1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بالاخره شورولت کوروت جدید رونمایی شد

بالاخره شورولت کوروت جدید رونمایی شد

30 تیر 1398
  • 0

طی دهه‌های پیشین چندین نمونه پروتوتایپ از این خودرو در حال تست دیده شد که تقریبا هیچ یک از آنها موفق به دریافت چراغ سبز برای تولید نشد. اما پس از حدود 60 سال صبر و انتظار، کوروت C8 موتور وسط از راه رسیده و با اولین نگاه به آن مشخص می‌شود که این خودرو ارزش این میزان صبر را داشته، به خصوص زمانی که متوجه می‌شوید با پرداخت مبلغ کمتر از 60 هزار دلار قادر به تهیه یک دستگاه کوروت موتور وسط هستید!

جدا از قیمت پایین، پیشرانه‌ای که در پشت کابین این خودرو نصب شده، بر پایه نیروگاه 6.2 لیتری هشت سیلندر LT1 کوروت C7 توسعه یافته، اما حال این پیشرانه کاملا جدید بوده و شورولت برای آن کد LT2 را برگزیده است. این پیشرانه در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت 490 اسب‌بخار بوده که در صورت نصب پکیج Z51 این قدرت به 495 اسب‌بخار افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب این نیروگاه نسبت به پیشرانه 460 اسب‌بخاری LT1 تا حد قابل توجهی قدرتمندتر است. این میزان قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه خودکار با پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان به چرخ‌های عقب این موشک موتور وسط منتقل می‌شود.

Chevrolet-Corvette_C8_Stingray-2020-1280-04 (1);kl

اما زمانی متوجه هنر شورولت می‌شوید که آمار و ارقام عملکرد این خودرو را مشاهده می‌کنید. کوروت موتور وسط قادر است در کمتر از سه ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برساند که برای خودرویی با 495 اسب‌بخار قدرت، بسیار حیرت آور است. در این لحظه بیشینه سرعت قابل دسترسی و همچنین رکورد درگ 400 متر این خودرو منتشر نشده است. جهت مقایسه بیان می‌کنیم که نسخه ZR1 کوروت C7 که قدرتمندترین نمونه نسل پیشین این خودرو محسوب می‌شود، طی 2.8 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند، این بدان معناست که نسخه پایه نسل جدید کوروت قادر است تا شانه به شانه قدرتمندترین نمونه نسل پیشین خود حرکت کند.

به دلیل تغییر ساختار بدنه کوروت در این نسل، فضای کابین کاملا دگرگون شده است. شورولت یک پشت آمپر تمام دیجیتال در پشت فرمان و یک نمایشگر برای سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی در میان داشبورد طراحی کرده است. تمامی کلیدها و ادوات یاد شده طراحی راننده محوری دارند، مضاف بر آن راننده از سرنشین توسط یک کنسول میانی عریض و بزرگ جدا شده‌اند.

شورولت کوروت C8 را باید خودرویی تمام متفاوت نسبت به نسخه پیشین دانست، چراکه هیچ وجه مشترکی جز لوگوی کوروت بین آنها وجود ندارد. با نصب پکیج سفارشی Z51، دیسک‌های ترمز خنک شونده بزرگتری برای این خودرو نصب می‌گردد، مضاف بر آن در این پکیج پنج اسب‌بخار به قدرت پیشرانه اضافه شده و صدای خروجی اگزوز نیز تا حدودی متفاوت‌تر و گوش نوازتر می‌شود. شورولت برای این خودرو سیستم مگنتیک راید کنترل را درنظر گرفته که برای تنظیم آن شش مد مختلف طراحی شده است. یکی از این حالت‌ها، Z مد نام دارد که در آن راننده قادر است به سلیقه خود تعلیق را شخصی سازی کند.

Chevrolet-Corvette_C8_Stingray-2020-1280-1d.jpg

در حالی که محل قرارگیری پیشرانه در کوروت نسل هشت در میان بدنه است، اما طراحی آن چندان متفاوت از نسل پیشین خود نیست. در واقع این خودرو کاملا شبیه به رندرهایی است که در سال گذشته منتشر شده بود، اما تفاوت‌هایی جزیی در برخی از ریزه کاری‌های بدنه آن مشاهده می‌شود. همانند کوروت‌های پیشین، سقف این خودرو قابلیت برداشتن دارد تا سرنشینان به هنگام حرکت بتوانند از هوای آزاد لذت ببرند. شورولت در پوزه این خودرو محلی برای قراردادن چمدان و وسایل طراحی کرده که ابعاد آن برای قراردادن دو کیف سایز متوسط کاملا کافی به نظر می‌رسد. در قسمت بار عقب هم شورولت فضای کافی برای قرار دادن دو کیف گلف را طراحی کرده است. نکته خوشحال کننده در خصوص کوروت C8، عرضه به دو صورت راست فرمان و چپ فرمان است.

مهمترین نکته در خصوص کوروت C8، قیمت پایین آن است. در این لحظه جنرال موتورز قیمت دقیق آن را اعلام نکرده، اما شورولت بیان کرده که نسخه استینگری کوروت C8 برچسب قیمت پایه‌ای کمتر از 60 هزار دلار خواهد داشت. بنابراین کوروت را باید در دسترس‌ترین سوپراسپرت حال حاضر دنیا دانست که به خوبی با قیمت منصفانه خود، ابرخودروهای چند صد هزار دلاری را تهدید می‌کند.



نظرات