1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. پژو 3008 جدیدترین خودرو واردشده به گمرکات کشور

پژو 3008 جدیدترین خودرو واردشده به گمرکات کشور

پژو 3008 جدیدترین خودرو واردشده به کشور
30 تیر 1398
  • 4
 پژو 3008 یکی از محصولات جدید این برند فرانسوی است که با تکیه بر جدیدترین تکنولوژی‌ها توانست در سال 2017 به انتخاب ۵۸ روزنامه‌نگار حوزه خودرو در بیش‌از ۲۲ کشور اروپا، عنوان برترین خودرو سال اروپا را از آن خود کند

روز گذشته تصاویری از ورود چند دستگاه پژو 3008 به یکی از گمرکات کشور در فضای مجازی منتشر شد و از همان ابتدا سروصدای زیادی در محافل خودرویی به‌پا کرد. سرنوشت این خودروها و علت ورود آن به کشور تاکنون مشخص نشده است.

برخی منابع علت ورود این‌خودروها را تردد گذرموقت برای مدت محدود در کشور اعلام و برخی دیگر توقف آن را در یکی از گمرکات کشور، به‌دلیل ترانزیت به کشورهای مجاور بیان کرده‌اند. همچنین احتمال می‌رود این خودروها به مقصد یکی از سفارتخانه‌ها وارد کشور شده باشد و با دریافت پلاک دیپلماتیک، به‌زودی راهی خیابان‌های کشور شوند. پیش از این تعداد محدودی از این خودرو به مناطق آزاد کشور وارد شده بود تا پس از دریافت پلاک منطقه آزاد، راهی خیابان‌ها شوند.

پس از توافقات برجام و شروع همکاری مجدد پژو فرانسه با شریک تجاری خود یعنی گروه صنعتی ایران‌خودرو، برنامه تولید و واردات چند نوع از محصولات به‌روز این برند فرانسوی در دستور کار این دو شرکت قرار داشت، که برهمین اساس تولید و مونتاژ پژو 2008 و واردات پژو 508 و 301 طی این دوسال صورت گرفت. برخی منابع از احتمال واردات پژو 3008 نیز پس از عرضه محصولات مذکور به بازار ایران خبر می‌دادند که با برهم خوردن توافقات برجام و اعمال تحریم‌های بین‌المللی از سوی آمریکا، تمام این برنامه‌ها و اهداف بلندمدت شرکت ایکاپ، متوقف شد. پژو ۳۰۰۸ یک کامپکت اس‌یووی است که در ماه می سال ۲۰۰۸ معرفی شد. این خودرو برای نخستین بار در شهر دوبروونیک کشور کرواسی به نمایش عموم درآمد و تولید آن در آوریل ۲۰۰۹ آغاز شد. نسل اول این خودرو از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ در فرانسه و چین با مشخصات و ظاهر یکسان تولید شد. پژو درحالی از نسل دوم آن در سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد که تغییرات اعمال‌شده روی این خودرو در بازار چین بسیار متفاوت با بازارهای جهانی بود.

 13097.jpg

آن‌چه در بازار چین به‌عنوان پژو ۳۰۰۸ نسل دوم معرفی شد، تنها یک فیس‌لیفت روی نمای جلوی خودرو به همراه تغییرات اندک در موتورها و تکنولوژی‌های به‌کار رفته در این خودرو بود. اما در اروپا یک خودرو کاملا متفاوت از نظر کلاس بدنه، سایز، کارایی، چهره، تکنولوژی و امکانات به‌عنوان پژو ۳۰۰۸ نسل دوم معرفی شد. این خودرو معرف‌ نسل‌دوم داشبورد i-Cockpit پژو نیز است. 3008 از غربیلک فرمان کوچک و آشنایی استفاده می‌کند. نشان‌دهنده‌ها در دید راننده قرار دارند و همین امر باعث شده است ایمنی خودرو نسبت‌به 308 بهبود یابد.

صفحه دیجیتال استاندارد خودرو نیز قابل‌سفارشی‌سازی است و می‌تواند همه‌چیز از سرعت گرفته تا سیستم ناوبری و مدیا و اطلاعات سفر را نشان دهد. سیستم اطلاعات سرگرمی 3008 کاملا بازنگری شده و صفحه‌نمایش لمسی قرض گرفته‌شده از 308 با ردیفی از دکمه‌هایی به سبک پیانو تکمیل شده است که اجازه‌ دسترسی آسان‌تر به کنترل‌های تهویه و منوی تلفن را می‌دهد.

صفحه‌نمایش پاسخگوتر است، گرافیک باکیفیت‌تری دارد و در آن به‌صورت استاندارد سیستم اپل کارپلی و MirrorLink جای داده شده، همچنین کیفیت دیگر نقاط کابین عالی است. طبق اطلاعات موجود، موتورهای مختلفی برای این خودرو قابل سفارش هستند.

اولین موتور که بر روی تیپ اکتیو عرضه می‌شود THP 165 نام دارد که یک موتور 1.6 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر است و می‌تواند 162 اسب‌بخار قدرت در 6000 دور بر دقیقه و 240 نیوتون متر گشتاور را نیز از دور موتور 1400 دور در دقیقه تولید کند. موتور دیگر با نام BlueHDi 180 است که یک موتور توربو دیزل 2 لیتری است و می‌تواند 178 اسب‌بخار قدرت در 3750 دور و 400 نیوتون متر گشتاور را از 2000 دور در دقیقه تولید کند.

تجهیزات استاندارد این خودرو در تیپ پایه شامل تهویه خودکار دوگانه، خروجی تهویه سرنشینان عقب، پاور ویندوز، قابلیت‌تنظیم ارتفاع فرمان، ترمز پارک برقی، سیستم فرود از تپه و آینه فتوکرومیک هستند. تیپ اکتیو 3008 مجهز به غربیلک فرمان چرمی، صندلی‌های پارچه‌ای و رینگ 17اینچی آلومینومی است.

این تیپ همچنین به ایربگ‌های هوشمند جلو، ایربگ جانبی جلو، ایربگ پرده‌ای سراسری، سیستم کنترل پایداری، سیستم ضدلغزش، سیستم هشدار هوشیاری راننده، سیستم هشدار خروج از خط، صندلی‌های ایزوفیکس، کروزکنترل مجهز به لیمیتر و سیستم تشخیص محدودیت سرعت مجهز است. امکانات دیگری نیز نظیر چراغ‌های هالوژنی، چراغ‌های عقب LED، سنسور پارک‌عقب، آینه خودکار جانبی و دوربین 180درجه دید عقب هم در این خودرو موجود هستند.

13098.jpg



نظرات

  • مجید‌ مجید‌ (31 تیر 1398 ساعت 01:18)

    اشغالتر‌از‌محصولات‌فرانسه‌وجود‌نداره‌حیف‌پول‌

  • ایرانی ایرانی (30 تیر 1398 ساعت 15:24)

    لیاقت ایرانیاست !!!!!!!!!
    این سایپا و ایرتن خودرو و بقیه ، ********** میسازن
    هرچندوقت یبار پرایدو کجو کوله میکنن به یه اسمی میندازن به ملت شریف

  • بی خودرو بی خودرو (30 تیر 1398 ساعت 15:17)

    جوونیمون رفتو به غیر از پرایدو .پیکانو.سمندو .۴۰۵.و خودروهای دهه ی ۷۹ و ۸۰ چیزی ندیدیم خدایا دیگه این لگنا رو هم نمیتونیم بخریم تا کی باید افسوس بخوریم .خونه که هیچ ناشین که هیچ حتی اجاره خونه هم که هیچ ....دیگه این خودروها رو نزارین تا لااقل دق نکنیم

  • حجت حجت (30 تیر 1398 ساعت 14:17)

    اقا جون ایران خودرو و سایپا رو جمش کنید.بخدا مسخرست.بابا هیچ جای دنیا پراید سوارنمیشن.اینا اومدن کردنش تیباو ساینا.وانتشم کردن.توروخدا جمشون کنید.