1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. آیا پیش پرداخت خرید خودرو در حساب خودروساز‌ها می‌ماند؟

آیا پیش پرداخت خرید خودرو در حساب خودروساز‌ها می‌ماند؟

30 اردیبهشت 1399
  • 0

امیر جعفر پور سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت درباره آغاز فروش خودرو تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا برای ایام عید سعید فطر پیش فروش کارخانه‌های خودروسازی مجدد آغاز شود، اما باید بستر‌هایی نرم‌افزاری فراهم شده و شرایط ایمنی لازم برای ثبت نام و قرعه کشی تامین شود. جلسات لازم با پلیس راهور برگزار شده و امیدواریم اتصال ما به بخش‌هایی از جمله ثبت احوال و پلیس راهور می‌تواند احتمال بروز خطا و تخلف را به حداقل برساند.

او درباره نحوه اخذ پول برای شرکت در ثبت نام خودرو تصریح کرد: پول‌هایی مردم دست خودروساز‌ها نخواهد ماند بلکه ما در تلاشیم تا با تهیه واسطه‌های بانکی این پول‌ها تنها در حساب افراد متقاضی بلوکه شده و تا پایان فرآیند ثبت نام و قرعه‌کشی به همین صورت باقی خواهد ماند. در صورتی که فرد جزو برنده‌های قرعه کشی باشد این وجه برداشت شده و خریدار ۴۸ ساعت زمان برای پرداخت مابقی وجه زمان خواهد داشت.

جعفرپور با تاکید بر این که تا زمان قرعه کشی این وجه قابل برداشت نخواهد بود، بیان کرد: با توجه به مشکلات و مفسده‌های احتمالی موضوع رزرو از فرآیند قرعه کشی حذف شد و در صورت واریز نشدن وجه توسط خریدار نوبت از بین خواهد رفت. با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده فرآیند قرعه کشی هر ۳ ماه یک بار و در ماه‌های خرداد، شهریور و آذر انجام خواهد شد.

امسال چند خودرو تحویل مردم می شود؟

او گفت: در مجموع ۱۵۰ هزار دستگاه یعنی به ازای هر فصل ۵۰ هزار خودرو را از طریق قرعه کشی واگذار خواهیم کرد، حدود ۷۵۰ هزار دستگاه به رفع تعهدات اختصاص پیدا کرده و حدود ۲۰۰ هزار دستکاه به صورت فروش فوری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

جعفر پور تصریح کرد: در مجموع ۳ نوع عرضه وجود خواهد داشت؛ نوع اول آن مشارکت در تولید است که تحویل آن به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موکول خواهد شد. مدل بعدی پیش فروش است که برای ماه‌های مهر تا اسفند انجام خواهد شد و ۲۰۰ هزار خودرو از این طریق فروخته می شود که در فواصل بیش از ۳ ماه به دست مردم خواهد رسید.

سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: آخرین روش فروش، مدل قرعه کشی است که زمان تحویل آن از یک روز تا ۳ ماه خواهدبود. ۱۵۰ هزار خودرو از این طریق فروخته خواهد شد.



نظرات