1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شرکت چری و شریکش با کراس اوور Vantas به آمریکا می روند + عکس

شرکت چری و شریکش با کراس اوور Vantas به آمریکا می روند + عکس

26 بهمن 1398
  • 0

شرکت هولدینگ HAAH اتومبیل، از تولید خودروی وانتاس و تلاش برای فروش آن در کشورهای ایالات متحده آمریکا و کانادا خبر داد.

از آنجایی که ساختن یک خودروی کاملا جدید می تواند گران و پرهزینه باشد، به همین منظور شرکت هولدینگ HAAH اتومبیل با کمپانی خودروسازی "چری" شریک شده و اولین خودروی کراس اوور لوکس خود را براساس پلتفرم خودروی "چری Exeed" توسعه داده است تا خودروی مناسب برای عرضه در بازار ایالات متحده آمریکا و کانادا آماده کند.

هولدینگ HAAH اتومبیل در حال حاضر کار خود را برای فعالیت در بازار ایالات متحده آمریکا آغاز کرده است و به زودی جزییات بیشتری از فعالیت این شرکت در آمریکا منتشر خواهد شد، با این حال تصاویر منتشر شده از محصول قابل عرضه این شرکت در آمریکا، نشان می دهد خودروی کراس اوور لوکس این شرکت علاوه بر پلتفرم، از طراحی ظاهری چری Exeed هم به میزان قابل توجهی استفاده کرده است تا رسما به عنوان شریک اصلی، ردپای شرکت خودروسازی چری در بازار ایالات متحده آمریکا را هم شاهد باشیم.

در مورد مشخصات فنی "وانتاس" هیچ اطلاعاتی وجود ندارد، اما از آنجایی که خودروی مذکور از پلتفرم مشترک با خودروی کراس اوور چری Exeed TX استفاده می کند، این احتمال وجود دارد که پیشرانه محرک آنان مشترک باشد که در این صورت می توانیم به یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژر اشاره کنیم که خروجی قدرت آن برابر با 194 اسب بخار بوده و میزان خروجی گشتاور آن هم به مرز 290 نیوتن متر خواهد رسید. برای دریافت و انتقال این نیرو، جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است که نیروی تولیدی موتور را به تمامی چرخ ها ارسال خواهد کرد.

25.jpg
از مواردی که در خودروی چری Exeed TX استفاده شده و به احتمال زیاد بر روی کراس اوور "وانتاس" هم مورد استفاده قرار گرفته است، می توان به چراغ های جلو اتوماتیک، نوربالای خودکار، صفحه نمایشگر 10.25 اینچی سیستم سرگرمی، روکش های چرمی ناپا بر روی تجهیزات و صندلی ها، سیستم استارت دکمه ای و یا سیستم فرمان صوتی اشاره داشت. در بخش ایمنی و تجهیزات کمک راننده نیز می توان به سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم نگهداری اتومبیل بین خطوط، تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار ترافیک عقب و بسیاری از تجهیزات استاندارد ایمنی اشاره داشت که به احتمال زیاد بین "چری Exeed TX" و کراس اوور "وانتاس" به اشتراک گذاشته شده است.

دوک هیل، رئیس و مدیرعامل هولدینگ HAAH اتومبیل در بیانیه ای اعلام کرد که خودروی "وانتاس" تعدادی از فناوری هایش را از شریک چینی خود قرض گرفته است، از جمله اتصال هوشمند خودرو، طیف وسیعی از فناوری های ایمنی و کمک راننده، جنبه های مختلف رانندگی خودکار و همچنین بسیاری از ویژگی های عملکردی اتومبیل که می تواند محصول ما را تبدیل به یک انتخاب ایده آل برای مشتریان آمریکایی و کانادیی با قابلیت اطمینان بسیار بالا کند.

در پایان هیچ صحبتی از زمان تولید و عرضه دقیق این خودروی کراس اوور به مشتریان آمریکای شمالی نشده است، اما شرکت سازنده بر روی اواخر سال جاری و یا نیمه اول 2021 میلادی برنامه ریزی کرده است.



نظرات