1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اختلاف کیاموتورز با اروپایی ها بالا گرفت؛ یک خودروی دیگر هم عرضه نمی‌شود

اختلاف کیاموتورز با اروپایی ها بالا گرفت؛ یک خودروی دیگر هم عرضه نمی‌شود

11 دی 1398
  • 0

به نظر می‌رسد بعد از اپیتما، کیاموتورز تصمیمی برای عرضه یکی دیگر از خودروهای جدید خود در بازار اروپا ندارد.

گزارش‌های پیشین نشان می‌داد که شرکت کیاموتورز کره جنوبی تصمیم گرفته است عرضه سومین خودروی تمام الکتریکی خود را که کیا سلتوس (Kia Seltos EV) نام دارد، از تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز کند و آن را در اختیار مشتریان و علاقمندان قرار دهد.

حالا تازه ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت Motor1 نشان می‌دهد که این شرکت تصمیمی برای عرضه و ارائه کیا سلتوس در بازار کشورهای اروپایی ندارد.

پیشتر نیز گفته می‌شد کیا اپتیمای جدید که در کره جنوبی K5 نام خواهد گرفت، در این قاره سبز عرضه نمی‌شود.

کیاموتورز بدون شک یکی از بزرگترین و فعال‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود که به منظور رقابت با سایر برندهای بزرگ هرساله گستره وسیعی از محصولات مختلف را برای مشتریان و علاقمندان معرفی و عرضه می‌کند. به طور قطع بسیاری از این محصولات تنها برای بازارهای به خصوصی تولید می‌شوند و برخی از آنها نیز در تمامی کشورهای جهان قابل دسترسی و خریداری هستند.

کیا سلتوس جدید که قرار است تابستان سال آینده میلادی عرضه شود، یک کراس‌اوور کامپکت جدد است که طراحی، شکل و اندازه آن ما بین کیا سول و اسپوتریج قرار دارد.

مدیرعامل کیا در اروپا در این خصوص خاطرنشان کرده است: از انجایی که کراس‌اوورهای بزرگتری همچون کیا اسپورتیج و سورنتو در بازارهای اروپایی به موفقیت دست یافته بنابراین دلیلی برای تولید و عرضه یک کراس اوور کامپکت در این کشورها وجود نداشت.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند که این خودروساز کره‌ای احتمالا به منظور جلوگیری ازفروش پایین محصولات مذکور انها را در بازار اروپا عرضه نخواهد کرد.

منبع ایسنا


نظرات