1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. موج جدید افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو

موج جدید افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو

6 آذر 1398
  • 0

مشاهدات میدانی در بازار نشان می‌دهد، اقلام پرمصرفی از جمله سرسیلندر، واشر سرسیلندر، دیسک صفحه کلاچ و سایر قطعات پرمصرف شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت بوده‌اند.

با افزایش قیمت بنزین، نظارت‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت در انواع کالاها تشدید شده، با این حال گویا بازار قطعات یدکی خودرو از این ماجرا مستثنی است، زیرا شهروندان شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو در بازار بوده‌اند. عمده فروشندگان قطعات خودرو معتقدند تشدید نظارتی در بازار قطعات خودرو وجود ندارد و هرکس بنا به سلیقه خود قطعات وارداتی را قیمت‌گذاری کرده و به فروش می‌رساند.

در کنار این موضوع، شرکت‌های خودروساز نیز توانایی تامین تمام نیاز بازار را نداشته و همین موضوع عاملی می‌شود تا سوءاستفاده‌گران با عرضه قطعه بی‌کیفیت و جعل علامت برندها، مشتریان را با مشکل مواجه کنند.در این میان، بازار فروش روغن‌های تقلبی نیز داغ است، آن هم در حالی که بنا به گفته برخی مسوولان، عرضه روغن تقلبی در بازار مدیریت شده است.

با این حال همچنان روغن بی‌کیفیت در بسته بندی‌های معتبر آن هم با قیمتی ارزان در بازار به فروش می‌رسد. این موضوع می‌تواند سبب بروز حوادث رانندگی و خرابی خودروها شود.علاوه‌بر این مسائل، خودروسازان چینی نیز فقط تمرکز بر فروش محصولات داشته و در عرضه قطعات به مشتریان خود کم‌کاری می‌کنند. مشتریان در این شرایط مجبورند با مشقت بسیار قطعات خودروهای چینی را آن هم با قیمت‌های بسیار بالا، خریداری کنند.

منبع تسنیم


نظرات