1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. چرا دنا پلاس توربو اتوماتیک با قیمت بالا به دست مشتریان رسید؟

چرا دنا پلاس توربو اتوماتیک با قیمت بالا به دست مشتریان رسید؟

25 شهریور 1399
  • 4
  • 4575

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در خصوص علت گرانی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک گفت: دنا پلاس با دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک تفاوت زیادی دارد و اصلی ترین علت گرانی این خودرو همین عامل است.

رئیس شورای رقابت تشریح کرد: خودروهایی که در حال حاضر تحویل خریداران داده شده با خودروهایی که در گذشته افراد ثبت نام کرده اند متفاوت است. خودرو دنا پلاس که افراد در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند دارای آپشن های دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک نبود و تغییرات زیادی روی آن انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شورای رقابت مصوب کرد که حسابرس و بازرس قانونی که وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی است، تایید کند که آیا به خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک قطعاتی اضافه شده و آن قطعات چه بوده است؟ که منجر شده نام خودرو به دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک تغییر پیدا کند که این کار توسط بازرس انجام شد.

شیوا با تاکید بر اینکه  قیمت دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک با تایید بازرس و حسابرس قانونی تعیین شد و مورد تایید قرار گرفت، گفت: پس از اینکه مشخص شد چه قطعاتی به دنا پلاس توربو اتوماتیک اضافه شده است، شورا رقابت قبول کرد که قیمت این خودرو افزایش پیدا کند.




نظرات

  • علیرضا علیرضا (31 شهریور 1399 ساعت 00:51)

    سلام
    من عرض کردم نخریدن خودرو در این شرایط بهترین راه اعتراض به قیمت فوق بالای خودروی داخلیست.دنا که ایران خودرو مدعیست صد درصد بومی سازی شده و خودرویی کاملا وطنی می‌باشد چرا قیمتش با خودروهای وارداتی رقابت می‌کنه و بعضا بالاتره؟ کدوم ایرانی دلسوز کالای وطن و دنبال کننده فرمایش رهبر معظم انقلاب دامت برکاته در راستای خرید کالای ایرانی قدرت خرید خودروی ششصد میلیونی ایرانی رو داره؟ اونم درجایی که رقبای وارداتی خودروهایی به مراتب شیک‌تر ایمن تر و پر آپشن تر با همین حدود قیمت یا کمی بالاتر عرضه میکنند.یا خودروی وارداتی چرا اونقدر باید گرون باشه که قیمت نجومی رو هم رد کنه برسه به خودروی نمایشی چون واقعا ا میلیارد تومان دو میلیارد تومان!! برای خودروهایی که تا دوسال پیش نهایتا سیصد چهارصد میلیون تومان بودن یعنی چی؟ بابا ببرید دست دلال و واسطه و رانت خوار و هیولاهایی که خون مردم رو می‌مکند.بخدا برای نیروهای امنیتی و قضات عزیزمون اینکار بسیار سادست.بشرطی که سفارش و فلانی پسر فلانیه رو باهم بندازن دور به ولله خرید اتومبیل اینجوری پیش بره میشه آرزوی محال!!!! تورو خدا کاری بکنید باعلی

  • ایرانی جانم فدای وطنم ایرانی جانم فدای وطنم (26 شهریور 1399 ساعت 10:51)

    جناب آقای شیوا چه آپشن هایی در دنا پلاس توربو اضافه شده که شده این قیمت ؟ یک قطعه توربو شارژ و شاید دو ایر بک اضافی .دنا پلاس های قبلی سانروف داشتند که در این خودرو حذف شده کروز را همه داشتن و همه آینه تاشو داشتن و مجهز به مدیا و آنتن کوسه که آن را نیز حذف کردید . بابا مردم را تا کی میخواهید قول بزنید بگویید که خودروسازان ناراحت بودند از قیمت حال حاضر خودتان را راحت کنید و بس.

  • منتقد منتقد (25 شهریور 1399 ساعت 13:33)

    خب شورای رقابت سوار دنا نمیشه که براش مهم باشه با یه گزارش مثلا تخصصی میارن رو خودرو درحالی که به جیب مردم نگاه نمیکنن
    چرا همین اپشنارو روی دناپلاس یا دنا معمولی قرار ندادین این اپشنا روی ماشینای خارجی هم هست پس یه اپشن تازه وارد نیست در بازار قطعات
    الان بیشتر ماشینای خارجی دنده اتوماتن در حالی که ایران خودرو اینو یه اپشن در نظر گرفته و حتما باید روی خودرو های مدل جدید نصب بشه
    پس نتیجه میگیریم که خودرو سازی داره با نسخه های مثلا جدید جیب مردم رو تیغ میزنه درحالی که میتونه همینارو روی نسخه اول یا دوم قرار بده دقت کنید میبینید که بدنه همونه چراغا همونه استحکام خودرو هم همونه
    و فقط دنا نیست مثلا برلیانس کراس یا پراید ینا هم با عوض کردن مدل ها اسم نسخه جدیدی میزارن
    الان شاید بگین خب ممکنه اون موقع یه طراحی جدید بیاد اون موقع چی؟
    اینو میشه گفت برای طراحی ماشین فقط یه گروه نباید کار طراحی رو انجام بدن نظرسنجی و یا استفاده از بیشتر بچه های گرافیک که ذهنی خلاق دارن جمع اینا میشه یه خودرو کامل ایرانی
    مثل مرسدس که با همین روش خودرو میسازه و یه خودرو با تکاملی تازه و بروز وارد بازار میشه

  • محمدباقر محمدباقر (25 شهریور 1399 ساعت 10:12)

    متاسفانه مسئولین و مردم نمیخواهند باورکنندکه صنعت ما صددرصد به دلار وابسته هست و ما صنعتی داریم همچنان مثل گذشته حالا این واحد تولیدی یا داخل ایران است که ماهیتا بومی نیست و فقط اسم ایرانی را یدک میکشد و خالص متولد خارج است که همین اداعا در بازه زمانی 3 سال گذشته به اثبات رسید تا پوشک بچه با چندین برند ایرانی عملا همه وابسته به دلار خط تولیدشان تعطیل گردید و همه منتظر ثبات قیمت دلار بودند.
    فقط شدیم مصرف کننده عمده