رنو کپچر پلاگین هیبریدی و کلیو هیبریدی معرفی شد + عکس

27 دی 13989:05
4 دقیقه


رنو کپچر پلاگین هیبریدی و کلیو هیبریدی معرفی شد + عکس

رنو در حال معرفی نسخه‌های E-Tech هیبریدی کلیو و کپچر جدید است. این خودروها روانه نمایشگاه خودروی بروکسل بلژیک شده‌اند.


اگرچه هر دو خودرو با برچسب E-Tech بازاریابی شده‌اند اما کلیو از قوای محرکه هیبریدی کلاسیک استفاده کرده و در کپچر هم سیستم پلاگین هیبریدی بکار رفته است. واضح است که این قوای محرکه باعث کاهش آلایندگی و مصرف سوخت شده و مالکان می‌توانند تجربه‌ای شبیه به خودروهای الکتریکی را داشته باشند.

2020-Renault-Captur-E-Tech-plug-in-hybrid-14.jpg
کپچر E-Tech پلاگین هیبریدی در حالت تمام الکتریکی محدوده حرکتی 50 کیلومتری خواهد داشت و حداکثر سرعت آن به 135 کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد. در دل این خودرو یک باتری 9.8 کیلووات ساعتی نصب شده که با دو پیشرانه الکتریکی و یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی کار می‌کند. این خودرو به گیربکسی با کلاچ چند حالته مجهز شده است.

2.jpg
یکی از پیشرانه‌های الکتریکی در واقع یک استارتر/ژنراتور ولتاژ بالاست درحالی‌که دیگر یک پیشرانه الکتریکی قوی با قدرت مشخص نشده می‌باشد. رنو می‌گوید ترکیب این پیشرانه‌ها و گیربکس برگرفته از فرمول 1 باعث تعویض نرم‌تر دنده‌ها می‌شود. همچنین این گیربکس باعث می‌شود پیشرانه الکتریکی در حالت استارت همه‌ی کار را انجام دهد.


انتظار می‌رود مصرف سوخت کپچر پلاگین هیبریدی در هر صد کیلومتر حدود 1.5 لیتر و آلایندگی آن در هر کیلومتر نیز حدود 34 گرم باشد.

3.jpg

4.jpg

5.jpg
این خودرو از حالت رانندگی Pure سود می‌برد که باعث سواری تمام الکتریکی می‌شود. یک حالت اسپورت نیز وجود دارد که در صورت وجود شارژ کافی در باتری و فشار کامل پدال گاز، پیشرانه‌های الکتریکی و بنزینی با یکدیگر کار می‌کنند تا حداکثر پرفورمنس حاصل شود.


حالت E-save نیز وجود دارد که استفاده از پیشرانه الکتریکی را محدود کرده و قدرت را بیشتر از پیشرانه درون‌سوز می‌گیرد.


اما کلیو e-Tech هیبرید از تنظیمات مشابه با برادر کراس اوور خود استفاده کرده و تفاوت اصلی آن‌ها نیز به قوای محرکه هیبریدی مربوط می‌شود. در این خودرو باتری کوچک‌تر 1.2 کیلووات ساعتی بکار رفته است. ترکیب ترمز احیا و باتری احیا شونده باعث می‌شود که در 80 درصد مواقع بتوان از حالت تمام الکتریکی در شهر استفاده کرد.

7.jpg
به همین خاطر مصرف سوخت کلیو هیبریدی در شهر تا 40 درصد کاهش می‌یابد. آلایندگی دی‌اکسید کربن این خودرو در هر کیلومتر زیر 100 گرم بوده و حداکثر سرعت آن در حالت الکتریکی نیز 70 تا 75 کیلومتر در ساعت است.

8.jpg
جدای از باتری، دیگر تفاوت کلیو و کپچر به قدرت آن‌ها مربوط می‌شود که در کلیو برابر با 140 اسب بخار و در کپچر 160 اسب بخار است. رنو به دلیل این تفاوت قدرت اشاره نکرده اما احتمالاً این تفاوت قدرت به پیشرانه الکتریکی اصلی مربوط می‌شود. هر دو خودرو از ویژگی‌های ظاهری خاص خود برای تمایز از سایر نسخه‌های استاندارد سود برده و تجهیزات بیشتری دارند.

9.jpg
محصولات هیبریدی رنو به‌زودی با معرفی مگان E-Tech پلاگین هیبریدی گسترش خواهد یافت. این خودروساز فرانسوی تا سال 2022 تعداد 8 مدل تمام الکتریکی و 12 خودروی هیبریدی و پلاگین هیبریدی را عرضه خواهد کرد.

10.jpg

منبع: پدال