1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پس از شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش 30 درصدی مصرف بنزین هستیم

پس از شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش 30 درصدی مصرف بنزین هستیم

24 اسفند 1398
  • 0

رئیس هیات امنای اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به کاهش 30 درصدی مصرف بنزین پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور از وضعیت عادی توزیع سوخت سی‌ان‌جی در مناطق سردسیر کشور خبر داد.

ولی‌الله محمودی اظهار داشت: جایگاه‌های سوخت همزمان با شیوع ویروس کرونا علی‌رغم تلاش در تامین ماسک، دستکش و الکل برای کارکنان و با وجود کمبود امکانات تمام سعی خود را در رعایت مسائل بهداشتی می‌نمایند اما امکان ارائه این خدمات به مراجعین بیشمار این جایگاه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: در جایگاه‌ها گندزدایی جایگاه‌ها، نازل‌‌ها و تلمبه‌ها به صورت روزانه و ساعتی انجام می‌شود اما مراجعین در موضوع دستورالعمل شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی مبنی بر لزوم سوخت‌گیری توسط کارکنان جایگاه‌ها همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند.

رئیس هیات امنای اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور ضمن اشاره به کمبود پرسنل در جایگاه‌ها، تعداد زیاد مراجعین و عجله آنها در سوخت‌گیری گفت: صدور دستورات بر روی کاغذ مبنی بر لزوم سوختگیری توسط کارکنان جایگاه‌ها در کلانشهرهایی نظیر تهران، مشهد و تبریز غیرممکن است اما در جایگاه‌های موجود در شهر‌های کوچک و بین راهی امکان‌پذیر است.

محمودی در خصوص آماری مبنی بر کاهش 20 لیتری مصرف روزانه بنزین گفت: پس از سهمیه‌بندی بنزین بیش از 15 درصد افت مصرف بنزین را شاهد بودیم که پس از شیوع ویروس کرونا با کاهش 30 درصدی مصرف بنزین و همچنین خلوتی جایگاه‌ها مواجه بوده‌ایم.

وی در خصوص وضعیت توزیع سی‌ان‌جی و بنزین در نواحی سردسیر کشور گفت: توزیع سوخت سی‌ان‌جی در جایگاه‌های نواحی سردسیر کشور با توجه به کاهش دمای هوای این مناطق و کاهش مصرف گاز به وضعیت عادی بازگشته است.

رئیس هیات امنای اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور در پایان در خصوص اختصاص سهمیه بنزین نوروزی خاطرنشان کرد: نیازمند تصویب هیات دولت است و وجود شایعاتی مبنی بر اختصاص 60 و 120 لیتر بنزین برای تعطیلات نوروزی با توجه به وضعیت بیماری کرونا به نظر نمی‌رسد همانند سنوات گذشته تخصیص و اعلام شود و مجلس نیز اختیار استفاده از این مصوبه را به دولت محول نموده است که با توجه به لغو سفرهای نوروزی و قرنطینه اکثر شهرها و استانهای کشور لزوم آن احساس نمی‌شود و در نهایت به نظر هیات دولت بستگی دارد.



نظرات