1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با هونگچی H9، به دنبال شکار سدان‌های لوکس مطرح + تصاویر

آشنایی با هونگچی H9، به دنبال شکار سدان‌های لوکس مطرح + تصاویر

26 دی 1398
  • 2

هونگچی به عنوان زیرمجموعه گروه فاو چین عنوان قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز سواری این کشور را یدک می‌کشد. این شرکت به تازگی از سدان لوکس H9 رونمایی کرده است. قرار است این خودرو به مصاف محصولات لوکسی همچون مرسدس E کلاس، آئودی A6 و ب ام و سری 5 برود. البته قبل از اینکه به مشخصات این خودرو بپردازیم باید بگوییم نسخه تولیدی‌ای که مشاهده می‌کنید همان H7 است که ماه پیش و در آستانه معرفی دیده شده بود.

2.jpg
این خودرو در مقایسه با رقبای لوکس و میان سایز اروپایی و حتی نسخه‌های طویل‌تری همچون E کلاس L از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار است. از نظر فنی هونگچی H9 نزدیک به سدان هایی با طول 5.2 متر و فاصله بین محوری بیش از 3 متر است که همین موضوع باعث ایجاد فضای پای زیادی در بخش عقب کابین می‌شود.


کمپانی سازنده این خودرو می‌گوید استایل H9 جدید بخشی از زبان طراحی جدید هونگچی است اما ظاهر کلی آن شبیه خودروهای دیگر بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به بدنه دو رنگ شبیه به مایباخ، سه‌چهارم عقب شبیه به کادیلاک XTS و نمای جلوی مشابه محصولات رولزرویس اشاره کرد.

 3.jpg

مقامات این شرکت می‌گویند که طراحی H9 پیش از انتخاب گیلز تیلور به عنوان معاون جهانی بخش طراحی گروه فاو انجام شده است. بد نیست بدانید تیلور قبلاً مدیر طراحی رولزرویس بوده است.

 

در بخش جلوی این خودرو می‌توان یک جلوپنجره کرومی بزرگ را ببینید که بخشی از آن توسط نوار LED احاطه شده است. چراغ‌های جلو نیز دارای ماتریکس LED هستند. لوگوی پرچم هونگچی (کلمه هونگچی به معنی پرچم قرمز است) نیز به عنوان خط قرمز مشهودی از بخش میانی کاپوت شروع شده و به جلوپنجره می‌رسد.

 4.jpg

دیگر ویژگی خاص سدان لوکس هونگچی دستگیره‌های درب پاپ آپ آن و رینگ‌های 20 اینچی است که با ابعاد بزرگ این سدان همخوانی دارند.


کابین نیز پر از چرم، چوب و کروم بوده و از دو صفحه‌نمایش بزرگ، یکی برای پشت آمپرها و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی برخوردار است. نورپردازی داخلی، دکمه‌های حساس به لمس و طراحی سفارشی چهار صندلی نیز جزو دیگر ویژگی‌های کابین هستند.

5.jpg
نیروبخش هونگچی H9 هم پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی با قدرت 252 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری است. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 8 ثانیه‌ای این خودرو با توجه به استانداردهای کنونی خیلی جالب نیست. محصول جدید این خودروساز چینی همچنین از سیستم تعلیق بادی و سیستم نیمه خودران سطح 2.5 سود می‌برد.

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

منبع پدال


نظرات

  • مهدی مهدی (26 دی 1398 ساعت 12:52)

    چقدر شبیه تیباست ولی تیبا یه سروگردن از این بالاتره .

    Armin Armin (2 دی 1399 ساعت 12:09)

    ههههه، نمکدون???? الحق که لیاقت این ملت پژو واشر و دناشاتون هست