درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
یعنی گند بزنن به اقتصاد این حکومت که پژو پارس بیست سال پیش 150 میلیون قیمتشه
سلا م به به تیبا و ساینا رو تو تصویر ببین دهنم اب افتاد دلم به تاب تاب افتاد
من تیبا 2 رو دوس دارم در اولین فرصت یکی میخرم کی ثبت نام میکنن ؟؟؟؟ آرزومه یه تیبا 2 سفید داشته باشم خیلی قشنگه
اره خیلی خوشگله فقط باید کل زندگی تو بفروشی چیزی نیست تهش خونرو میفروشی
عجب واقعاداریم به اخرزمان نزدیک میشیم همه چیزو گران میکنن انوقت روی حقوق کارگرت چانه زنی می کنن حالا کیست دراین مملکت به دادطبقه کارگربرسه.....البته باظهورحضرت آقاهمه چیزدرست میشه انهم به زودی زود خیلی خیلی زودبه کمترین وقت ازانچه که فکرش رابکنیم آقابه فرمان خداوندظهورمی فرمایندوهمه چیزرادرست می کنن
ایران خودرو و سایپا مگه تولیدات داخلی نیستن مگه اعلام نکردن ما به خودکفایی کامل رسیدیم مگه هردوشرکت زیرنظر دولت نیستن چرا ماشین داره روزبه روز گران میشه چرا به واردات ماشین اجازه ورود نمیدن دولت بدجه کم اورده رو ماشین های وارداتی مالیات چند برابر بذاره حداقل ماشین سوار شیم نه الاغ
سلام
تصور می کنم که دولت واقعیات اقتصادی کشور را صادقانه با مردم در میان نمی گذارد تا مردم با اطلاع از وضعیت بد اقتصادی موجود با اقدامات شتابزده ناشی از واقعیات اقتصادی ، وضعیت موجود را بدتر نکنند .
در نتیجه مردم باید خودشان واقعیات اقتصادی کشور را دریابند .
واقعیت اقتصادی کشور این است که بخاطر تحریحم ها ، دولت با کمبود شدید منابع مواجه است و اولویت دولت تامین نیازهای اولیه می باشد.
و لذا به سایر بخشهای اقتصاد که با نیازهای اولیه جامعه سر و کار ندارند ، منابع لازم و کافی اختصاص نمی دهد و لذا این بخشها به دلیل کمبود منابع مالی نمی توانند بدرستی ایفای نقش کنند.
مثل صنعت خودرو سازی که مسلما" تحت تاثیر تحریمها است و چون منابع لازم برای تامین قطعات ندارد با کاهش تولید مواجه شده است .
از سویی مردم با تورم لجام گسیخته مواجه هستند که بخشی از آن بخاطر عدم تناسب عرضه و تقاضا است و بخشی ناشی از تقاضاهای کاذب ناشی از جنبه های روانی وضعیت اقتصادی کشور است .
تقاضای خرید خودرو ، سکه ، ارز را می توان ، تقاضای ناشی از اثرات روانی وضعیت اقتصادی قلمداد کرد که دولت محترم برای کنترل آن حاضر به بیان واقعیات اقتصادی نمی باشد لیکن در عمل با چنین تقاضایی مواجه است .
راهکارهایی همچون قیمت گذاری خودرو و محدودیت ثبت نام خودرو و غیره که این میان اتخاذ می شود و جنبه دستوری دارد به نظرم امری بی فایده است و نمی تواند خیلی اثر بخش باشد .
به نظر من دولت باید صادقانه ، واقعیات اقتصادی کشور را با مردم مطرح کند تا مردم با درک واقعیات اقتصادی کشور با دولت همراهی کنند و با کنترل و حذف تقاضاهای ناشی از جنبه های روانی ، پولی را که می بایست برای اینگونه تقاضاها خرج می کردند را نزد خود نگهدارند و از این طریق عرضه و تزریق پول به اقتصاد را کاهش دهند تا موجب تعادل در عرضه پول و عرضه کالا شوند و از این طریق پول ملی را تقویت کنند .
حتی مردم می توانند با فروش طلا و جواهرات و ماشینهای مازاد و غیره پول ملی را از اقتصاد کشور جمع آوری کنند و موجب تقویت پول ملی شوند .
کاری که در مقطعی از تاریخ در ترکیه انجام شد و مردم طلاهای خود را فروختن و پول ملی خود را جمع آوری کردند .
توجه شود که هر کالایی که عرضه اش کاهش یابد ، تقاضا برای آن افزایش می یابد و با افزایش تقاضا، قیمت آن کالا بالا می رود .
پول ملی نیز یک کالا است که با کاهش عرضه با افزایش تقاضا روبرو می شود و قیمتش بالا خواهد رفت .
توجه داشته باشیم تقویت پول ملی به نفع همه ما است .
برای این کار فقط و فقط و فقط باید یک رابطه صادقانه بین دولت و مردم برقرار باشد .
پس دولت محترم باید با رفتار صادقانه مردم را به یاری بطلبد .
علی برکت الله