درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
همه کسانی که ثبت نام کرده اند آرزوی داشتن ماشین دارند. ساعت 11 که سایت باز شد بعد از 10 دقیقه تیبای 1 سفید تمام شد و تا الان که چند روز از باز بودن سایت گذشته هنوز قابلیت ثبت نام برای ماشین تیبای 1 سیاه رنگ وجود دارد و این احتمال داده میشود که باز کاسه ای زیر نیم کاسه باشد و از دادستانی محترم تقاضای رسیدگی داریم . چرا که الارقم میل باطنی ماشین سیاه رنگ انتخاب کردیم
نویسنده این مطلب رو باید به دادگاه معرفی کرد تا دید با کدوم رانت خوار در ارتباطه. تابلو مشخصه برای کی میگه
همانطور که معلوم است و از اظهار نظر این کارشناس خودرویی(زاوه) استباط می شود اینست که قیمت گذاری دستوری حذف گردد و خودروساز هر قیمتی که دلش خواست روی محصولاتش بگذارد و هیچگونه نظارتی هم بر قیمت آن وجود نداشته باشد.
شاید این روش فروش نقص داشته باشد ولی در این روش حداقل این است که سود ناشی از دلالی بجای اینکه بین چند نفر تقسیم شود بین تعداد افراد بیشتری که رانت هم ندارند وکمی شانس داشتند تقسیم می شود .
اصلا چرا قرعه کشی بشود ۲۵ هزاری که گفته شده باید بدهند حساب کنید در حدود بالای ۱۰۰ هزار خودرو توسط ********** ایرانی که معلوم نیست کیا هستند دپو شده می توانند هر کی ثبت نام کرد خودرو بدهند مگر این که ***** دیگری پیدا شوند خوشا دزدی که از دزدی دگر بدزدد.
هرکسی این مقاله را نوشته معلومه جیره خوار دلالهای بی اصل و نسبه
بنظر من این روش یکی از بهترین روشهاست برای کسانی است که بخاطر تورم نتوانستند خودرو بخرند
اتفاقا روش قرعه کشی روش درستی هست، اما متاسفانه اینکه پیش پرداخت رو برداشتن کامالا اشتباه هستش، چون من خودم اطرافم میبینم همه به این خاطر که گفته پیش پرداخت لازم نیست واسه چند نفر دارن ثبت نام میکنن و تعداد متقاضی افزایش پیدا میکنه، تازشم اونایی که میگن قرعه کشی خوب نیست، اینکه یه عده ربات داشتن و اینترنت پر سرعت داشتن و با حقه بازی ثبت نام میکردن خوبه جناب دلال؟؟؟
اگر هدف رساندن خودرو به مصرف کننده واقعی در شرایط کمبود تولید هستیم طرحهای قبلی ثبت نام که چندین سال ادامه داشت یک مزیت هم به نفع مصرف کننده واقعی نداشت اگر مزیتی هم بود برای دلال بود و بس ... البته فساد زا هم بود و این را همه خبر داشتنتد ولی کسی به فکر اصلاح آن نبود !...
ولی طرح جدید قرعه کشی که به نظر می رسد در مراحل ثبت نام و تخصیص خودرو کمی بهتر از طرح قبلی باشد ولی با برخی شروط غیرکارشناسی علاوه بر بیدار نمودن تقاضای خفته، به نوعی برخی متقاضیان واقعی را هم کنار گذاشته و متقاضی غیرواقعی را جایگزین نموده است.
بطور مثال آنجا که یکی از شروط داشتن گواهینامه و نداشتن پلاک فعال میباشد. شرط مناسبی نیست اولاً دریک خانواده که همه گواهینامه دارند و یک نفر هم پلاک دارد بقیه افراد خانواده در حالیکه نیازی هم به خودرو ندارند میتوانند ثبت نام کنند برعکس در یک خانواده حتی پرجمعیت که فقط سرپرست خانوار دارای خودرو است و بدلایلی ازجمله فرسوده بودن و یا کوچک بودن خودرو قصد تعویض داشته باشد نمی توانند ثبت نام کنند چون سایر افراد خانواده یا گواهینامه ندارند و یا زیر 18 سال هستند.
لذا در شرایط کمبود خودرو بهتر است خودروی دولتی رابه خانوار تخصیص دهیم نه به افراد. لذا فقط سرپرستان خانوارها آنهم با الویت بعد خانوار باید در طرح شرکت نمایند.
چراکه با شرط گواهنامه و پلاک فعال در اغلب موارد تمام افراد خانواده کم جمعیت میتوانند ثبت نام کنند ولی خانواده ای پرجمعیت بدلیل نداشتن گواهینامه یا صغر سنی و یا داشتن یک خودروی فرسوده حق ثبت نام ندارند و این ناعدالتی آشکار است
این سبک فروش عادلانه نیست و فقط دهک متوسط به بالا توان خرید دارند . این دولت در طول این ۸ سال حتی یک مورد که به نفع مردم باشه را درست اجرا نکرده