1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بالا گرفتن اختلاف سازمان حمایت و شورای رقابت بر سر قیمت خودرو

بالا گرفتن اختلاف سازمان حمایت و شورای رقابت بر سر قیمت خودرو

11 اردیبهشت 1399
  • 5

تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام قیمت های جدید خودرو باعث شده تا بازار خرید و فروش خودرو طی روزهای اخیر با وجود رکود معاملات رقم های قابل تأملی را در انواع خودروهای داخلی به ثبت برساند.

تعیین قیمت های جدید خودرو دو هفته ای است که در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است اما اختلافات میان شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عاملی شده تا این ستاد هنوز برای تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودروهای داخلی به نتیجه ای دست پیدا نکند.

البته با توجه به اختلافات قرار بود با تشکیل یک کارگروه موضوعات قیمت گذاری چکش کاری شده و در نهایت با ارائه گزارش نهایی به ستاد تنظیم بازار مصوبات لازم برای اعلام دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو انجام شود . اما شنیده ها از جلسات ستاد تنظیم بازار نشان از آن دارد که هنوز توافقی میان سازمان حمایت و شورای رقابت به وجود نیامده و همین امر اعلام قیمت های جدید خود را با تأخیر روبه رو ساخته است.

آنطور که شنیده شد خودروسازان درخواست افزایش قیمت برای جبران ضرور و زیان خود را دارند از طرف دیگر شورای رقابت معتقد است بخشی از زیان خودروسازان متوجه سرمایه گذاری آنها در بخش هایی غیر از تولید بوده و به همین دلیل این ارقام به عنوان ضرر و زیان تولید محسوب نشده و نباید در دستورالعمل جدید قیمت گذاری مورد توجه قرار گیرد.

در حال حاضر اختلاف سازمان حمایت و شورای رقابت باعث شده این هفته هم بحث قیمت خودرو ساماندهی پیدا نکرده و به دوشنبه آینده موکول شود.

تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام قیمت های جدید خودرو باعث شده تا بازار خرید و فروش خودرو طی روزهای اخیر با وجود رکود معاملات رقم های قابل تأملی را در انواع خودروهای داخلی به ثبت برساند. به نحوی که مشتریان فقط با تعجب به قیمت های بازار نگاه نکرده و مدام از خود می پرسند مگر چه اتفاقی در بازار افتاده که قیمت ها هر روز افزایش یافته و کسی هم به فکر اوضاع نیست.

به اعتقاد فروشندگان خودرو قیمت ها به صورت کاذب افزایش پیدا کرده و هیچ خریداری در بازار نیست اما همین قیمت ها برای ماهم سوال برانگیز است از طرفی شرکت های خودروساز هم با تعلل بسیار تعهدات خود را نسبت به مشتریان انجام می دهند که همین امر در نبود خودرو در بازار تأثیر گذاشته است.

فعالان بازار معتقدند اگر عرضه خودرو افزایش داشته باشد به طور حتم بازار شاهد افزایش قیمت ها نخواهد بود. از طرفی هنوز قیمت های جدید انواع خودروهای داخلی در سال 99 تعیین نشده و همین امر تأثیرات خود را بر بازار گذاشته است.



نظرات

  • احمد احمد (12 اردیبهشت 1399 ساعت 21:15)

    کجای دنیا خودرو اینقدر داخل یک سال گران میشه ..مسولین بگید ..ما هیچمون مثل دنیا نیست

  • Javid Javid (12 اردیبهشت 1399 ساعت 13:07)

    با سلام
    اونطور که ما شاهد معاملات بازار خودرو هستیم این فقط دلال‌ها هستند که با خرید و فروش‌های کاملا بیخود در حال افزایش قیمت هستند در حالی که مصرف کننده واقعی به صورت خریدار عملا در بازار وجود نداره و معامله‌ای انجام نمیده. این معاملات که شما به اون اشاره کردید صرفا بین دلال‌هاست زیرا به خاطر روانه شدن نقدینگی به سمت بازار بورس به نوعی بازارشان از بین رفته و پول بی‌زحمتی که بدست می‌آورند دیگر برایشان وجود ندارد، به همین دلیل سعی دارند با ایجاد جو روانی در مورد گرانی قیمت خودروها مردم رو تحریک به خریدن خودرو‌ در اسرع وقت کنند.

  • احمد وهابی گرگری احمد وهابی گرگری (12 اردیبهشت 1399 ساعت 12:58)

    آقایان محترم خجالت بکشید. این بازی ها رو تموم کنید. با این قیمت های کذایی پدر مردم رو درآوردید!

  • رضا رضا (11 اردیبهشت 1399 ساعت 14:36)

    واقعا چرا هیچ ارگانی نیست با این خودرو ساز ها برخورد کنه هر وقت دوست داشتن خودرو دپو میکنن تو انبار هر طوری دوست داشتن میفروشن کلا بازار تو انحصارشونه . خودرو پیش فروش میکنن به موقع تحویل نمیدن . واقعا اونقدر سخته یه قانون مالیات بر عایدی سرمایه که شامل دلال های خودرو میشه رو وضع بکنن تا بازار خودرو دست دلال ها نباشه.
    مسئولین محترم آیا میدونید به خاطر بی کفایتی شما قیمت خودرو رو سایت های اینترنتی تعیین میکنند قیمت خودرو دو برابر شده.

  • سجاد سجاد (11 اردیبهشت 1399 ساعت 09:44)

    نه بلدید تولید کنید و نه میزارید وارد بشه.خدا *********** کنه که زندگی و جونیمون را تباه کردید.