1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. بعد از ساندرو و برلیانس، تولید سراتو هم متوقف شد

بعد از ساندرو و برلیانس، تولید سراتو هم متوقف شد

12 مرداد 1398
  • 7

آخرین هفته تولید محصول مشترک سایپا و کیاموتورز

گروه خودروسازی سایپا دقایقی پیش با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه اطلاع رسانی اختصاصی خود، خبر از به پایان رسیدن همکاری خود با خودروسازی کیاموتورز کره جنوبی برای تولید کیا سراتوی TD در ایران داد.

البته باید دید گروه سایپا از چه زمان از قطع همکاری های کیا موتور با ایران آگاه شده، چرا که این شرکت اخیرا پس از مدتی طولانی، اقدام به ثبت نام و فروش این خودرو کرده بود که با توجه به شرایط فعلی صنعت خودرو، انتظار می‌رفت فروش این خودروها با آگاهی از امکان صد درصدی تحویل آن‌ها به مشتریان انجام شده باشد، که در این صورت خریدارانی که اخیرا کیا سراتوی سایپا را با قیمتی نزدیک به 300 میلیون تومان خریداری کرده اند، نگرانی خاصی نخواهند داشت....، اما در صورتی که گروه سایپا در تحویل سراتوهایی که اخیرا فروخته شده دچار مشکل شود، بنظر راه سختی برای اقناع افکار عمومی و جلب رضایت مشتریان سراتو در پیش خواهد داشت.

در متن اطلاعیه سایپا آمده است:

شرکت کره‌ای کیاموتورز هم بعد از بدعهدی رنو فرانسه، سیتروئن فرانسه و برلیانس چین، به پیروی از تحریم‌های یک‌جانبه امریکا، به‌همکاری با ایران و گروه خودروسازی سایپا پایان داد.
به نقل از سایپانیوز، به‌دنبال پیروی غیرمنطقی شرکای خارجی صنعت خودرو ایران از تحریم‌های یک‌جانبه امریکا و بدعهدی آنان در تامین قطعات، شرکت کیاموتورز کره‌جنوبی نیز ایران را ترک کرده و به همکاری خود با گروه سایپا پایان داد.

به‌دنبال این تصمیمِ شرکت کره‌ای، تولید خودرو کیاسراتو در سایپا نیز این هفته متوقف خواهد شد و خطوط تولید آن نیز جمع‌آوری می‌شود.

با خروج کیاموتورز از چرخه تولید مشترک خودرو با سایپا، این شرکت نیز به جمع شرکت‌های رنو، سیتروئن، برلیانس، ولوو و ایویکو خواهد پیوست که پیشتر با بدعهدی و عمل نکردن به تعهدات خود به‌ تولید مشترک خودرو در ایران پایان داده‌ بودند.

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا با درک کامل از شرایط پیش آمده برای هموطنانی که متقاضی تحویل خودروهای تولید مشترک با شرکای خارجی بودند، اقدامات لازم را جهت جلب رضایت مشتریان و تبدیل خودروهای ثبت‌نامی آنها به خودروهای قابل تحویل انجام داده و همچنین پیگیری های حقوقی بین‌المللی را برای احقاق حق شرکت و مشتریانش ادامه می‌دهد.

منبع car.ir


نظرات

  • روح الله روح الله (12 مرداد 1398 ساعت 22:33)

    با سلام
    مي خواستم بگم كه شركت سايپا با اين بي تدبيري كه در اين اواخر نشان داده انشالله به زودي درش تخته خواهد شد واقعا جاي تاسف داره كه يك شركت متكي توليد 30 سال خودباشد يعني ما توي اين مملكت مهندس طراح نداريم .حالا سراتو از نظر قيمتي قرت خريد مردم كم بود به درك اما برليانس حيف شد به لحاظ سوخت و استحلاك واقعا مرغوب ه صرفه مصرف كننده بود .

  • باران باران (12 مرداد 1398 ساعت 20:17)

    بزک نمیر بهار را میاریم کنبزه را با خیار میاریم!!! البته بعد از کلی سرمایه گذاری پولهایتان و به جیب زدن سودهای کلان یا یه ارابه بهتان میدیم یا خورد خورد بهتان میدیم .نترسید پولتان را نمیخوریم

  • وطن وطن (12 مرداد 1398 ساعت 18:47)

    سياست فريب ملت توسط مسئولين صنايع خودرو با حمايت 100 % دولت و نشان دادن چهره واقعي خودشان ( مافيايي و واسطه گرايي ) دستاوردهاي دولت روحاني و تيم وزارتي ايشان بوده است
    و بارزترين اين سياست با شعار فريب حمايت از قطعه سازي سرمايه هاي ملت را چپاول نموده اند .

  • sss sss (12 مرداد 1398 ساعت 16:05)

    کی به کیه این خودرو نشد یکی دیگه میدیم
    گاو که زیاده

  • بی نام بی نام (12 مرداد 1398 ساعت 14:47)

    خداروشکر. اصلا هیچ نگران نباشید سراتو نشد بیا پراید ببر.

  • محسن محسن (12 مرداد 1398 ساعت 13:49)

    اولا که خب مشخص بود چرا یهویی اومدن سراتو فروختن. دوما تبریک به اونایی که رفتن 300 دادن واسش. این جمله گویای سرنوشت شما(دوستداران ثبت نام سراتو) هست:"اقدامات لازم را جهت جلب رضایت مشتریان و تبدیل خودروهای ثبت‌نامی آنها به خودروهای قابل تحویل انجام داده"

  • vahid vahid (12 مرداد 1398 ساعت 12:46)

    اول که به درککک....دوما خوش بحال ایرانخودرو...