1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. از DBX، اولین شاسی‌بلند تاریخ استون مارتین رونمایی شد + قیمت

از DBX، اولین شاسی‌بلند تاریخ استون مارتین رونمایی شد + قیمت

7 آذر 1398
  • 0

آستون مارتین هم وارد جرگه شاسی‌بلندسازان شد تا هم بازار خود را گسترش دهد و هم از تب بلندمرتبه‌سواری مردم، بتواند اوضاع مالی نابسامان خود را دگرگون سازد.

2.jpg
آستون مارتین DBX، اولین شاسی‌بلند تاریخ این کمپانی است که در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد. تشخیص DBX به عنوان یک عضو خانواده آستون مارتین سخت نیست و فرم آشنای چراغ‌ها و جلوپنجره آستون مارتین نیازی به توضیح ندارند. خط سقف، کوتاه و شیب‌دار بوده و به یک اسپویلر باریک ختم می‌شود. چراغ‌های عقب نیز به سنت جدید آستون مارتین، به هم پیوسته‌اند. دستگیره درب‌ها نیز از نوع مخفی طراحی شده‌اند.

3.jpg
کابین سرشار از چرم لوکس و آلکانترا است. بعلاوه تزئینات سفارشی و اختصاصی از جنس چوب و فلز نیز مهیاست. یک نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی، قسمت عمده‌ای از وظایف سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و تجهیزات را برعهده دارد و بدین ترتیب بسیاری از عملکردها، ساده‌سازی شده و به گفته آستون مارتین برای بسیاری از کنترل ا تنها یک لمس ساده کافی است. نمایشگر داشبورد هم 12.3 اینچی است. با این حال، طراحی کابین، بیش از آنکه مدرن باشد، لوکس و کلاسیک است.

4.jpg
علاوه بر این تجهیزات ایمنی هوشمند برای ایمن‌تر شدن رانندگی با این خودرو درنظر گرفته شده‌اند. سقف پانورامیک نیز نور فراوانی را وارد کابین این خودرو می‌کند. فضای داخلی نیز کاملاً جادار احساس خواهد شد. قسمت بار در حالت عادی تا 832 لیتر گنجایش داشته و می‌توان با خواباندن صندلی‌ها این حجم را به 1540 لیتر افزایش داد.

5.jpg
DBX مجهز به پیشرانه‌ای هشت سیلندر و توئین توربو به حجم 4 لیتر است که قدرت خروجی آن به 542 اسب بخار و گشتاور آن به 700 نیوتن متر می‌رسد. این قوای محرکه با یک گیربکس 9 سرعته خودکار جفت می‌شود تا نیرو به هر چهار چرخ این خودروی 2 هزار و 245 کیلوگرمی از طریق یک دیفرانسیل مرکزی و دیفرانسیل عقب با سیستم لغزش محدود منتقل شود.


شتاب صفرتا 96 این غول زیبا، 4.3 ثانیه و صفر تا صد آن 4.5 ثانیه و نهایت سرعت آن 291 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

6.jpg
قیمت پایه آستون مارتین DBX، از 192 هزار و 986 دلار آغاز می‌شود و از نیمه دوم سال آینده به عنوان مدل 2021 به مشتریان تحویل خواهد شد. 500 دستگاه نخست DBX با کنترل شخصی اندی پالمر و با امضای او تولید می‌شوند.

منبع پدال


نظرات