1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی هیوندایی اکسنت جدید مدل 2020، زیبا اما ضعیف + عکس

معرفی هیوندایی اکسنت جدید مدل 2020، زیبا اما ضعیف + عکس

31 تیر 1398
  • 4

هیوندای اکسنت 2020 با یک موتور کم مصرف ارائه خواهد شد.

 در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1.6 لیتری اسمارت استریم جایگزین مدل‌های قبلی GDI و 4 سیلندر شده است. موتور جدید که کم مصرف‌تر از مدل قبلی از آب درآمده از "ماژول" مدیریت حرارتی، کویل احتراقی با سطح انرژی بالا و دو پورت تزریقی بهره می‌برد.

2.jpg

از دیگر ویژگی‌های این موتور می‌توان به سامانه احیاء گازهای خروجی از اگزوز، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها اشاره کرد.


این موتور با یک گیربکس متغیر اسمارت استریم هماهنگ است. بنابراین در اکسنت‌های جدید شاهد گیربکس‌های خودکار 6 سرعته خودکار نیستیم.

 3.jpg

از آنجا که هیوندای این خودرو را با شعار "مصرف کمتر" ارائه کرده است، نمی‌توان از آمار مصرف آن گذشت. میزان مصرف شهری این خودرو حدود 7.1 در هر 100 کیلومتر است. میزان مصرف بزرگراهی خودرو 5.7 و میزان مصرف ترکیبی آن 6.5 لیتر عنوان شده است. تمامی این اعداد در مقایسه با نسل قبلی بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهند.

 4.jpg

و اما خبر بد؛ موتور این خودرو در برابر نسل قبل ضعیف و کم توان است. موتور گذشته این خودرو با گشتاور 160 نیوتن‌متر توانی حدود 130 اسب‌بخار تولید می‌کرد، اما موتور جدید با گشتاور 153 نیوتن‌متر قدرتی حدود 120 اسب‌بخار دارد.

قیمت این خودرو هنوز تائید نشده است. اما به نظر می‌رسد قیمت این خودرو همانند نسخه‌های 2019 و حدود 15 هزار دلار باشد. مدل SE اکسنت در سطح پایه به سامانه تهویه هوای پیشرفته، کنترل کروز و پنجره‌های قفل شونده خودکار مجهز است.

5.jpg 

از دیگر گزینه‌های استاندارد این خودرو می‌توان به ورود بدون کلید از راه دور، سیستم صوتی چهار بخشی و سامانه اطلاعات و سرگرمی 5 اینچی اشاره کرد.

6.jpg

7.jpg

 



نظرات

  • حمید س حمید س (1 مرداد 1398 ساعت 09:05)

    این که هیچی.اونا بهترین ماشینش رو هم هرسال بروز میکنن.اونوقت خودرو سازای ما بعد چهل سال میان زه بغل درب رو حذف میکنن تا فیس لیفت بشه..

  • مهدی مهدی (31 تیر 1398 ساعت 11:00)

    میبینم که کره داره از مدلای چینی کپی میکنه. این کپی اریزو5 چری هست...

  • جواد جواد (31 تیر 1398 ساعت 10:28)

    با این قیمتش که ۱۵۰۰۰ با قیمت دلار ازاد هم بخواد بخری ۱۷۰ تومن درمیاد ، اونوقت اینجا دو نسل قبلشو باید ۳۰۰ تومن بخری ????
    خدا لعنت کنه گاری سازای داخلی که برای اینکه گاریهای خودشونو ۲-۳ برابر بفروشن با رانت وارداتو ممنوع کردن قیمتهای خودروهای خارجی هم گرون کردن.

    فرزاد فرزاد (2 مرداد 1398 ساعت 15:13)

    کاربر عزیز آقا جواد لطفا در نظر داشته باشید که اصلی ترین دلیل ضعف شدید پول ملی در برابر ارزهای خارجی به خصوص دلار و یورو و پولهای کشورهایی که با ایران تبادلات تجاری دارند با اعمال نظر همین دو غول مافیایی خودروی کشور برای محدود کردن بازار خودرو و گزینه‌های موجود برای مردم است و در مرحله دوم بالا بردن تعرفه واردات، این یعنی اینکه همین اکسنت ۱۵هزار دلاری یا ۱۵میلیون تومنی رو باید همکنون حدود ۳۰۰هزار دلار بخری که میشه پول یه لامبورگینی هورکان تو کل بازار جهانی در صورتیکه فقط حداکثر ۱۰ درصد همه گرانی‌ها به علت تحریمهای خارجی،ست.