1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مدیرعامل ایران‌خودرو: صنعت خودرو فشل نیست

مدیرعامل ایران‌خودرو: صنعت خودرو فشل نیست

30 مهر 1398
  • 21

مدیرعامل ایران خودرو گفت: اعتقادی به فشل بودن صنعت خودرو ندارم.

فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در مورد اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل بودن صنعت خودرو اظهار داشت: به این قضیه اعتقاد ندارم و باید این موضوع را در جلسات کوچک‌تر حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: اگر صنعت خودرو وجود نداشت، حداقل باید 20 میلیارد دلار برای تامین نیازمندی‌های بازار خودرو، ارز از کشور خارج می‌شد تا بتوانیم تشنگی بازار را برطرف کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: اگر مشکلاتی وجود دارد باید همت داشته باشیم که این مسائل را رفع کنیم.
مقیمی ادامه داد: چندان علاقمند به طرح این نوع مباحث در رسانه‌ها نیستم.
رحمانی وزیر صنعت نیز امروز در این مورد گفته بود، رئیس کل بانک مرکزی باید ثابت کند که صنعت خودرو فشل است.

*‌ برنامه‌ریزی برای تولید پژو 207 صندوق‌دار

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه از برنامه‌ریزی برای تولید پژو 207 صندوقدار، پژو 207 با سقف پاناروما، دنا پلاس و دنا توربو شارژ با گیربکس اتومات در ایران خودرو خبر داد و گفت: برای تولید پژو 301 نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

مقیمی در مورد اقدامات انجام‌شده برای جایگزینی خودروهای فرسوده نیز گفت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده از سال 93 در دستورکار بوده است که در سال‌های 93 و 94 روند تحویل‌دهی خودروهای جایگزین مناسب بوده ولی در سال‌های بعد با کندی روبرو شد که بخشی از این مشکل به دلیل تامین مالی طرح بوده است.

وی با اشاره به آماده بودن 500 دستگاه تاکسی جایگزین برای تحویل به مشتریان اظهار داشت: برنامه ما این است که این خودروها حداکثر تا 10 تا 15 روز آینده به متقاضیان تحویل داده شوند.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه تا پایان سال روزانه حداقل 60 دستگاه خودروی تولیدی این شرکت بابت جایگزینی تاکسی‌های فرسوده اختصاص خواهد یافت، افزود: در حال حاضر 200 دستگاه مینی‌بوس آماده تحویل داریم و از دو ماه آینده نیز تحویل ون را آغاز خواهیم کرد.

مقیمی تصریح کرد: برای تحویل اتوبوس نیز برنامه‌ریزی شده به طوری که هفته‌ای 5 دستگاه اتوبوس به متقاضیان تحویل داده خواهد شد. در عین حال برخی اتوبوس‌های موجود نیز بازسازی و آماده تحویل شده‌اند.

به گفته وی ایران‌خودرو برای تولید ون با موتور دوگانه‌سوز EF7 نیز در حال برنامه‌ریزی است.

*شما چقدر با اظهارات مدیرعامل ایران خودرو موافقید؟

منبع فارس


نظرات

  • مسعود مسعود (16 آبان 1398 ساعت 11:20)

    با سلام خدمت دوستان
    بنده اردیبهشت سال 97 یک عدد 207 دنده ایی ثبت نام کرده ام با موعد تحویل مهر ماه 97 به صورت کارتکسی بود که بعد از چند ماه گفتند که خودرو باید به نام زده بشه وگرنه پول شما عهدتت داده میشه و برمیگرده و ما خودرو رو بنام زدیم و مدارک تحویل شرکت دادیم اواخر فرودین 98 دعوتنامه ما صادر شد که تکمیل وجع کنیم تحویل 90 روز کاری وامروز که 16 آبان ماه هستیم نه خودرو فاکتور شده و نه فکری به حال بنده شده این چه مدیریتی هست که سر مردم در اوردن کی میخواد این مشکلات حل بشه؟

  • lpln lpln (2 آبان 1398 ساعت 07:25)

    خودرو سازي در ايران به معني منعفت طلبي *************** است و برايشان هيچ چيز به جز سود خودشان ، معني ندارد.چرا بايد از خودرو هاي به روز خبري نباشد و همان قديمي هاي ناليمن را با قيمت هاي غير متعارف خريداري كنيم! اگر اين صنعت فشل نيست ، بايد گفت ! فاجعه است ، بدتر از فشل!

  • هموطن از تهران هموطن از تهران (1 آبان 1398 ساعت 15:07)

    جناب آقای فرشاد مقیمی چرا اسم مونتاژ کاری را میگذارید خودرو ساز ؟ کدام رفتار شما شبیه خودرو سازان مطرح دنیاست؟ اگر اسم این دو (ایران خودرو و سایپا)را فرغون ساز بگذارید شاید بتوان گفت واقعا فشلید،پیشنهاد میکنم شبکه یک سیما فشلی این دو شرکت را به قضاوت مردم بگذارد و تا در فشل بودنشان اطمینان حاصل کنند.

  • رضا رضا (1 آبان 1398 ساعت 12:37)

    اگر فشل نبود خودرو دنا پلاس منو خودسرانه از کد701به709 تبدیل و با موعد تحویل مرداد97 بودکه هنوز هنوز تحویل نشده.ضمنا با این همه تضیع حقوق مصرف کننده زیان ده هستندو کلی مطالبات معوق در شبکه بانکی دارند .

  • علی علی (1 آبان 1398 ساعت 11:42)

    خدا ازتون پس بگیره . خیلی از تحریم سوء استفاده کردید شما خودرو سازها

  • رییس بانک مرکزی رییس بانک مرکزی (1 آبان 1398 ساعت 09:36)

    مدیرعامل ایران‌خودرو: صنعت خودرو فشل نیست... ببخشید منظورم این بود خودت فشلی.

  • حسن زنوناوی حسن زنوناوی (1 آبان 1398 ساعت 09:25)

    خاموش ای گاریسازان بنز سوار. خخخ باحال بود.

  • رضا رضا (1 آبان 1398 ساعت 07:16)

    ابتدا اینکه راجع به فشل بودن صنعت خودرو مدیرعامل اون شرکت نمیتونه نظر بده و باید مردم نظر بدن که دارن استفاده میکنن!
    دوم اینکه یه جایی ایشون گفتن این مقدار ارز باید برای واردات خودرو در نظر گرفته میشد، جناب مدیرعامل هزینه های ضرری که خودرو سازی به کشور میزنه مثل مصرف سوخت بالا، هزینه های محیط زیستی، استهلاک بالای محصولات و خود کارخانه، واردات قطعات نامرغوب چینی برای ساخت خودرو و مهمتر از همه هزینه های درمان و از بین رفتن انسان ها در اثر طراحی های قدیمی متفاوت با ارگونومی بدن و ایمنی پایین خودروها را وقتی در نظر بگیرید می بینید که از فشل هم گذشته...

  • علی حسینی علی حسینی (1 آبان 1398 ساعت 06:41)

    به نام خدا
    با مدیریت دکتر مقیمی مشکل خودرو کشورمان حل خواهد شد.
    دلیل
    خودرو سازی ما اول تعهد نیاز دارد بعد تخصص، ایشان هم تعهد دارد هم تخصص، منتظر اقداماتی باشید که به زودی خودرو کاملا در اختیار بازار و مصرف کننده باشد.
    نهایتا هم مردم خودمان هستیم که باهم کارها را درست می کنیم.
    علی حسینی

  • Fashell Fashell (1 آبان 1398 ساعت 02:15)

    رییس بانک مرکزی حرف دل ۸۰ میلیون ایرانی رو زد ؛ دمت گرم جناب آقای همتی

  • رضا رضا (30 مهر 1398 ساعت 23:59)

    من خودم ازقطعه سازان خروجی ازبازارم زمانی که واردات قطعات چینی بی کیفیت به تولیدداخل ترجیح داده شدوپول مارا حتی باالتماس ماهها به تعویق میانداختندوبرای واردات قطعات چینی ازپیش پول پرداخت میشدمعلوم بودکه روزگارفشل شدن هم داشته باشیم بنده به نوبه خودم بسیارمتضررشدم وشغل وزندگیم برای تصمیمات اشتباه بعضی ازمدیران دچارمخاطره شددعا میکنم که بالاخره برای جوانان شایسته این مرزوبوم درآینده تصمیمات عاقلانه تری گرفته شودوبا زندگی امثال بنده براحتی بازی نکنند.

  • روح الله روح الله (30 مهر 1398 ساعت 23:19)

    سلام
    بنده به عنوان يك شهروند با نظر جناب مدير بانك مركزي موافقم وكاملا حرفهاي ايشان را قبول دارم صنهت خودروي ما از هر نظر كه بهش نگاه كني فشل و متسفانه از اين طريق يك عده اي خوب جيب مردم**************** مي كنند هر چيزي كه توي اين مملكت دولتي باشد به دليل اينكه نظارت دقيق تر و رقابت در عرصه پيشرفت صنعت اهميت داده نميشه وظعيت فشل خواهد بود.

  • رضا رضا (30 مهر 1398 ساعت 23:00)

    بنده با داشتن صنعت و ایجاد اشتغال بواسطه آن موافق ترم تا واگذاری بازار مصرف به خارجی ها.اما به نحوی که خودرو سازی کاملا خصوصی و صادرات محور باشه.از طرفی سوپاپ کنترل قیمت هم بواسطه واردات با تعرفه ی متعارف سیستم رو کنترل کنه اونوقت خواهید دید که صنعت خودرو از حالت فشل به فعال و به روز می رسه

  • ahmad ahmad (30 مهر 1398 ساعت 21:04)

    در اینکه خودروسازان "فشل" نیستند هیچ شکی نیست
    چون قطعه ای از خودرو مثلا جلو داشبورد را عوض میکنند و پول ماشین مدرن تر و اپشن دار تر را از خلق الله ******** میکنند تازه با خلف وعده در زمان تحویل !!!!!

  • محسن محسن (30 مهر 1398 ساعت 19:29)

    واقعا مدیر عامل ایران خودرو خیلی روش زیاده، شرکتی که برای طراحی یک صندوق عقب روی پژو 206 مبلغ 350 میلیون دلار هزینه کرده، اگر فشل نیست پس چیه؟

  • احمد احمد (30 مهر 1398 ساعت 18:55)

    مودبانه ترین جمله و کلمه رو بکار بردن وگرنه این دو غول فرغون سازی ایران ،*********** و در عین حال*************** هستن البته نباید کارگران و چرسنل عزیز این دو رو به این مبحث وارد کنیم که هرچی میکشیم از مدیران نالایق و ********** اونا میکشیم

  • محسن محسن (30 مهر 1398 ساعت 18:53)

    واقعا اگه تولید خوب بود آتش سوزی خودروهای تولیدی ایران خودرو یحتمل ماله کشورهای دیگه است.
    عجب؟

  • سعید سعید (30 مهر 1398 ساعت 18:05)

    من اصلا موافق نیستم همه حرفاشون دروغ است حناشون دیگه برای ما رنگی نداره .

  • یک مصرف کننده فشل یک مصرف کننده فشل (30 مهر 1398 ساعت 17:29)

    با سلام من از خوانندگان مقاله شما می پرسم خدایی برای این صنعت در کشور فشل اسم خیلی ابرو مندی هست
    ما که داریم مثل و مانند خودرو های روز دنیا را تولید میکنیم با کیفیت و قیمت مناسب
    و به وزیر محترم همیشه حمایت کننده می گویم نیازی به ثابت کردن ندارد چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
    ودر پایان تشکر می کنم از جناب همتی عزیز

    روح الله روح الله (30 مهر 1398 ساعت 23:24)

    سلام دوست گرامي به احتمال زساد كارمند شركت هستي يا اينكه خودتان هم ذينفيد كدام خودرو با خودروهاي 30 سال پيش دنيا رقابي مي كنه گروه پژو يا سمند يا پرايد كدام اينها از هرچيز فقط بلدند وانتشو بسازند غير از اينكه بزن تو دهنم..........

  • Amir Amir (30 مهر 1398 ساعت 15:40)

    20 میلیارد دلار رو هزینه نمیکنیم تا ماشین ایمن و با کیفیت و الایندگی پایین وارد کنیم، بجاش چند برابرش رو هزینه میکنیم برای تامین سوخت و کمترل الودگی هوا و هزینه های پزشکی و مرگ و میر جاده ای