1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مشکل بالا بودن قیمت خودرو در کشور تنها با افزایش تولید حل می‌شود

مشکل بالا بودن قیمت خودرو در کشور تنها با افزایش تولید حل می‌شود

28 دی 1398
  • 8

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از بهمن تا امروز خودروسازها افزایش قیمتی از طرف کارخانه نداشته اند و نوسانات بازار بوده که بیشتر از برخی اتفاقات نشئت گرفته و با افزایش تولید این مشکل برطرف می‌شود.

رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت از کارگاه‌های صنعتی، گفت: رونق تولید وجوه مختلفی دارد و ما امسال در نه ماهه گذشته از حیث تولید داخل بیش از حد برنامه‌ریزی شده پیشرفت داشتیم و مردم استقبال کردند و مشارکت‌کنندگان خوب همکاری کردند.

وی افزود: برنامه ها خوب پیش رفته است و از حیث تامین نقدینگی آمار تقریباً مثل سال گذشته است اما چون نوسانات ارزی وجود داشته در عمل کمتر از سال پیش تامین صورت گرفته است.

وزیر صمت ادامه داد: خودروسازها بحث تولید داخل را جدی گرفتند و برنامه‌های متنوعی اجرا کردند و بخشی از قطعاتی که از خارج می آوردند را در داخل تولید کردند که قیمت تمام شده را پایین تر می آورد. و یکی دیگر هم کمک محدودی بود که از نظام بانکی انجام شده و در جای خود موثر بوده است.

رحمانی تاکید کرد: از بهمن تا امروز خودروسازها افزایش قیمتی از طرف کارخانه نداشته اند و نوسانات بازار بوده که بیشتر از برخی اتفاقات نشات گرفته و با افزایش تولید این مشکل برطرف می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ما نه فقط برای امسال بلکه برای تولیدات خودرو تا سال آینده هم خواسته ایم که افزایش را شاهد باشیم و حتما عید و آخر سال نیز یکی از دوره‌هایی است که تقاضا بیشتر می‌شود و برای آن هم برنامه‌ریزی هایی را داریم.

منبع ایسنا


نظرات

  • سعید سعید (30 دی 1398 ساعت 06:43)

    نه داداش این فقط با کاش افراد و بنیادهای تلکه کن و باج گیر و کاهش هزینه گمرگ وحشتناک حل می شود

  • یاسر یاسر (29 دی 1398 ساعت 14:54)

    با سلام
    دقیقا همینطوره که وزیر میگن ولی اگه در مقابل مافیا خودرو ایران میتونن کاری کنن بسم الله

    البته ناگفته نمونه برخی از این خبرگزاری ها هم با این مافیا همدستن ، اینو میشه از تیترهایی که میزنن فهمید
    خلاصه یه نونی این وسط هست که ما پولدارا داریم میخوریم بقیه هم .....

  • محمد محمد (29 دی 1398 ساعت 10:19)

    مرد حسابی آقای کارشناس ..کجا مشکل حل می شود ....مجای دنیا دیدی که در عرض 30ثانیه پنج هزار خود رو ثبت نامی شود.....ایران خودرو سایبا به دروغ میگن قروش داریم و تا وارد سایت میشی می بینی هیچی نمونده ؟؟؟ پس بدونید که خود شرکتها بااین کار قیمتها را بالا می برن....

  • ahmad ahmad (29 دی 1398 ساعت 10:18)

    ایرانخودروازموقعیت تحریم استفاده مکنی برای خودشون ما فیا بزرگی درست کردن باید قوه قضائیه ورودکنه سلطان خودرو هارا دستگیروبه اشدمجازات برسانی تامشگل خودرو حل بشه.

  • nnnnr nnnnr (29 دی 1398 ساعت 09:54)

    اگر دولت قصدش خالی کردن جیب مردم نیست با حمایت از خودروسازان . واردات را با تعرفه پایین آزاد کند تا مردم در تنگنا و انحصار این دو خودرو ساز نباشند ولی بعید است دولت از این سود باد اورده چشم پوشی کند و در این مدت ثابت کرد که اصلاً اعتقای به خدمتگذار بودن مردم ندارد

  • علی علی (29 دی 1398 ساعت 09:44)

    بعد این همه خودرو چطوری میخوان تو این جاده های خراب و باریک تردد کنند فکر مردم نیستن فکر جیب خودشون هستند .

  • محمد محمد (29 دی 1398 ساعت 07:50)

    البته با آزاد کردن خودرو و پایین آوردن تعرفه قیمت ها پاین میاد .اینقد هم پایین میاد که شما از ترس ورشتکستگی .مردم مجبور به خرید این آشغال ها میکنید به هر قیمتی هم که خودتان دوست داشته باشین

  • حسن اباذرپور حسن اباذرپور (28 دی 1398 ساعت 18:33)

    تا مافیا حاکم است نه تنها خودرو بلکه همه ارکان همین است