1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. نسخه جدید خودروی سمند با چه امکاناتی به بازار می آید + عکس

نسخه جدید خودروی سمند با چه امکاناتی به بازار می آید + عکس

15 اردیبهشت 1399
  • 24

ایران خودرو در اواخر سال ۱۳۹۸، نسخه جدید سمند را معرفی کرد. به گفته مدیرعامل این شرکت، قرار است تا در سال ۱۳۹۹ عرضه این نمونه به بازار آغاز شود.

سمند فیس لیفت که به «سمند بهینه» معروف شده است، نمونه ای جدید از LX سابق بوده که بزودی به بازار عرضه می شود. سال گذشته ایران خودرو طی فرایندهای مختلفی تحقیقات بازار سمند فیس لیفت را انجام داد و ویدیوهایی را برای این اتفاق در فضای مجازی منتشر نمود.


این خودرو در بخش بیرونی و کابین با تغییرات مختلفی همراه شده و از سویی استانداردهای جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است. برای همین می خواهیم تا با سمند بهیمه یا همان سمند فیس لیفت بیشتر آشنا شویم:


تغییرات ظاهری:

همان طور که در تصاویر مشخص است، سمند بهینه بیشترین تغییر را در بخش چراغ ها داشته و استاندارد چراغ روشنایی روز به آن اضافه شده است. همچنین گرافیک چراغ های جلو و عقب تغییر کرده و طراحی کلی کاسه چراغ روی درب صندوق متفاوت از نمونه های فعلی شده است.

چراغ عقب سمند جدید

2.jpg
عقب تغییری نداشته و تنها جلو پنجره و زیر سپر جلو سبکی جدید را با خود به همراه آورده اند. همچنین زِه بالای قاب پلاک عقب نیز متفاوت از نمونه های فعلی بوده و کرومی رنگ شده است. بر اساس عکس های موجود، گویا سمند فیس لیفت با رینگ فولادی عرضه خواهد شد و تنها قالپاق های پلاستیکی آن جدید هستند.


تغییرات کابین:

بیشترین بخش به روزرسانی در سمند مربوط به داخل خودرو است. همان طور که می توان دید، کابین سمند بهینه اجزایی مشابه به سورن دارد و بیشترین تفاوت در بحث رنگ کِرِمی کابین دیده می شود. رودری ها، داشبورد و صندلی ها مشابه به سورن ELX است و تنها برخی از اجزای سمند فیس لیفت متفاوت از سورن به نظر می رسد. جلو آمپر نسخه جدید سمند با سبکی متفاوت در این خودرو دیده می شود و از سویی رودری ها تزئینات طرح چوب دارند. همچنین دستگیره های داخلی مانند سورن ELX، به رنگ نقره ای در آمده اند.

سمند جدید با پلاک ملی

 3.jpg

اما با وجود تشابه های زیاد میان این دو خودرو در بخش کابین، امکاناتی مانند تهویه اتوماتیک، غربلیک فرمان با دکمه های کنترل سیستم صوتی و آینه های تاشو برقی در سمند فیس لیفت دیده نمی شود.


امکانات سمند بهینه (سمند فیس لیفت):

سمند جدید در بخش امکانات مشابه به نسخه های قبلی است و آنچنان تغییر خاصی در آن دیده نمی شود. شیشه های برقی، پشتی صندلی های جلو برقی، آینه های جانبی برقی، مدیریت پیمایش، بلوتوث، زیر آرنجی سرنشینان جلو و عقب، چراغ روشنایی روز، مه شکن جلو و عقب، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD و BA از جمله امکاناتی است که در سمند بهینه دیده می شود.


مشخصات نسخه جدید سمند:

تا به امروز تصاویر نمونه های EF7 و دوگانه سوز سمند بهینه در فضای مجازی منتشر شده است. آن طور که مشخص است، ایران خودرو برنامه دارد تا سمند فیس لیفت را با پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی EF7 به بازار عرضه کند. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر تولید می کند و در حالت گازسوز، توان ۱۰۰ اسب بخار با گشتاور ۱۳۶ نیوتن متر را ارائه می دهد.

فضای داخلی سمند جدید

 4.jpg

سمند فیس لیفت

 5.jpg

جعبه دنده این خودرو از نوع پنج دنده دستی است و توان پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند. پیش از آغاز سال جدید، مدیرعامل ایران خودرو جعبه دنده های جدید این شرکت را معرفی نمود و وعده داد که این جعبه دنده ها در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ بر روی محصولات این شرکت نصب شود. با توجه به اطلاعات موجود بعید است که جعبه دنده شش سرعته دستی ایران خودرو بر روی سمند بهینه نصب شود. اما انتشار تصاویر سمند به عنوان نسخه آزمایشی ایران خودرو برای تست جعبه دنده AMT، این احتمال وجود دارد که جعبه دنده نیمه اتوماتیک شش سرعته این شرکت بر روی سمند فیس لیفت نصب شود. البته در صورتی که این خودرو به جعبه دنده AMT مجهز شود، بدیهی است که امکان سفارش گذاری و فروش نمونه دنده ای همچنان ادامه خواهد داشت.

 

داخل سمند جدید

 7.jpg

6.jpg

مدیران شرکت ایران خودرو اعلام کرده اند که نسخه جدید سمند بزودی به صورت پیش فروش به مشتریان واگذار می شود و از نیمه دوم سال جاری پا به جاده های کشور می گذارد.



نظرات

  • فرزین فرزین (29 اردیبهشت 1399 ساعت 10:04)

    حداقل طرح غربیلک فرمان و عوض کنید،2تا کنترل کلید بذارید.از عایق مرغوب تری استفاده کنید.از پلاستیک جنس خوب برای داشبورد استفاده کنید.با قیافش خیلی ساله کنار اومدیم.چین داره با فورغون اپشن میریزه شما عرضه با بیل ریختنم ندارین.

  • سمند سمند (16 اردیبهشت 1399 ساعت 17:07)

    یه سالار عقیلی گوش بدین همه ی این بدبختیا رو فراموش میکنید یه روایتم اومده حامد زمانی

  • مرتضی مرتضی (16 اردیبهشت 1399 ساعت 12:02)

    چقدر تغییرات
    ادم رو متعجب میکنن
    ایران اینهمه پیشرفت کرده توی چراغای عقب رو فوت کردن فکرکنم
    برید بمیرید
    فقط به درد مملکت داراتون میخوره

  • مهدوی مهدوی (16 اردیبهشت 1399 ساعت 07:55)

    فقط باید تاسف خوردازاینکه بیت المال در چنگ عده ای ازخدا بیخبر قرار گرفته و هر جور هوس می کنند با آن بازی میکنند.
    نمونه بارز هدر رفت بیت المال همین صنعت ایران فورغونه.

  • محمد محمد (16 اردیبهشت 1399 ساعت 03:40)

    بجای لامپ و ضبطش، سروصدای سرسام‌آور داخل اتاقشو درست کنید.. سمند صفر گرفتم همون هفته اول صدای وز وز و قیژ قیژش دیونم کرد هنوز هیچ جورشم درست نشده

  • احسان احسان (15 اردیبهشت 1399 ساعت 22:05)

    طراحی چراغ عقب مثل کسی است که غمگینه و داره گریه می‌کنه ....واقعا بی سلیقه است ......

  • رامین رامین (15 اردیبهشت 1399 ساعت 21:02)

    خجالت نمی‌کشید؟ به شعور مردم توهین نکنید. معنی فیس لیفت رو یاد گرفتین بعد از این کارا بکنید. شرم بر شما

  • چه فرقی میکنه یه ایرانی چه فرقی میکنه یه ایرانی (15 اردیبهشت 1399 ساعت 17:29)

    کاشکی تو کل صنعت خودرو فقط و فقط یک نفر مدیر با غیرت پیدا میشد که بتونه از این بدبختی و نکبت نجاتمون بده. به این فکر کنه که از ماها به عنوان سردمداران صنعت خودرو چی مونده . افتخارمون بعد از ما چیه . فقط اینکه تو شرایط تحریم این همه ماشینای داغون و بی کیفیت رو تولید کردیم و با انحصار به مردم از 2 سال قبل فروختیم.
    چی میشه اگه چندتا متخصص استخدام کنید ( نمیگم خارجی / تو همین ایران پره) و یک چیزی که بتونین بهش افتخار کنین از خودتون بجا بذارین. فردا به بچه هاتون بگین اون فیس لیفت سمند که چراغش باد کرده بود کار ما بود. صد حیف که هیچکس به فکر مردم نیست. کافیه کامنتها رو از بالا به پایین یه نگاه کنی. یک مدیری که اینا رو ببینه وجود نداره.

  • ابوالفضل ابوالفضل (15 اردیبهشت 1399 ساعت 16:13)

    همون سورن هست

  • شهنام رستمی شهنام رستمی (15 اردیبهشت 1399 ساعت 15:16)

    با سلام ایران خودرو به جای تغییر چراغ بیاد نوع رنگ را تغییر دهد امروزه رنگ روغنی استفاده نمیشود . به جای این رنگ از متالیک استفاده کند تا کیفیت رنگ بالا باشد . صدا داخل کابین است . درست است که در جامعه میگویند سمند سنگین هست خوب شاسی را تقویت کند . کمک فنرها را قوی کند . زاویه دید برای راننده از جانب پایه ها نقطه کور دارد انها را اصلاح کند

  • حسین حسین (15 اردیبهشت 1399 ساعت 12:19)

    لطفا به شعور مردم توهین نکنید,,,, خجالت آوره فکر میکنید سطح انتظار و سلیقه مردم اینقدر پایین باشه,,, تا چند دهه این ماشین بی کیفیت و غیر استاندارد را به مردم بدبخت تحمیل میکنید,

  • ناصر ناصر (15 اردیبهشت 1399 ساعت 12:03)

    با این حجم از تغییرات معنی فیس لیفت رو شخم زدینا!!

  • بی نام بی نام (15 اردیبهشت 1399 ساعت 12:00)

    وای خدااااای من
    چه قدر عجیب و جالب و چه تغییراتی
    در عوض موشک و تانک خوب می سازیم مثل برادر کره شمالی

  • حمید حمید (15 اردیبهشت 1399 ساعت 11:52)

    سمند با چراغهای جدید صد میلیون گرانتر
    این است خودروی ملی

  • محمد طهماسبی محمد طهماسبی (15 اردیبهشت 1399 ساعت 11:42)

    رخ ماشین همونه سمند هست چراغهاش هم خیلی تغئری نکرده داشبوردش هم اگر پلاستیکی باشه زود به صدا میفته پس مزایاش کجاست

  • عبدالله عبدالله زاده عبدالله عبدالله زاده (15 اردیبهشت 1399 ساعت 10:30)

    ريده ايران خودرو

  • محمد محمد (15 اردیبهشت 1399 ساعت 10:25)

    بعد از چند دهه مونتاژکاری تازه تونستن چراغها رو تغییر بدن البته انقدر به چراغها فشار اوردن که سپر عقب ترک برداشته

  • مشهدیها مشهدیها (15 اردیبهشت 1399 ساعت 10:20)

    ********************باماشین سازیتون سپاه موشک فضاپیما میسازه شما چراغ عوض میکنند راستی که بنز نمیتونه ماشین در حداستاندارد ایران بسازه بازم ************

  • مجید مجید (15 اردیبهشت 1399 ساعت 09:52)

    حاجی ماشین صفر سپر عقبش ترک برداشته تو عکس. گند زدین با این تغییر ظاهر احمقانه....
    فیس لیفت.... هه!

  • تیبا5 تیبا5 (15 اردیبهشت 1399 ساعت 09:10)

    خودرو میلی افتخار میلی....