1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادامه سقوط آزاد قیمت خودروهای وارداتی و داخلی در بازار

ادامه سقوط آزاد قیمت خودروهای وارداتی و داخلی در بازار

20 خرداد 1398
  • 13

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اعلام این مطلب افزود: قیمت خودرو کاهشی قابل توجه را در روزهای اخیر تجربه کرده است اما هنوز حباب خودرو تخلیه نشده است چرا که عرضه خودرو از سوی خودروسازان هنوز مناسب نیست.

وی به افزایش قیمت خودرو از سوی برخی خودروسازان نیز اشاره کرد و گفت: کرمان خودرو امسال در چند نوبت قیمت‌هایش را افزایش داده است در حالی که دلیلی برای این اقدام نبود. همین افزایش قیمت از سوی کارخانه سبب می شود بازار با سکته روبرو شود.

او با اشاره به اینکه ریزش قیمت‌ها امروز بسیار قابل توجه است، گفت: امروز قیمت خودروی ۴۰۵ هر چند از سوی برخی سایت‌ها ۸۵ میلیون تومان اعلام شده است اما همکاران ما این خودرو را بالاتر از ۸۰ میلیون تومان نمی‌خرند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت ها همچنان در حال کاهش است، اضافه کرد: پیش بینی می کنم در روزهای آینده قیمت این خودرو به ۷۲ میلیون تومان برسد چرا که اگر قرار باشد این قیمت ۵ درصد بالاتر از تحویل قیمت کارخانه باشد، در همین حد و اندازه خواهد بود.

موتمنی با اشاره به اینکه قیمت پژو پارس نیز از ۱۱۵ میلیون تومان ابتدا به ۱۰۴ میلیون تومان و سپس به ۹۸ میلیون تومان رسید، گفت: خودروی پژو پارس امروز بالاتر از ۹۴ میلیون تومان خریدار ندارد و احتمالا با طی همین روند به ۸۶ میلیون تومان خواهد رسید.

او درباره قیمت کنونی خرد و فروش پراید گفت: پراید ۱۳۱ هر چند ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است اما بالاتر از ۴۳ میلیون تومان خریدار ندارد و به زودی بر همین قیمت تثبیت می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا قیمت پراید ۱۱۱ همچنان در محدوده ۵۲ میلیون تومان باقی مانده؟ توضیح داد: دلیل ماندگاری قیمت این است که این مدل خودرو از سوی سایپا عرضه نمی شود و در صورت عرضه به سرعت قیمت آن کاهش خواهد یافت.

به گفته وی پژو ۲۰۶ نیز به شدت با کاهش قیمت روبروست. او در این خصوص افزود: این خودرو پیش تر به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان رسید اما امروز کسی ان را بالاتر از ۹۰ میلیون تومان نخرید و در روزهای اینده قیمت این خودرو ۸۲ میلیون تومان می شود. به گفته وی کف قیمتی ۲۰۶ همان ۵۸ میلیون تومانی است که در بهمن ماه سال گذشته در بازار بود.

این فعال صنفی درباره میزان کاهش قیمت خودرویی مانند سانتافه که تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پیشروی کرده بود، گفت: این خودرو امروز ۸۴۰ میلیون تومان نیز فروش نرفت یعنی بازار کاهش ۲۶۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو را نیز کافی نمی داند.

او تاکید کرد: سوناتا نیز با کاهش صد میلیونی قیمت به ۷۵۰ میلیون رسیده و خودروی توسان نیز حتی با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان خریدار ندارد.

وی درباره وضعیت قیمت پژو۲۰۰۸ نیز گفت: این خودرو تا هفته قبل ۳۳۲ میلیون تومان بود اما امروز همکاران آن را به قیمت ۳۰۰ میلیون نیز نخریدند و پیش‌بینی می شود قیمت این خودرو نیز به حدود ۲۸۰ میلیون تومان برسد.

وی گفت: ما قبلا هم هشدار داده بودیم که اگهی‌های فیک در فضای مجازی سبب شده است قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد چرا که از فرودین ماه تا کنون نیز نه قیمت ارز افزایش یافته و نه تغییر جدیدی در این بازار رخ داده است.



نظرات

  • محسن محسن (20 خرداد 1398 ساعت 22:55)

    راست میگه . بنگاه دار ها شپش می پرونند . خریدار هم اگه باشه باز هم دلاله که اونم زیر قیمت می خواد بخره تا سود بکنه .البته باید بگم که پراید 43 تومنی ارزون نیست .مگه سطح درآمد مردم چقدر طی سال گذشته زیاد شده که 20 میلیون بیشتر بپردازند . این هایی هم که دنبال افزایش قیمت اند میخوان به کی بفروشن؟

  • آقای عارف آقای عارف (20 خرداد 1398 ساعت 19:04)

    قیمت های بازار ها سقوط میکنید ولی فروش شرکت ها که بر اساس حاشیه بازار شده بود هیچ تغیری نمیکنید .
    قرار بود فروش خودرو ها به اشخاصی که خرید فوری میکنند به صورت حاشیه بازار باشه ولی الان اون بدبخت ها و بیچاره های که یک سال پیش پیش خرید کردند هم دارن خریدهاشون رو با همون حاشیه بازار تکمیل وجه میکنن ، چرا هیچ مقام مسئولی این دزدی ها رو نمیبینه ؟؟؟

  • مرتضی مرتضی (20 خرداد 1398 ساعت 18:00)

    من یکی که قسم خوردم یعنی تا عمر دارم خوردو ده پونزده سال مدل خورده رو سوار میشم ولی با این قیمت های کذایی این روزهای بازار آشفته قیمت ها که از همه آشفته تر همین خودرو هستش خودرو صفر نمیخرم چون تو این اوضاع کساد کاسبی پول مفت ندارم به این آهن غراضه های ایرانی و قیمت های فضایی خارجی بدم که یک دهم اینی که هست هم نمی ارزه مخصوصا باز ایرانی،خوردو بیست تومنی پارسال شده شصت تومن سه تومن اومده پایین تیتر زدن خودرو ارزان شد!!! به نظر من کسی که پول حلال در میاره نمیاد با این قیمت ها فعلا خودرو بخره مگه اینکه درآمدش هم فضایی باشه و... کاش همه مردم ایران اتحاد داشتن چیزی گرون میشد نمیخریدن تا کسی دیگه جرات نکنه قیمت ها رو فضایی بالا ببره،کاش از اتحاد بعضی کشور های دیگه یاد بگیریم...واقعا داریم به کجا میریم...خودرو اینجور...مسکن اینجور...مگه منه جوون چقدر درآمد دارم چقدر مگه عمر میکنم که همه چی تو دلم باید بمونه... چرا از شانس مزخرف ما به ما که رسید همه چی یه دفعه طلا شد...

  • پراید131فول پراید131فول (20 خرداد 1398 ساعت 17:40)

    قیمت این خودرو

  • رضا رضا (20 خرداد 1398 ساعت 17:11)

    بابااین ملت هستندکه با قیمتهای نجومی شماخریدنمیکنندودلالان وخودروسازان را مجبورکردندکه کمی ازطمعشان رابشکنندکه انشا له بازهم خریدنکنندتاقیمتها بکلی شکسته ودلالان زیان دیده ازبازارفرارکنند.وخودروسازان هم که بازاری نبینندیا کارخانه رامیبندندیا قیمتها راپایین میاورند.

  • احمد احمد (20 خرداد 1398 ساعت 16:35)

    با سلام خدمت هم وطنان گرامی خریدن خودرو به قیمت گران باعث تثبیت همان قیمت گران می شود بیایید به اندازه ارزش کالا پول پرداخت کنیم نه اینکه به نوشته های برنامه ریزی شده در فضای مجازی که خود برنامه ای تبلیغاتی- روانی محسوب میشود توجه کنیم و پول بدیم قیمت ها باید به بهمن سال قبل برگردند مثلا پژو ۲۰۶، ۵۸ میلیون.

  • داود داود (20 خرداد 1398 ساعت 16:20)

    همه اش چرت و پرته باور نکنین حتما یه چیزی زده تو توهمه

  • عباس آقاجانی عباس آقاجانی (20 خرداد 1398 ساعت 16:07)

    بنظرم اگر بخواهیم قیمتها تثبیت شود باید از نظرات کارشناسی اتحادیه و آقای مؤتمنی بهره مند شویم نه اینکه مثل بعضی از دوستان با لودگی و تمسخر به اعتبار این منبع خدشه وارد کنیم که اگر این شود در بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید و ضررش به مصرف کننده خواهد رسید . با سپاس

  • لولو لولو (20 خرداد 1398 ساعت 16:01)

    قیمت پژو در حال حاضر باید 400 میلیون تومان باشه

  • آرش آرش (20 خرداد 1398 ساعت 14:07)

    مگر این هم شد افت قیمت که هی دارین پز میدن هر دفعه که 2 تومن آوردین پایین بعد یه ماه دوباره 10 تومن بردین بالا که پراید 20 تومنی رو کردین 50 تومن..تدبیر یعنی دستتو بزاری رو ریشتو و بخندی و حیله ای چاره کنی. و امید یعنی تا میتونی به ملت دروغ علنی بگی...

  • 123 123 (20 خرداد 1398 ساعت 13:04)

    چرا الکی جو میدن کسی که این قیمت نمیفروشه

  • الاب الاب (20 خرداد 1398 ساعت 12:32)

    با این تیتر های احمقانه هیچ قیمتی پایین نمیاد .و هرچه جلوتر برود********خواهد شد قیمت خودرو هم ناگزیر چندین برابر خواهد شد

  • مهدی مهدی (20 خرداد 1398 ساعت 12:27)

    آقای سعید موتمنی خیلی بی طرفانه و واقع نگرانه در مورد خودروها و وضعیت فعلی شان در بازار نظر می دهند.
    بنده از نظرهایشان واقعا استفاده می کنم
    باتشکر