1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. 60 لیتر سهمیه بنزین 700 تومانی قابل برداشت است

60 لیتر سهمیه بنزین 700 تومانی قابل برداشت است

6 اردیبهشت 1393
  • 0

کشکولی: پس از این که سهمیه 400 تومانی کارتها به پایان برسد، به صورت خودکار 60 لیتر سهمیه 700 تومانی قابل برداشت خواهد بود

سهمیه 60 لیتری بنزین با نرخ 700 تومان به کارتهای سوخت واریز و با اتمام سهمیه بنزین 400 تومانی قابل برداشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور افزود: پس از این که سهمیه 400 تومانی کارتها به پایان برسد، به صورت خودکار 60 لیتر سهمیه 700 تومانی قابل برداشت خواهد بود.

مصطفی کشکولی با بیان این که از ساعت 24 روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت 60 لیتر سهمیه بنزین 700 تومانی در کارت سوخت همه خودروهای شخصی شارژ شده است، افزود: پس از اتمام دو سهمیه 400 و 700 تومانی در کارتها مردم می توانند از 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد 1000 تومانی استفاده کنند.

وی در مورد سوختگیری گازوییل و سایر فرآورده ها در جایگاه ها گفت: نحوه سوختگیری در مورد گازوییل و سایر فرآورده ها به شکل سابق است.

کشکولی تاکید کرد: میزان تمام سهمیه ها مشخص و همانند گذشته است و در حال حاضر تنها قیمتها تغییر کرده است.

وی بهای هر مترمکعب سی ان جی برای خودروها را 450 تومان اعلام کرد و تصریح کرد: این میزان معادل 652 تومان در هر کیلوگرم است که با ضریب 69 صدم محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارشی از بروز مشکلات فنی در جایگاههای سوخت نداشته ایم و از نظر فنی چندین بار جایگاهها مورد آزمایش قرار گرفته است و از صحت و سلامت کارکرد آنها اطمینان داریم.

وی تاکید کرد: هیچگونه مشکلی مبنی بر شلوغی یا درگیری در جایگاههای سوخت کشور تا کنون گزارش نشده است.

مصطفی کشکولی با بیان این که نحوه اعلام قیمتها بسیار مطلوب انجام شد، افزود: مردم به خوبی و آگاهانه با مسئولان همکاری کردند و در کمال آرامش تغییر قیمتها صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور افزود: تمام گروه های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در سراسر کشور در حال آماده باش بوده و از زمان اعلام تغییر نرخ در جایگاه ها حضور داشتند و از به موقع بودن و صحت نرخ اعلام شده بر روی نازلها اطمینان داریم.

او با تاکید بر این که تمام مناطق ٣٧ گانه و ٢٣٠ منطقه زیر پوشش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از روزهای قبل آماده تغییر نرخ بودند، ادامه داد: به همین منظور تجیهزات جایگاه های سوخت نیز بارها مورد آزمایش قرار گرفتند تا از سلامت آنها برای عرضه سوخت به شهروندان اطمینان یابیم.

وی پیشتر گفته بود: پیش بینی نمایش قیمت در نمایشگرها صورت گرفته است؛ ضمن آن که با همکاری مشترک شرکت ملی پخش و شرکت ملی گاز ایران، موجودی گیری از جایگاه های سی ان جی به وسیله بازرسان این دو شرکت انجام می شود.

شایان ذکر است ،شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پنجشنبه شب (4 فروردین) در اطلاعیه ای اعلام کرد: هیئت وزیران، در اجرای مصوبه مجلس شواری اسلامی در قانون بودجه سال 1393 نرخ های جدید بنزین، نفت گاز و CNG را برای اجرا از ساعت 24 روز (پنجشنبه) مورخ چهارم اردیبهشت به ترتیب زیر به تصویب رسانید که بدینوسیله به اطلاع مردم شریف ایران می رساند:

- نفت گاز هر لیتر 250 تومان

- بنزین سهمیه ای هر لیتر 700 تومان

- بنزین آزاد هر لیتر 1000 تومان.

- بنزین سوپر سهمیه ای هر لیتر800 تومان

- بنزین سوپر آزاد هر لیتر 1100 تومان

- بهای هر متر مکعب گاز CNG برای خودروها، 450 تومان

قیمت بنزین تحویلی به خودروهای دولتی هر لیتر 1000 تومان

این شرکت در اطلاعیه خود همچنین تاکید کرده است که سهمیه های 400 تومانی باقیمانده در کارت های سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلتها کماکان معتبر بوده است و دارندگان کارتهای سوخت می توانند این سهمیه ها را با همان نرخ 400 تومانی قبلی از جایگاه ها دریافت کنند.

براساس این اطلاعیه، میزان سهمیه ماهانه همه خودروها طبق روال گذشته خواهد بود و از ساعت 24 روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت، سهمیه کامل اردیبهشت ماه خودروهای سواری شخصی و موتوسیکلتها به کارت های سوخت آنها تخصیص می یابد.

همچنین سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم از زمان تغییر نرخ برای باقیمانده اردیبهشت ماه با نرخ های جدید به کارت های آنها تخصیص می یابد.




نظرات