1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی 5 ویژگی برجسته تایکان از زبان خود پورشه! + عکس

معرفی 5 ویژگی برجسته تایکان از زبان خود پورشه! + عکس

22 آذر 1398
  • 0

جدیدترین قسمت از سریال 5 گانه های برتر پورشه نگاهی عمیق به جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصول این خودروساز دارد. در این ویدئوی جدید ما در مرکز توسعه پورشه در وایساخ با مدیر بخش الکتریکی شرکت آقای الکس بنگولا همراه خواهیم شد تا برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های تایکان الکتریکی را بررسی کنیم.

2.jpg
اول اینکه او با مهندس آئرودینامیک آقای میشائیل هینتربوچینگر دیدار می‌کند و این مهندس درباره‌ی ویژگی‌های آئرودینامیکی تایکان سخن می‌گوید. او به ما یادآوری می‌کند تایکان توربو ضریب درگ قابل‌توجه 0.22 دارد درحالی‌که ضریب درگ مدل قوی‌تر توربو S برابر با 0.25 است. به این ترتیب نسخه ارزان‌تر تایکان آئرودینامیک ترین محصول کنونی پورشه محسوب می‌شود.

5.jpg
در مرحله بعد بنگولا با پیتر وارگا که مدیر طراحی ظاهری تایکان بوده هم‌صحبت می‌شود. او می‌گوید تیمش به تناسبات کلی این خودرو بسیار افتخار می‌کنند. وارگا همچنین به چالش‌های طراحی‌ای که باتری‌های موجود در کف تایکان ایجاد کرده‌اند اشاره می‌کند.

Porsche-Taycan_4S-2020-1024-0b.jpg

ایوو فن هالتن مدیر طراحی کابین نیز با بنگولا همراه می‌شود تا درباره کابین این خودرو توضیحاتی ارائه کند. او درباره حس کلی کابین این خودرو در زمان ورود به داخل خودرو سخن گفته و اعلام می‌کند هدفش از طراحی کابین تایکان یادآوری یک پورشه و محصول اسپورت واقعی بوده است.

4.jpg
موضوع بعدی تولید تایکان در کارخانه‌ی جدید است. بنگولا می‌گوید این خط مونتاژ از نظر دی‌اکسید کربن کاملاً خنثی می‌باشد.


نهایتاً هم نوبت به صحبت درباره پرفورمنس می‌رسد. بنگولا پشت فرمان این خودرو نشسته و تمامی 761 اسب بخار قوای محرکه الکتریکی را کف جاده رها می‌کند.

منبع پدال


نظرات