درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
به نظر شما اگه تولید خودرو متوقف بشه و واردات آزاد بشه به چه قیمتی خودروهای وارداتی به دست مشتری می رسه؟
من فک نمی کنم دیگه کسی بتونه سوار ماشین بشه چون قیمت یه فیلتر هوای سوناتا ۶ سیلندر مدل ۲۰۰۶ تو همین سایت حدود یک میلیون ششصد هزار تومنه در حالیکه فیلتر ماشین های ایرانی فقط ۳۰ هزار تومنه
مگه یه فیلتر چه فرقی داره که اینقدر اختلاف دارن؟
حالا فرض کنید هیچی تولید نشه و بخواد فقط واردات بشه
عرضه خودرو در بورس کالا هیچ کمکی به مصرف کننده نمیکنه فقط پولی که خودروسازان به دلال ها میدادن تا قیمت خودرو رو بالا ببرند تو جیب خودشان باقی می ماند اگر قصد خدمت به مردم رو دارید فقط یک راه حل وجود دارد آن هم آزاد کردن واردات خودرو بخصوص دست دوم خارجی هستش البته بدون تعرفه یا با حداقل تعرفه بعد قیمت ها رو آزاد کنید آقای نجفی منش ببینید خودروهایتان چه قیمتی رو می خورند .
شما با پیشنهاد 5 درصد قیمت خودرو کارخانه به قیمت بازار باعث ای آشفته بازار شام امروز شدید چرا که نیازی به شورای رقابت نبود هر لحظه با دلالی و رانت خودتان از طریق واسطه قیمت خودروی بازار را رشد میدادید و از طرفی قیمت کارخانه رو افزایش میدادید با قیمتهای کذایی امروز خودروها که حاصل دسترنج خیانت شما به مردم هست حتی یک خرید و فروش هم از خرداد ماه وجود نداشته اگر هم بوده توسط دلال های دو شرکت ایران خودرو و سایپا و شما صورت گرفته تا قیمت ها رو تثبیت کنید و مصصرف کننده واقعی جرات خرید خودروی دنا پلاس شما رو به قیمت بنز 2020 ندارد.
به نظر من هر چقدر دست دلال از سود فروش کوتاه بشه و سود به جیب تولید کننده برسه؛ باعث ایجاد شغل بیشتر برای مردم می شه ؛ تولید کننده هم باید سود حاصل رو صرف تحقیق و توسعه یا تولید محصول با کیفیت تر کنه تا زمینه صادرات هم فراهم بشه
با واردات خودرو پولی که الان تو جیب دلال میره به جیب واردکننده سرازیر میشه
تو این بحران دلار زور داره پول واسه واردات ماشین بره
قیمت درب کارخونه ماشین الان معادل پول موتور سیکلت های وارداتی و حتی کمتر از اونهاست