1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. توافق کمیسیون صنایع و وزارت صمت برای قیمت‌ خودرو

توافق کمیسیون صنایع و وزارت صمت برای قیمت‌ خودرو

توافق کمیسیون صنایع و وزارت صمت برای قیمت‌گذاری خودرو
8 آبان 1399
  • 4
  • 3695

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از توافق کمیسیون متبوعش و وزارت صمت برای قیمت‌ خودرو خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با اتکا به هزینه‌های تولیدی حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌شود.

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگویی درباره قیمت‌گذاری خودرو، گفت: پیرو طرحی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست تکمیل داریم، قیمت‌گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با اتکا به هزینه‌های تولیدی حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌شود؛ این پیشنهاد میان ما و وزارت صمت به توافق رسیده است. 

 

بیش از نیمی از خودروهای صفر خریداری شده، ترددی در خیابان ندارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر قیمت‌گذاری دستوری نه هزینه‌های تمام شده خودروسازان را پوشش می‌دهد و نه به کاهش قیمت در بازار آزاد کمکی کرده است؛ مصرف‌کنندگان نیز متضرر شده‌اند. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: شکاف بسیار میان قیمت دستوری و نرخ بازار آزاد، سوداگری در بازار خودرو را به اوج رسانده به گونه‌ای که بیش از نیمی از خودروهای صفر خریداری شده، ترددی در خیابان نداشته‌اند. یعنی در پارکینگ‌ها دپو شدند تا در موقع مناسب به فروش رسند! در واقع خودرو که کالایی مصرفی است به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است. 

100 هزار میلیارد تومان رانت ناشی از شکاف قیمتی خودرو در بازار و کارخانه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در سال جاری تاکنون 100 هزار میلیارد تومان رانت ناشی از شکاف قیمت بوجود امده که نه به نفع خودروسازان بوده و نه مردم و مصرف کنندگان.




نظرات

  • احمدی احمدی (9 آبان 1399 ساعت 19:54)

    ببخشید چرا مصرف کننده واقعی سه برابر قیمت تعیین شده پول بده

  • حسین حسین (9 آبان 1399 ساعت 09:04)

    این شرکتها هستن که در شرایط واردات ممنوع از شرایط سو استفاده میکنن عرضه کم میشه قیمت رو بالا میبرن،از همه بدتر از کیفیت محصولات و قطعات کاسته شده و اپشنها همش حذف میشن و قیمت بالاتر میره این کار یو استفاده کردن از مردم کشورشون،،، تحیل شما کاملا غلط و نادرست...در مورد قیمت گذاری باید واردات آزاد باشه که قیمت آزاد باشه و لی در شرایط انحصارکامل این دوتا شرکت با بی کیفیت ترین محصولات چطور میشه قیمت تعیین بشه حتما باید قیمت تععین بشه با توجه به بررسی کارشناسان...با این حمایتها فقط تولید نابود میشه باید بخشی از واردات آزاد و این اهرمی باشه برای کنترل قیمتها و رقابت پذیری جهت پیشرفت صنعت

  • محمد رضا محمد رضا (8 آبان 1399 ساعت 23:24)

    آره تو راست میگی. وقتی خودرو دنا زیر پای نمایندگان مردم میذارند باید بگه پایین بودن قیمت کارخونه به نفع مصرف کننده نیست!!!!!!!!!!!!!!!

  • milad milad (8 آبان 1399 ساعت 15:17)

    آخی پلیس.چقدر به فکر مردمه.این یه جور درامد زایی هست.