1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. اعلام جزئیاتی از کراس اوور جدید ایران خودرو با نام K125 + عکس

اعلام جزئیاتی از کراس اوور جدید ایران خودرو با نام K125 + عکس

27 فروردین 1399
  • 16

سال 1399 را به نوعی می توانیم سال نمایش محصولات جدید خودروسازان با اتکا به توان داخلی بدانیم.

سایپا و ایران خودرو، دو خودروسازی بزرگ کشور در نظر دارند تا در سال جاری خودروهای جدید خود را به بازار عرضه کنند. سایپا که برنامه خود را تقریبا نهایی کرده است و سدان سایپا شاهین را در آینده ای بسیار نزدیک عرضه خواهد کرد.

ایران خودرو اما کمی محافظه کارانه عمل کرده است و از پروژه کراس اوور خود اطلاعاتی را تا کنون رسانه ای نکرده است.

گروه صنعتی ایران خودرو در اواخر سال جاری و در حضور حسن روحانی رئیس جمهوری و در غیاب رسانه های تخصصی خودرو از سدان K132 رونمایی کرد.

در همان روزها صحبت هایی مطرح شد که نشان می داد کراس اوور این شرکت که به پروژه K125 مشهور است در حال طی کردن مراحل نهایی است.

هر چند از کراس اوور K125 به جز چند طرح گرافیکی، تصویری منتشر نشده است اما بر اساس همین طرح های گرافیکی می توان حدس زد که این کراس اوور از زبان طراحی مشترکی با سدان K132 برخوردار است که همین امر نشان می دهد که این خودرو حداقل از نظر ظاهری توان جلب نظر مخاطبان را خواهد داشت.

بر اساس شنیده های "پرشین خودرو"، کراس اوور جدید ایران خودرو با استاندارد روز دنیا تولید می شود و توان پاس کردن تست خودروهای 3 ستاره یوروانکپ موسسه ایمنی اروپا را خواهد داشت.

به احتمال بسیار زیاد، خودروی K125 ایران خودرو با پیشرانه 1.7 لیتری توربوشارژر با گیربکس اتومات 6 سرعته به بازار عرضه خواهد شد و توان 150 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متری را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

 2.jpg

هر چند ایران خودرو در نظر دارد تا این خودرو را در تیپ های مختلف روانه بازار کند اما آنچه تقریبا قطعی به نظر می رسد، عرضه نسخه 1.7 لیتری با گیربکس 6 سرعته اتومات به عنوان محصول اولیه است. ایران خودرو در نظر دارد تا کراس اوور K125 را با گیربکس دستی و موتور تنفس طبیعی و پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ با گیربکس اتومات و دستی نیز راهی بازار مصرف کند هر چند بر اساس شواهد موجود، انجام این کار در سال جاری محقق نخواهد شد.

ایران خودرو که در سال های اخیر تجربه تولید کراس اوورهای مختلفی را با شرکای خارجی داشته است به خوبی از علایق کاربران و مشتریان آگاه است و به همین منظور تلاش کرده است تا طیف متنوعی از امکانات رفاهی و ایمنی را در این خودرو به متقاضیان ارائه کند.

از جمله امکانات رفاهی تعبیه شده در کراس اوور K125 می توان به سیستم تهویه هوای اتوماتیک، سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید (کیلس استارتر)، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تعویض دنده از پشت فرمان جهت افزایش حس اسپرت در حین رانندگی، فرمان تلسکوپی و رینگ های 16 و 17 اینچی آلیاژ آلومینیوم اشاره کرد.

فرمان برقی، صفحه نمایش 8 اینچی رنگی تمام لمسی، دوربین دید عقب، سیستم اتصال بلوتوثی سیستم صوتی متشکل از 6 اسپیکر به همراه ورودی های AUX - USB، قابلیت میرورینگ گوشی هوشمند، کنترلر سیستم مالتی مدیا و کروز و مدیریت تماس بر روی فرمان، کامپیوتر سفری، صندلی ها با روکش چرم و پارچه با قابلیت تنظیم 6 حالته صندلی راننده و سرنشین به صورت برقی، سیستم گرمایشی صندلی های ردیف جلو ، صندلی های عقب تاشو، چراغ های روز از نوع LED و چراغ های عقب از نوع LED ترکیبی، سنسور نور و باران، آنتن کوسه ای، سیستم گرمایشی آینه های جانبی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر از جمله دیگر امکانات این خودرو است.

 

البته آنچه در اینجا گفته می شود تماما بر اساس شنیده هایی است که از ایران خودرو به گوش می رسد و ممکن است نسخه نهایی عرضه شده با آنچه در این گزارش آورده می شود تفاوت هایی داشته باشد.

کیسه هوای جلو راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی برای تمامی سرنشینان، کیسه هوای قفسه سینه و لگن برای راننده و سرنشین جلو، کمربند سه نقطه برای تمامی صندلی ها، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها، سیستم ایزوفیکس، سیستم ضد قفل ترمز ها ABS، سیستم کمک ترمز اضطراری EBA، سیستم کمکی نگهدارنده خودرو در شیب HSA، سیستم کنترل پایداری دینامیکی ESC، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم هشدار نقطه کور از جمله امکانات ایمنی کراس اوور K125 است که ایران خودرو با اتکا به آن مدعی توانایی کسب 3 ستاره از موسسه معتبر یورو انکپ شده است.

در پایان باید یادآور شویم که در ماه گذشته گروه صنعتی ایران خودرو با صدور فراخوانی درخواست کرد تا اساتید زبان و ادبیات فارسی و مردم در انتخاب اسم برای سدان و کراس اوور این شرکت که به K132 و K125 مشهور است، مشارکت کنند.



نظرات

  • سید یحیی سید یحیی (13 اردیبهشت 1399 ساعت 12:50)

    داداش جم کنن خداوکیلی معلوم نی چ موتوری روشه چند درصد چینیه مث اون دنایی که رفیقمون ازش حرف میزنه موتور سمند رو گذاشتن روش قالب کردن به ملت نکنید اقا نکنید این کارو

  • محمد محمد (29 فروردین 1399 ساعت 06:49)

    ایراد خودرو سازیها به خصوص ایران خودرو اینه که هزینه های تولید خیلی بالاست ودر نهایت قیمت تمام شده کالا هم بسیار بالاست.من خودم از پرسنل اونجا بودم .تو مدت هجده سالی که تو داخل شرکت از یک مسیر تردد میکردم.هر روز با ی حجم زیادی نان مصرف نشده وکپک زده در حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلویی مواجه می شدم که این هم اتلاف متعلق به واحد انرژی بود که بیشتر از ۵۰ نفر نیرو نداشت.و این وضع تو ۱۸ سالی که من از اون مسیر تردد داشتم هر روز دیده میشد.و ایراد دیگر اون مدیران نا لایق هستند که با سفارش عمه وخاله برخی افراد اونجا سر کار می ایند .و به اونا لقب جعلی پدر صنعت خودرو داده میشه .یا بعضا عضو هیئت مدیره هستند.و تا زمانی که صنعت ما توسط عوامل داخلی وخارجی بایکوت میشه اینده ای نداره..

  • رضا رضا (28 فروردین 1399 ساعت 02:55)

    من یک اسم بسیارخوبی ساختم برای این محصول زیبا:: چین واچین چرا همچین چطوره؟؟؟؟

  • رضا رضا (28 فروردین 1399 ساعت 02:47)

    این همه شواف برای باز کردن نماد متوقف دربورس وچیزهای دیگس....
    رو روزش چه کردید که حالا باشه، بسه اینهمه مسخره بازی.

  • قطعه ساز ورشکسته قطعه ساز ورشکسته (28 فروردین 1399 ساعت 02:44)

    15 سال پیش به یکی از مسوولین فعلی خودروسازی که مالک یک شرکت بزرگ قطعه سازی است گفتم از قول من مهندس مکانیک دلسوزبه رئیس وقت ایران خودرو بگو تا زمان هست دست ازاین مسخره بازی‌ها بردارید یک پلت فرم بومی خوب بدست همین بچه ها طراحی کنید وچندتا ماشین خوب ازش بسازیدبخدا مردم ما خوب وقانعند می‌خرند واین صنعت پا برجا وپویا خواهدماندولی افسوس که چها که نمی‌کند بی فکری، بی تدبیری وفساد

  • فرزاد فرزاد (27 فروردین 1399 ساعت 21:37)

    احتمالا این هم یه خودرو ترکیبی هست که صددرصد موتورش موتور پیکانه و البته این تجهیزات نام برده هم یک ماه بعد همشون از کار میفتند عین ای بی اس ترمز تمام خودرهای داخلی که یک سال بیشتر کار نمیکنند

  • احسان احسان (27 فروردین 1399 ساعت 16:10)

    آنقدر آشغال دست مردم دادن که الان اگه بخوان یه ماشین به قول دستمون 80 درصد چینی تولید و مونتاژ کنن با بی اعتمادی و تمسخر مردم مواجه میشن که امریست کاملا طبیعی. طول میکشه اعتماد مردم جلب بشه که اونم میسر نمیشه مگر اینکه باند مافیایی که مثل بختک افتادن روی به اصطلاح صنعت خودرو و خون مردم رو میمکن گورشون رو گم کنن به حول و قوه الهی و نیروهای ارزشی جای این زالو صفت ها رو بگیرن

  • حمید حمید (27 فروردین 1399 ساعت 14:45)

    چقدر دزدی اخه پراید و به هفتاد میلیون رسوندین بازهم جالبه که میگین سایپا کمبود بودجه داره مدیر عامل سایپا و ایران خودرو بی لیاقت تراز شما مدیران ندیدم خاک تو سرتون

    حمید حمید (20 اردیبهشت 1399 ساعت 15:51)

    هه یادش بخیر ، هفتاد میلیون بود ها!

  • محمد محمد (27 فروردین 1399 ساعت 14:39)

    یک مشت مافیای مفت خور! بعد این همه ظلم به مردم یادشون افتاده یه تکونی به خودشون بدن!
    #قیمت_تخیلی
    #کیفیت_فدای_منفعت
    #مونتاژ_بومی!

  • M.m.a M.m.a (27 فروردین 1399 ساعت 14:08)

    عالی ان شاءالله با این خودروهای جدید و تمام ایرانی بریم بالا بالا ها. اونایی که میگن فرغون و چینی و ... مگه دنا چینی بود؟مگه کیفیتش نسبت به قیمتش خوب نبود؟ حتی اگه بد باشن که نیستن باید حمایت کنیم.

    فواد فواد (1 خرداد 1399 ساعت 11:13)

    اره ولی زمانی حمایت کرد که جونمون توی اون ماشین حفظ بشه نه بعد برخورد فقط خاطراتمون بمونه وگر نه اگه ایران مثل مرسدس و بی ام وی ماشین تولید بکینه مردم بی کار و ببخشید ولی خر نیستن برن ماشین چینی بدرد نخور بخرن
    درد خودروسازی همینه نبود ذهن خلاق در شرکت ها نبود کارشناسی های خوب و نبود ثبات قیمت در خودرو سازی و البته نبود حمایت مالی درست از دولت
    اگه این ماشین هم بیاد با تمام بی کیفیتی بازم هستن کسانی که برن تو صف واسه خرید هستن کسانی که بابت همین وام میگیرن چون فکر میکنن چیز محشریه و در حدش تو ایران نیست ولی بازهم مردم ضررمیکنن و جیب صاحبان ایران ودرو و سایپا پر پولتر میشه

  • hamid hamid (27 فروردین 1399 ساعت 11:18)

    مگه داریم
    مگه میشه
    این همه امکانات اان هم بومی
    اگر ایران خودرو یا سایپا چنین ماشینی بتوانند بسازند که تمام ایرانی باشد اسمم رو عوض خواهم کرد
    قول می دهم 80 در صد چینی باشه و قیمت هم نجومی خواهد بود این - این هم نشان =

  • علی علی (27 فروردین 1399 ساعت 09:39)

    احتمالا همون ۴۰۵ پدر نیست که با گذشت زمان با شاسی و تعلیق و ....مشترک به پارس و سمند و سورن و دنا و پ لاس و...الانم K19!!!! بدل گشته؟؟؟آیا؟؟؟

  • مرتضی مرتضی (27 فروردین 1399 ساعت 09:32)

    اسم سدان رو بزارید ریدواریوو
    اسم شاسی بلندش رو هم بزارید ترواریوو
    اگر وانتش رو هم زدید بگید اسمش رو انتخاب کنیم

  • بهزاد بهزاد (27 فروردین 1399 ساعت 08:30)

    این فرغون دیگه چه گهیه