1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آخرین وضعیت واردات خودرو از زبان وزیر صمت

آخرین وضعیت واردات خودرو از زبان وزیر صمت

18 آذر 1399
  • 2

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد کارگروه‌های کارشناسی این وزارتخانه به دنبال پر کردن خلاء بازار از طریق افزایش تولید است و نه واردات. هدف از آزادسازی مجدد واردات به کشور به دلیل شکستن انحصار تولید خودرو در کشور توسط دو خودروساز بزرگ کشور و ورود خودروهای به روز و ایجاد فضای رقابتی می باشد .

 علیرضا رزم حسینی در حاشیه مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال شکستن انحصار در تولید خودرو است، اظهار کرد: شکستن انحصار فقط با آزاد کردن واردات نیست و باید در داخل کمپانی‌های خصوصی را تقویت و رقابت سالم ایجاد کنیم تا کیفیت افزایش و قیمت خودرو کاهش یابد که این مسئله در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که برآورد می‌شود تولید خودرو تا پایان سال ۵۰ درصد افزایش یابد، گفت: اساس برنامه وزارت صمت در حوزه خودرو تعهدات مردم هم به موقع پاسخ داده خواهد شد. به طور کلی وزارت صمت به دنبال افزایش تولید و به دنبال آن افزایش اشتغال و افزایش فعالیت قطعه‌سازی در کشور است، اما دست‌هایی وجود دارد که نمی‌خواهد این موارد محقق شود.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا این وزارتخانه برای شکستن انحصار واردات را هم در نظر گرفته یا نه؟ اظهار کرد: برای واردات خودرو باید چندین مولفه وجود داشته باشد. در حال حاضر در کارگروه‌های کارشناسی بررسی‌هایی در حال انجام است تا خلا بازار با افزایش تولید جبران شود.


کاهش هزینه‌های دولت و حوزه سلامت با الکترونیک شدن پرونده‌ها

رزم حسینی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت صمت بر اساس قانون موظف به ارتقای سامانه‌های مورد نیاز برای تحقق دولت الکترونیک در جهت افزایش کارآیی نظام اداری هستیم، گفت: راه اندازی سامانه و مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت کار مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده است. با استفاده از این سامانه در واقع همه پزشکان و داروخانه‌های سراسر کشور با استفاده از امضای الکترونیکی نسخه‌های دارویی خود را خواهند داشت و پرونده های سلامت با این سیستم با حداکثر سرعت و حداقل هزینه صادر و تشکیل می‌شود.

وی همچنین افزایش شفافیت و کاهش رانت را از مزایای به کارگیری این سامانه دانست و تصریح کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های توسعه چهارم، پنجم و ششم بر روی شفافیت تاکید شده است، دو نرخی بودن نرخ ارز سبب شده تا رانت‌هایی برای دلالان حوزه اقتصادی به وجود آید که وزارت صمت در حوزه های مرتبط با خود کارهای جدی را برای مبارزه با فساد، رانت خواری و کاهش امضاهای طلایی شروع کرده‌ و رونمایی امروز در همین راستا بوده است.

 

 

 

منبع ایسنا


نظرات

  • محمد محمد (18 آذر 1399 ساعت 22:39)

    به زبان ساده تر همچنان فرغون می سازیم و بهتون غالب میکنیم و واردات خودرو در همون حد شوخی هست

  • احسان احسان (18 آذر 1399 ساعت 12:11)

    آقای وزیرمدیران ایرانخودرو سازندگان نیت پاک ندارندازدم همه شون *** و ***** کارند مردم ازدست مسئولین بی کفایت ونالایق و *** خسته شده اندازشما خواهش نمیکنندبلکه به شما گوشزدمیکنندواردات خودرا هرچه آزاد کنید.