بهای 29995 پوندی و اکسل وجود دارد که این آخری 1300 پوند گران تر است.

8.jpg
مدل‌های دیزاین از رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ورود بدون کلید و صندلی‌های جلوی گرم شونده سود می‌برند. ناوبری ماهواره‌ای و دوربین دنده‌عقب نیز در لیست تجهیزات به چشم می‌خورند.


اما در نسخه‌ی گران تر اکسل رینگ‌های 18 اینچی، مه شکن‌های LED، شارژ بی‌سیم گوشی، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقبی و… دیده می‌شوند.

9.jpg
تویوتا کمری جدید خودرویی است که بجای قلب با عقل خریداری می‌شود. کمری خودرویی راحت، جادار و آرام بوده و تجهیزات زیادی هم دارد؛ اما موضوع اصلی در این میان هزینه‌های نگهداری است. اگر تویوتا بتواند سیستم اطلاعات سرگرمی کمری را تصحیح کند، این خودرو امتیاز بالاتری هم دریافت خواهد کرد.

مشخصات تویوتا کمری 2.5 هیبرید اتو اکسل :

قیمت: 31295 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری بنزینی هیبریدی
قدرت: 215 اسب بخار
گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع پدال


نظرات

  • رضا رضا (4 خرداد 1398 ساعت 11:22)

    سواری برقی درست است نه سدان هیبریدی .خوباخته نباش

  • احد احد (4 خرداد 1398 ساعت 11:14)

    با سلام؛ خیلی عالی بلاخره یکی پیدا شداز پراید ما بزنه جلو.
    لعنت به خودرورهای ایرانی شرمنده خودمون هستیم. چقدر بدبختیم.!!!!!!