1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نماینده مجلس: به صرف بومي سازي نبايد از برخي الزام هاي صنعت خودرو چشم پوشي كرد

نماینده مجلس: به صرف بومي سازي نبايد از برخي الزام هاي صنعت خودرو چشم پوشي كرد

به صرف بومي سازي نبايد از برخي الزام هاي صنعت خودرو چشم پوشي كرد
1 مرداد 1399
  • 0

 

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس با ريل گذاري مناسب در تلاش است تا موانع و مشكلات را از سر راه خودروسازان در جهت رسيدن به اهداف شان بردارد. 

 محمدرضا دشتي اردكاني با تأكيد بر اهميت حمايت از مقوله داخلي سازي در كشور، خاطرنشان كرد: صنعت خودروسازي كشور از دير باز در تلاش است تا با ايجاد فضاي مناسب در جهت بي نيازي به دانش فني بيگانگان و خودكفايي در راستاي بومي سازي قطعات محصولات خود گام بر دارد و تا حدودي نيز موفق بوده است.

وي افزود: همانگونه كه ما توانستيم در صنايع نظامي پيشرفت هاي خوبي را كسب كنيم در صنعت خودروسازي نيز قادر هستيم به دستاورد هاي خود دست پيدا كنيم و قطعا تحقق چنين مقوله اي دور از انتظار نيست؛ در اين ميان بايد سعي كرد تا قطعه سازان و خودروسازان ارتباطات خود را تقويت و به سمت هم افزايي حركت كنند.

نماينده مردم اردكان در مجلس با اشاره به توان و ظرفيت شركت هاي دانش بنيان در افزايش داخلي سازي در صنعت خودرو، گفت: بهره جويي از توان داخلي و دانش فني ملي بايد موجب كاهش قيمت، افزايش كيفيت و رضايتمندي مردم باشد و به صرف بومي سازي نبايد از برخي الزامات صنعت خودرو چشم پوشي كرد.

وي افزود: صنعت خودروسازي داخلي توانسته با وجود تحريم ها و مشكلات بر روي پاي خود بايستد و بي شك قادر خواهد بود از موانع و مشكلات به سلامت عبور كند.

دشتي اردكاني بر ضرورت حمايت مجلس از بومي سازي خودروهاي ساخت داخل تاكيد كرد و گفت: خودروسازان بايد به شركت هاي دانش بنيان و قطعه سازان داخلي اعتماد كرده و امكانات و فرصت مناسبي را در جهت همكاري هاي مشترك در اختيار آنها قرار دهد و مجلس نيز در مقابل با ريل گذاري  تلاش خواهد كرد تا موانع و مشكلات را از سر راه خودروسازان در جهت رسيدن به اهدافشان بردارد.

وي افزود: بي شك خود كفايي خودروسازان و بي نيازي آنها به دانش و تخصص بيگانه مانع خروج ارز از كشور و تحقق شعار جهش توليد در سال جاري خواهد شد

 

 

 

 

 



نظرات