1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. چرا عرضه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت کاهش یافته است؟

چرا عرضه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت کاهش یافته است؟

4 اردیبهشت 1399
  • 1

رئیس هیئت امنای اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور کاهش عرضه بنزین سوپر در برخی از جایگاه ها را به دلیل کاهش تقاضای آن از سوی مصرف کنندگان دانست.

ولی الله محمودی اظهار داشت: تمامی جایگاه های سوخت که امکان ذخیره سازی بنزین سوپر در آن ها وجود داشته است در حال حاضر نیز دارای بنزین سوپر هستند اما به دلیل کاهش مصرف آن به ویژه در تعطیلات کرونا عرضه آن در برخی از جایگاه ها کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در رابطه با ذخیره سازی بنزین سوپر در کشور هیچ کمبودی وجود ندارد و حتی انبار شرکت پخش فرآورده های نفتی مملو از بنزین سوپر است اما عرضه آن با توجه به تقاضای مصرف کننده صورت می گیرد. چرا که امسال مصرف بنزین سوپر به 300 تا 400 لیتر در روز رسیده و در مقایسه با سال گذشته کاهش چشم گیری داشته است. همچنین سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین سوپر نیز مزید بر علت کاهش عرضه بنزین سوپر است زیرا مصرف کنندگان ترجیح می دهند از سهمیه بنزین خود، با توجه به قیمت پایین تر آن نسبت به بنزین سوپر استفاده کنند.

رئیس هیئت امنای اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور در خصوص تعداد جایگاه هایی که بنزین سوپر عرضه می کنند، گفت:

حدود 80 درصد جایگاه های سوخت در داخل شهرهای بزرگ به غیر از جایگاه هایی که از همان ابتدا تک سوخت بوده اند، دارای بنزین سوپر هستند.

محمودی در خصوص صادرات بنزین تصریح کرد: با توجه به ویروس کرونا و کاهش 50 درصدی مصرف سوخت در کشور تصمیماتی مبنی بر صادرات 50 درصد مازاد تولید سوخت گرفته شده است که از کیفیت خوبی در منطقه برخوردار است و تقاضای زیادی برای آن وجود داشته است.

رئیس هیئت امنای اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور درباره مصرف بنزین بعد از تعطیلات اضافه کرد: مصرف بنزین در حال حاضر به میزان 50 تا 52 میلیون لیتر در روز رسیده است و حدود 10 درصد نسبت به تعطیلات افزایش داشته است.

 

 



نظرات

  • مجید مجید (6 اردیبهشت 1399 ساعت 08:18)

    آدم تواین سایتها نظر نده سنگینتره.اولا که نظرو ارائه نمیدین دوما چیو حل میکنه؟هیچی والله.یه چیزی مینویسیم تموم میشه میره...ولی باید بگم این کارسهمیه ایی کردن بنزین اونم بااین شرایط زندگیه مردم و این شرایط سهمیه ۱۵۰۰ محدود و آزاد لیتری ۳۰۰۰ دیگه آخر ******* مسئولان رو نشون میده که قشر بدبخت بیچاره که چیزی برا کندن ندارن.....