1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. کیا اپتیما هیبریدی، به خیابان های ایران رسید! + قیمت

کیا اپتیما هیبریدی، به خیابان های ایران رسید! + قیمت

ورود بی سر و صدای کیا اپتیما هیبریدی به بازار ایران + قیمت
2 مهر 1398
  • 1

همانطورکه می‌دانید در خلال نمایشگاه خودرو تهران سال 95 بود که شرکت اطلس خودرو از چند محصول از جمله کیا اپتیما هیبریدی رونمایی کرد. این خودرو توانست به سرعت مجوز واردات خود را کسب کند تا بعد از مدل JF که موفقیت بسیار خوبی در بازار ایران داشت، خود را به عنوان یک هیبریدی جدید معرفی کند. اما متاسفانه توقف واردات خودرو به کشور مانع عرضه این خودرو به بازار شد و حال به نظر می‌رسد با ترخیص تعدادی از خودروهای دپو شده در گمرک، تعداد اندکی کیا اپتیما هیبریدی توسط اطلس خودرو در مدل 2018 به بازار عرضه شده است. خودروهایی که با چراغ خاموش وارد بازار شدند و شاید تعداد کم این مدل باعث شده تا شرکت عرضه کننده تبلیغات گسترده‌ای در مورد آن‌ها نداشته باشد.

با اپتیما هیبریدی بیشتر آشنا شوید

پیشرانه اپتیما هیبریدی با سوناتا هیبریدی کاملاً مشابه است. روی اپتیما هیبریدی یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی نصب شده که با کمک سیستم سوخت رسانی GDI می‌تواند حداکثر 154 اسب بخار را تولید کند. در کنار این موتور بنزینی، یک موتور برقی نیز قرار دارد که می‌تواند 50 اسب بخار را در دور 1630 تولدی کند که جمعاً توان خروجی این پیشرانه هیبریدی را باید 192 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه بدانیم. همچنین گشتاور این خودرو بسیار بالا و قابل تامل است و می‌تواند حداکثر 367 نیوتن متر را تولید کند که هم‌رده بی‌ام‌و‌هایی با موتور N20 در کشور است.

نمای عقب کیا اپتیما هیبریدی.jpg

خلاصه مشخصات فنی کیا اپتیما هیبریدی را در جدول زیر مشاهده کنید:

خلاصه مشخصات کیا اپتیما هیبریدی.PNG

مصرف سوخت کیا اپتیما هیبریدی در شهر تنها 6 لیتر و در خارج از شهر 5.1 لیتر است که باعث می‌شود مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر برسد.

روی کیا اپتیما هیبریدی تجهیزات رفاهی متفاوتی نصب شده که می‌توانیم به سیستم صوتی حرفه‌ای هارمن کاردن، شارژ وایرلس موبایل، گرمکن و سردکن، حافظه تنظیمات صندلی، سقف پانوراما، سنسور 360 درجه و ترمز دستی برقی اشاره کنیم.

نمای جلو اپتیما هیبریدی.jpg

قیمت کیا اپتیما هیبریدی چقدر است؟

این روزها بازار خودرو کشور در رکود شدیدی به سر می‌برد و حتی خودروهای داخلی نیز بازار گرمی ندارند. در این شرایط اگر به بازار بروید، همان تعداد اندک کیا اپتیما هیبریدی موجود در بازار در حدود 850 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند که به نظر می‌رسد با توجه به شرایط بازار، قیمت معامله شده در کف بازار کمتر از این عدد است. جالب است بدانید که در اواخر سال 96 که اطلس خودرو اقدام به پیش فروش این خودرو کرد، قیمت کیا اپتیما هیبریدی حدود 246 میلیون تومان اعلام شده بود و حال پس از گذشت حدود یک سال و نیم از آن زمان و اتفاقات ارزی و اقتصادی در کشور، قیمت همه خودروها از جمله اپتیما هیبریدی افزایش چشمگیری داشته و به بالای نیم میلیاردی تومان رسیده است.

ورود کیا اپتیما هیبریدی اگرچه متوقف شده، اما مطمئناً ورود چنین خودروهای کم‌مصرفی با آلایندگی بسیار پایین، می‌تواند در کاهش مصرف سرانه سوخت در کشور و همچنین کمتر شدن آلودگی هوای کلان شهرها کمک کند.



نظرات

  • حمید حمید (2 مهر 1398 ساعت 12:45)

    یه واقعیت تلخی که هست اینه که تحریم های داخلی (انحصار خودرو) و تحریم خارجی فقط برا قشر ضعیف و متوسطه.
    ثروتمندا همیشه از بهترین امکانات برخوردار بودن و خواهند بود.