1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پایان همکاری پژو-سیتروئن با چانگان

پایان همکاری پژو-سیتروئن با چانگان

15 آبان 1398
  • 1

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و شرکت چانگان اتومبیل سرانجام جوینت ونچر پرحاشیه خود در کشور چین را که به دنبال تولید و فروش محصولات دی اس بود به پایان رساندند.بنا به گفته‌ی سخنگوی پژو-سیتروئن، این شرکت فرانسوی همچنان به فروش محصولات دی اس در چین ادامه خواهد داد اما خب این کار دیگر با شراکت چانگان صورت نخواهد گرفت. البته پژو-سیتروئن دارای جوینت ونچر بزرگ‌تر دیگری در کشور چین هستند که این جوینت ونچر با همکاری شرکت دانگ فنگ موتور به پیش می‌رود.

psa-group_logos_opel-vauxhall.jpg

پژو-سیتروئن در بیانیه رسمی خود گفته است: ما باید از چانگان به خاطر حمایتشان در طول هشت سال گذشته تشکر کنیم و تائید می‌کنیم که برند دی اس همچنان در چین حضور خواهد داشت. برند دی اس از استراتژی جدیدی برای توسعه تجارت خود در این بازار استراتژیک استفاده خواهد کرد. گروه پژو-سیتروئن تعهد کاملی به حضور در چین دارد.گفته می‌شود چانگان هم به دنبال فروش نیمی از این شرکت مشترک می‌باشد. این خودروساز چینی در طول شش سال گذشته حدود 700 میلیون دلار را ضرر کرده است. 

PSA-CHANGAN.jpg
فروش پژو-سیتروئن در چین از بیش از 700 هزار دستگاه در سال 2014 به تنها 94 هزار دستگاه در 9 ماهه اول امسال کاهش یافته است. حتی موضوع شوکه کننده تر به عملکرد دی اس در چین و جنوب شرق آسیا مربوط می‌شود که در سه ماهه سوم امسال تنها فروش 311 دستگاهی را ثبت کرده است.
جوینت ونچر پژو-سیتروئن و چانگان در سال 2017 سرمایه‌گذاری 500 میلیون یورویی را به منظور بهبود عملکرد کارخانه‌ی چونگینگ شاهد بود. این کارخانه که ظرفیت سالانه 200 هزار دستگاهی دارد در سال‌های اخیر تنها با یک‌دهم ظرفیت خود کار می‌کرده است.

منبع پدال


نظرات

  • رضا رضا (15 آبان 1398 ساعت 16:10)

    سلام برای اینکه بازار این شرکت ها سکه بشه بیان توی ایران ماشین بفروشن