1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی قویترین "موتور 3 سیلندر خیابانی" جهان ؛ تویوتا یاریس جدید با موتور 257 اسب بخاری + تصاویر

معرفی قویترین "موتور 3 سیلندر خیابانی" جهان ؛ تویوتا یاریس جدید با موتور 257 اسب بخاری + تصاویر

25 دی 1398
  • 2

تویوتا از سال 1999 تا کنون یک محصول کامپکت کوچک را در کاتالوگ فروش خود دارد که در کشور ما نیز بواسطه حضور در خیابان ها، کاملا آشنا و شناخته شده است! از زمان عرضه تا کنون 4 نسل مختلف از "یاریس" در مدل های سدان و کوپه تولید شده است.

به تازگی اخبار جدیدی از معرفی هاچ بک یاریس با یک موتور رکورددار منتشر شده که جذابیت های این محصول ژاپنی را در مقایسه با گذشته به مراتب بیشتر خواهد کرد. یاریس همواره از منظر طراحی انتقادهای زیادی را دنبال خود داشته اما در نسل چهارم با حضور یک دماغه جدید و المان های اثرگذار زبان طراحی جدید تویوتا بسیاری از نواقص آن در بخش طراحی بهبود یافته است. حال آنکه نصب یک موتور 3 سیلندر 257 اسب بخاری روی نسخه "جی آر" آن دیگر جایی برای انتقاد باقی نمی گذارد.

جی آر

2.jpg 

یاریس جی آر هم اکنون قوی ترین موتور 3 سیلندر توربوشارژ جهان برای یک خودروی متعارف شهری را میزبانی می کند. گشتاور این مجموعه نیز برابر با360 نیوتن متر است. برای آن گروه که بطور حرفه ای تر اخبار دنیای خودرو را دنبال می کنند؛ ارزش های مهندسی تویوتا در ارائه یک 3 سیلندر 1.6 لیتری توربو بیشتر مشخص خواهد بود.

 

با توجه به حضور سامانه تمام چرخ محرک در این محصول، وزن برابر با 1280 کیلوگرم محاسبه شده است. یاریس جی آر در کمتر از 5.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز بصورت الکترونیکی روی 230 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 3.jpg

خط سقف در یاریس جی آر نسبت به مدل استاندارد 91 میلیمتر پایین تر آمده تا ساختار کوپه مانند این خودرو بهبود یافته و از منظر ائروداینامیک نیز در شرایط بهتری قرار داشته باشد. در ساختار بدنه نیز از پلیمر فیبرکربن و آلومینیوم استفاده شده همچنین درب ها ساختار بدون فریم دارند تا کاهش وزن به نحو فناورانه ای مهندسی شود.

رینگ های آلومینیومی 18 اینچی یکی دیگر از ویژگی های استاندارد یاریس جی آر است. ساختار تعلیق این خودرو شامل مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق دوجناقی جدید در عقب می شود.

سامانه تمام چرخ محرک که تویوتا برای این محصول خود استفاده کرده دارای یک وضعیت تنظیمی به نام حالت اتوماتیک است که با انتخاب آن سامانه می تواند تمام گشتاور را به چرخ های جلو و یا عقب با توجه به وضعیت جاده و رانندگی، انتقال دهد.

4.jpg

5.jpg

6.jpg

 



نظرات

  • مجید مجید (25 دی 1398 ساعت 22:08)

    چه فایده فردا اين و میارن تو ایران میگن میلیارد قیمت گذاری شده کی پول داره دیگه

  • ایلیا ایلیا (25 دی 1398 ساعت 12:34)

    مقایسه کنید با محصولات ویران خودرو !!!!!