1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی جنجالی ترین خودروی ایران در سالهای اخیر

معرفی جنجالی ترین خودروی ایران در سالهای اخیر

4 اسفند 1398
  • 3

یکی از موضوعاتی که این روزها بسیار موردتوجه قرار گرفته، فرآیند ترخیص و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی لوکس است. به‌همین‌دلیل در فضای مجازی شاهد درج خبرهای جعلی درخصوص واردات پنهان خودروهای لوکس هستیم. طی یک‌سال‌ونیم گذشته حتی یک دستگاه خودرو هم ثبت‌سفارش نشده است.

خودرو یک کالای مصرفی است که تاثیر مستقیمی بر زندگی افراد دارد، ازهمین‌رو طی سال‌های گذشته موردتوجه قرار گرفته و جزئی از زندگی خانواده‌ها شده است. اما تغییرات اقتصادی یک‌سال گذشته و همچنین مشکلات ناشی از آن باعث شد این کالای مصرفی به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شود.
به‌همین‌دلیل بسیاری از مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش دارایی خود، به خرید خودرو روآورده‌اند. همچنین تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های داخلی نظیر ممنوعیت واردات خودرو سبب شده است حساسیت مردم نسبت‌به این بخش از صنعت دوچندان و نگاه‌ها به سمت اتفاقات و تحولات صنعت و بازار خودرو متمرکز شود.
یکی از موضوعاتی که این روزها بسیار موردتوجه قرار گرفته، فرآیند ترخیص و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی لوکس است. به‌همین‌دلیل در فضای مجازی شاهد درج خبرهای جعلی درخصوص واردات پنهان خودروهای لوکس هستیم. طی یک‌سال‌ونیم گذشته حتی یک دستگاه خودرو هم ثبت‌سفارش نشده است.
اما با آغاز فرآیند ترخیص خودروهای مانده در گمرکات کشور، شاهد شماره‌گذاری و تحویل برخی از آن‌ها به مشتریان هستیم.

از دیگر موضوعاتی که این روزها به سوژه‌ای داغ در فضای مجازی تبدیل شده، ورود یک دستگاه فراری 458 ایتالیایی و دریافت پلاک ملی است. البته این منابع جعلی، با بیان ممنوعیت واردات خودرو در شرایط فعلی، قصد دارند وجود رانت و دست‌های پشت‌پرده برای واردات خودروهای لوکس و کمیاب را در گزارشاتشان القا کنند. حواشی ایجادشده درخصوص این سوپراسپرت ایتالیایی باعث شد پلیس راهور ناجا نیز توضیحاتی را درباره تردد این خودرو با پلاک ملی ارائه کند. سرهنگ عین‌اله جهانی در این‌باره گفت:‌ «مدتی قبل تصاویری از یک خودرو فراری با پلاک ملی در ایران منتشر شد. با بررسی‌های به‌عمل‌آمده، فراری موردنظر با مجوز رسمی از مبادی قانونی در سال91 وارد کشور و براساس تاییدیه‌های قانونی شماره‌گذاری شده است.»
وی با بیان اینکه این خودرو از سال 91 تاکنون چهار نوبت تغییر مالکیت داشته است، ادامه داد: «پلاک مندرج در تصاویر نیز مربوط به مالک قبلی خودرو است که آن را از سال ۱۳۹۴ در اختیار دارد.» می‌توان گفت منشأ اصلی بروز این شایعات، عدم استفاده از این خودرو توسط مالکان قبلی و استفاده عادی توسط مالک فعلی است زیرا تا پیش از این مالکان قبلی این خودرو به ندرت از آن استفاده می‌کردند به‌همین‌دلیل کمتر در خیابان‌ها مشاهده شده اما چندماهی است مالک جدید فراری 458 ایتالیایی پلاک ملی کشور، از آن استفاده بیشتری داشته و بارها در شهرهای شمالی کشور و خیابان‌های پایتخت مشاهده شده است. همچنین به‌تازگی تصاویری از این خودرو در اینستاگرام منتشر شده است که نشان می‌دهد مالک جدید آن تصمیم به تعویض رینگ‌های این خودرو با آخرین نمونه مدل 2019 گرفته است.

تنها فراری 458 پلاک‌ملی در کشور
فراری458 ایتالیا موردنظر مدل 2012 بوده که از سری تولیدات سفارشی این کمپانی به‌شمار می‌رود. گفته می‌شود مالک این خودرو در سال90 اقدام به خریداری این خودرو از شخص دیگری در فرانسه کرد و تمهیدات واردات آن به کشور فراهم شد و به‌این‌ترتیب سرانجام در سال 91 شاهد ورود نخستین فراری 458 به کشور بودیم. البته برای نخستین‌بار شاهد نمایش این خودرو در یک تیزر تبلیغاتی در رسانه‌ملی بودیم که سروصدای بسیاری نیز ایجاد کرد.
درواقع این خودرو را می‌توان جنجالی‌ترین خودرو کشور دانست که از همان ابتدا حواشی متعددی را به همراه داشته، البته یک دستگاه دیگر از این خودرو در منطقه آزاد ارس و دارای پلاک منطقه آزاد است و امکان تردد در خاک اصلی کشور را ندارد.



نظرات

  • مجید مجید (5 اسفند 1398 ساعت 05:36)

    تا واردات خودرو ازاد نشود قیمت ها با این سطح تولید داخلی به تعادل نمی رسد

  • دزکی دزکی (4 اسفند 1398 ساعت 23:38)

    یک مرد باید پیدا شود و تعرفه واردات خودرو را صفر کند تا هم مردم از دست این دو اشغالساز وطنی راحت شوند هم سالی 30 هزار کشته در تصادفات کمتر شود و مردم بدبخت ماهم یک خودروی خوب سوار شوند هم خودروسازی رشد کند

  • اکبان اکبان (4 اسفند 1398 ساعت 13:47)

    خدایا من یه دوچرخه هم ندارم و نمیتونم بگیرم چون کل دارایی کل اعضای خانوادم باهم با همه چی به 40 میلیون هم نمیرسه که بتونیم یه دوچرخه ای یک ماشین پراید که دوچرخه ازش بهتره بخریم