1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی نسل دوم سدان آشنای چانگان ؛ ایدو 2021 - امکانات جدید با قیمت رقابتی + عکس

معرفی نسل دوم سدان آشنای چانگان ؛ ایدو 2021 - امکانات جدید با قیمت رقابتی + عکس

معرفی نسل دوم سدان چانگان ؛ ایدو 2021 - امکانات جدید با قیمت رقابتی + عکس
20 آذر 1399
  • 0

Eado برندی در مجموعه چانگان است که به عنوان یک سدان کامپکت سابقه حضور در بازار ایران را نیز دارد. نسل اول این محصول در سال 2012 وارد لیست فروش چانگان شد و از موتور 1.6 لیتری با 113 اسب بخار استفاده می کرد. این خودرو با نام چانگان ایدو 1 نیز شناخته می شود.

نسل اول این خودرو به صورت محدود وارد کشور شد ولی به دلیل تعداد کم و تبلیغات نا مناسب خیلی در بازار ایران شناخته شده نمی باشد . در اینجا می توانید مشخصات فنی نسل اول ایدو را مشاهده نمایید . ایدو توسط سایپا وارد کشور شد و قرار بود به روی خط تولید سایپا نیز برود ولی این اتفاق نیفتاد و سایپا تنها به واردات تعداد محدودی از این خودرو بسنده کرد .

نسل دوم ایدو نیز از سال 2018 روی خط تولید کمپانی چینی قرار گرفت. در این نسل مدل هاچبک اکس تی 2 یکی از جذاب ترین نمونه های ایدو محسوب می شود. ایدو برای نسل جدید خود تغییرات بسیار مناسبی را از نظر طراحی داخلی و خارجی به خود دیده است و در کنار آن امکانات و آپشن های به روزی به آن اضافه شده است و در کنار همه این موضوعات هنوز دارای قیمت رقابتی و مناسبی نیز می باشد .

 

نسل اول سدان ایدو

1.jpg
نمای عقب نسل اول سدان ایدو

2.jpg
ایدو مدل اکس تی در نسل دوم

3.jpg
مدل اکس تی در نسل دوم-نمای جانبی/ عقب

4.jpg
ایدو پلاس در نسل دوم

5.jpg
نمای عقب ایدو پلاس

6.jpg

در ادامه این مطلب نگاهی به مدل سدان 2021 نسل دوم ایدو خواهیم داشت که با برچسب قیمت حدود 51 هزار درهم در امارات و 47500 ریال سعودی در عربستان پیش روی مشتریان قرار دارد.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این محصول در قسمت دماغه بروزرسانی هایی را همراه خود دارد که شامل ترکیبی از ال ایی دیی و هالوژن برای چراغ اصلی، شکل جدید گریل(جلوپنجره) با عناصر کرومی شبیه به الگوی لکسس و همچنین بامپر(سپر) یکپارچه با ورودی های هوا و عناصر کرومی می شود.

7.jpg

رینگ ها در حالت استاندارد 16 اینچی هستند. نمونه 17 اینچی نیز قابل سفارش است.

در نمای عقب نیز یک نوار کرومی فاصله بین چراغ های اصلی را پر کرده تا هماهنگی بیشتری با تغییرات دماغه ایجاد شود.

8.jpg
این محصول از منظر ابعاد برابر با 4710 میلیمتر در طول، 1820 میلیمتر در عرض و 1505 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2700 میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز حدود 1323 کیلوگرم است.


کابین

از امکانات کابین جدید می توان به استفاده از مواد دارای بافت نرم، ورود بدون کلید، پاور ویندوز، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی ویژه سیستم سرگرمی، تهویه اتوماتیک، فرمان برقی جدید، سیستم صوتی با 6 اسپیکر و ... اشاره کرد.

9.jpg
در بخش ایمنی نیز می توان به مواردی مانند: نمایشگر فشار باد لاستیک ها، کروز کنترل مجهز به تشخیص فاصله با خودروی جلویی و حفظ فاصله مناسب، دستیار حرکت در سربالایی، ترمز پارک اتوماتیک، سنسور برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم نوردهی تطبیقی در چراغ های اصلی جلو، سیستم پایداری الکترونیکی، شاسی تقویت شده، ایربگ جلو و کنار و ... اشاره کرد.

10.jpg


پیشرانه

در قسمت پیشرانه از نمونه 1.6 لیتری 125 اسب بخاری با گشتاور 168 نیوتن متر در هماهنگی با جعبه دنده 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است. همچنین پیشرانه 1.4 لیتری توربو با 155 اسب بخار و جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه پیش روی مشتریان قرار دارد.

با پیشرانه 1.6 لیتری خودرو طی 12 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت نیز برابر با 180 کیلومتر برساعت است. متوسط مصرف سوخت این پیشرانه نیز حدو 7 لیتر در هر 100 کیلومتر گزارش شده است.

پیشرانه توربو 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت دارد و خودرو طی 7.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر می رسد.

ظرفیت باک 53 لیتر است.

 

 



نظرات