درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
از زیان خودروسازها(؟!) بخاطر واردات خودرو گفتند:
1- اولا آزادسازی در کرا نیست و صرفا واردات به شدت محدود است و باز هم به نفع خودروسازها، مثلا شرط واردات در مقابل صادرات خودرو یا قطعات یدکی. تنها موردی که آن هم افراد معدودی توانایی اش دارند میتوانند وارد کنند، یعنی کسانی که دارای ارز با منشا خارجی هستند و بدون انتقال ارز از داخل میتوانند واردات خودرو کنند! پس اصلا اصل داستان نگرانی بیمورد است.
بدیهی است تراژدی دور باطل گرانی-کمی کیفیت خودرو توسط به اصطلاح خودروسازها مثل همین سی سال گذشته ادامه خواهد داشت. در مورد مجموع عوارض و مالیات و هزینه های وارداتی سکوت شده و چیزی نگفته، کاملا محرز است اگر مجموع عوارض و مالیات و هزینه های واردات بیش از 20% باشد تاثیر چندانی در کاهش گرانی نامعقول خودرو نخواهد داشت و انگیزه ای برای محتکران گرانفروش خودرو برای دست برداشتن از این خان یغما نخواهد بود! و همچنان مردم ایران بایست زجر گرانی و کمی کیفیت خودرو مثل چند دهه اخیر بکشند و یک کالای مصرفی مثل خودرو بر خلاف تمام منطق اقتصادی تبدیل به یک کالای لوکس سرمایه ای بشود و مثلا یک کارگر جوان بایست تا آخر حسرت خرید یک خودروی متوسط بکشد که کارگر اروپایی در عرض یکسال کار میتواند بخرد! این تراژدی را چگونه وجدانشان قبول میکند آن از ما بهتران ها؟!
اما نکته عجیب اینجاست حتی لابی اقتصادی خودروسازها همین اندک را تحمل تنها این قانون واردات محدود موجب تثبیت قیمت در محدوده رانت خودروسازها میشود و از شدت دلالی و بازار سیاه میکاهد و اساسا هیچ لطمه ای به انحصارگران رانتی خودرو بساز ندارد.
اخلاق و اینها سرش نمیشود سرمایه داری! اگر حتی منطق شرمایه داری هم بود، اساس بازار رقابت منصافانه است، آیا اکنون رقابت منصافنه است، چرا تولید پراید در شرایط تحریم متوقف کردند و تیراژ بالای دو میلیونی یک خودرو اقتصادی عمومی نیست؟
اشتباه مهلک توقفتولید وانت پیکان که بومی سازی عظیمی داشت و به مراتب از وانت پراید بهتر است! در حالی هیچ جایگزینی نبود به بهانه محیط زیستی!
ایشون مثل اینکه برای ایران خودرو و سایپا کار میکنن بنده خدا 40 سال بهشون فرصت داده شده کلی آدم به خاطر ماشینای بی کیفیت اینا کشته شده تازه دوباره بیام بهشون 10 سال فرصت بدیم....اینا 100 سال هم فرصت بدی همین گ....ی هستن که هستن
انشاالله با آزاد سازی خودرو از دست دزدهای وطنی که خون مردم رو به اسم تولید وطنی توی شیشه میکنند، راحت میشیم
به بهانه تولید ملی چند ساله بعضیها پدر مردم رو دراوردن.ماشین اشغال رو باید با...........چی بگم.خدا نابود کنه مافیای خودرو رو
واقعا خیلی آدم باید بی انصاف باشه که همچین تیتری بزنه باید دست وزیر صنعت رو بوسید اگه بتونه این کشور رو از چنگ این زالوهای گاری ساز در بیاره یه ملت رو نجات میدهد برای آینده صنعت خودرو کشور هم مفید هستش وگرنه تا ابد ایران گاری ساز میمونه تولید خودرو با تکنولوژی 40 سال پیش افتخار نیست حماقت و هدر دادن منابع هستش
واردات خودرو= رقابت، مثل همه جای دنیا
خودروساز های داخلی که تو این مدت حسن نیت خود را نشون دادند
واردات خودرو راآزادکنیدعرضه قطره چکانی جوابگوی تقاضای مردم نیست.اینهامونتاژگروانحصارگربوده و غیررقابتی عمل میکنندو به کاربردن عنوان خودروسازشایسته ایرانخودرو وسایپا نمیباشد.
یعنی چی اینا ثانیه به ثانیه قیمت را دارن زیاد میکنن و همیشه به دروغ میگن داریم ضررمیکنیم هیچکس باور نمیکنه اینها حتی درصورتهای مالی هم دغل بازی میکنن تا این شرکت مونتاژکارو رانتخوار را زیان ده نشان دهند تا امتیاز بگیرن.بهترین راه حل در بازارغیررقابتی و انحصاری آزادسازی واردات خودرو هست.اینا آفتابه لگن مونتاژکنن و باجان و مال مردم بازی کنن ولی درعوض بذارید واردات خودرو هم آزادشود.چهل ساله به بهانه حمایت از اشتغال و تولید داخل مردم را تا حد انفجار و نفرت پیش برده اند و نتیجه آن مونتاژ فرغون و گاری و اسباب بازی بوده یه کم ازکره و ژاپن یاد بگیرن
این دوشرکت مونتاژکارورانتخوار و فاسدوانحصاری بهتره معنی پیشرفت را ازکره و ژاپن یادبگیرن چهل ساله باجان ومال مردم بازی کرده ایدوحالا دم ازپیشرفت میزنید هنوزپرایدرا مونتاژمیکنیدو به شکل وشمایل دیگردرمی آورید دولت چون خودش سهامدارو ذینفع هست ازاین دوشرکت رانتخوارحمایت کورکورانه وپوچ میکند وخیانت بزرگی برای صنعت عقب مانده خودرو مینمایدبهتره برای ایجاد رقابت وتلاش واردات خودرو که خواسته همه ملت هست نیزآزادگرددتا بازاراز انحصارو رانتخواری نجات یابد.
باژاپن و کره وآلمان قرارداد ببندید از دست دوشرکت رانتخوار ومونتاژکار وانحصاری چهل سال هست که خون مردم به جوش آمده واردات خودرو را آزادکنید.یه مشت پیرمرد و قاطر سوار وعقب مانده به طرح آزادسازی واردات خودرو رائ منفی دادن اینقدر نفهمیدن که چهل ساله اینادارن پراید را مونتاژ میکنن چرا باجان و مال مردم بازی میکنید؟به بهانه اشتغال جزئی وحمایت کورکورانه ازسایپا و ایرانخودروی جنایتکار
همه مردم موافق آزادسازی واردات خودرو هستن.اینها خودروسازنیستن بلکه مونتاژکار ورانتخوارهستن.
واردات خودرو مساوی با رقابت آزاد بهتر شدن کیفیت خودرو های بازار و کوتاه شدن دست دلالان داخلی می باشد مخصوصاٌ خودرو های خارجی با کارکرد 10 سال و پایینتر بهتر می باشند تا قدرت خریئ مردم اجازه بدهد تأمین کنند
ایشان کارشناس حوزه خودرو هستند یا حقوق بگیر اقای نعمت بخش و رفقا؟!!
40این دو شرکت مثلا خودروساز ساله خون ملت رو دارن میمکند و الان هم میگن چند ده هزار میلیارد تومن زیان انباشته دارن بعد اقای کارشناس میفرمایندتا 10سال دیگه با تعرفه100در100واردات بشه و بعد از 10سال پلکانی تعرفه رو کم کنید!!!!!!
جعمش کنید این بساط رو!!!
خجالت هم خوب چیزیه بخدا!
تا کی میخواهید با جون و خون مردم نون ببرید سر سفره زن و بچه هاتون؟!
کافی نیست؟!.....
اونی که این مقاله رو نوشته و اونی که انتشارش میده یا خود سرمایه دار هستش یا اینکه طرفدار سرمایه داری
عزیزم ماشین ۸۰۰ تومنی بخاطر این شد ۸ میلیارد چون جلوی واردات گرفته شد چون ایرانخودرو و سایپا از موقعیت سوءاستفاده کردن و قیمت ماشینهای داخلی رو نه ۱۰ برابر بلکه ۲۰ برابر کردن
الان با وجود اینکه قیمت کارخونه اکثر ماشینها و بازار یکی شدن ولی بازم کسی زورش به کارخونه دارای سرمایه دار نمیرسه که قیمت ها رو بیارن پایین
چرا کسی نظارت نمیکنه چون ناظر و خلافکار هر دوتا یه نفر هستن
سلام بنظر شما حق مصرف کننده این وسط کجاست انحصار خودرو باید برداشته شود تا وضع درست بشود
شخصا به عنوان یکی از مردم کاملا با نظر کارشناس محترم مخالفم . اولین و مهمترین نکته اینه که متاسفانه خودرو سازی داخلی به مردم ثابت کرد که جوابگو پاسخ به نیاز داخل نیست و خیلی از مردم مانند من که نیاز به خودرو دارم فقط با نا عدالتی از طرف خودرو ساز روبه رو شدیم مثل ثبت نام ماشین به تعداد 500 عدد و خیلی از شکایاتی که مردم بابت عرضه و تولید خودرو ساز ها دارن کیفیت که بماند . دو اینکه این خودرو ها بنا به نظرات قراره با ارز خارج از کشور واردشه مثل اینکه من شخصی رو واقعا خارج از کشور می شناسم با سرمایه چند میلیون دلاری می تونه خودرو وارد کنه و هیچ اثری منفی بر بازار ارز داخلی نداره سه اینکه ما فراموش نکنیم قسمتی از گرانی بی منطق خودرو بابت عدم تعادل عرضه بعد از منع واردات بود به نحوی که کسی که بنز می خرید الان هایما میخره و کسی که هایما می خرید دنا و... تا به پراید و 405 میرسه که کسی که مثال 207 می خریده الان با همون قدرت خرید 405 میخره که هم باعث افزایش فیمت خوردو ها میشه هم باعث دلالی میشه هم یه طبقه از خریدار ها کلا حذف میشه و باعث نارضایتی همون طبقه که الان مشاهده می کنیم .