1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. آغاز پیش ‌فروش جدیدترین خودروی بازار به نام فردا SX5 + مشخصات فنی

آغاز پیش ‌فروش جدیدترین خودروی بازار به نام فردا SX5 + مشخصات فنی

آغاز پیش ‌فروش جدیدترین خودروی بازار به نام فردا SX5 + مشخصات
2 دی 1399
  • 6

«گروه صنعتی فردا» که از سال 1392 با تاسیس کارخانه خودروسازی «فــردا» در سمنان فعالیتش  را آغاز کرد، از ابتدای هفته جاری محصول  «SX5 خود را پیش‌فروش  کرده است.  قرار است این خودروساز از  اوایل زمستان‌99 دومین محصول خود را با لوگو اختصاصی «فرداموتور» (Farda) عرضه ‌کند. دلیل آن نیز می‌تواند انتشار تصاویر در اینستاگرام رسمی فرداموتور باشد.  ظاهرا قرار است این خودرو جدید با نام «فردا SX5» در بازار کشور عرضه شود. 

 

درادامه نگاهی به مشخصات فنی و ظاهری این خودرو خواهیم داشت . این خودرو جدیدترین خودروی شاسی بلند بازار کشور خواهد بود و هنوز رونمایی رسیم ار این خودرو صورت نگرفته است .

طراحی ظاهری«فردا SX5»

«فرداSX5» را باید در سگمنت کراس‌اوورهای جمع‌وجور قرار بدهیم. طول این خودرو 4512‌میلی‌متر، عرض آن 1812میلی‌متر و ارتفاع1725میلی‌متر و همچنین وزن خالص حدود 1345کیلوگرم است. ازسوی‌دیگر «فرداSX5» را به‌دلیل خطوط کشیده و برخورداری ‌از جلوپنجره‌ کشیده و طراحی نمای عقب منحصر به‌فرد، با اولین نگاه یک خودرو جوان پسند را در ذهن تداعی می‌کند.

1.jpg
طراحی داخلی

جذاب‌ترین بخش این خودرو طراحی کابین آن است. متریال استفاده‌شده در کابین SX5 از کیفیت بهتری نسبت‌به خودروهای موجود در بازار برخوردار است. کیلومترشمار رنگی و جذاب همراه با مانیتور 8اینچی لمسی جلوه زیبایی به کابین این خودرو می‌بخشد. از نکات قابل‌توجه در کابین فردا SX5، تفاوت صندلی‌های آن با سایر نمونه‌های حاضر در بازار جهانی است. صندلی‌های این کراس‌اوور خودروسازی فردا، از چرم و اجزای چندتکه است و دوخت سفارشی قرمز روی آن دیده می‌شود. البته این ترکیب رنگ روی صندلی‌ها، رودری‌ها و داشبورد نیز به‌چشم می‌خورد.


مشخصات فنی

فرداموتور قصد دارد SX5 را با موتور 1.6لیتری تنفس‌طبیعی ساخت کمپانی میتسوبیشی با قدرت 123‌اسب‌بخار و گشتاور 151نیوتون‌متری تولید و به بازار عرضه کند. استاندارد آلایندگی پیشرانه SX5، یورو ۵ و مصرف ترکیبی این خودرو؛ ‌7.3لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که به لحاظ مصرف سوخت خودرو بسیار کم مصرفی محسوب  می‌شود. همچنین SX5 از یک گیربکس 6 سرعته CVT بهره می‌برد. هرچند از لحاظ سگمنت رقبای زیادی در بازار دارد ولی از لحاظ ظاهر و ابعاد از وضعیت مناسبی بین رقبا برخوردار است. 

امکانات و آپشن‌های «فردا SX5»

با توجه به مشخصات فنی و پیشرانه متناسب می‌توان گفت این خودرو امکانات رفاهی و آپشن‌های قابل‌قبولی دارد. براساس اطلاعات رسمی منتشرشده؛ فردا SX5 دارای سانروف، کروزکنترل، کنترل‌پایداری، کنترل‌کشش، مانیتور 8اینچی لمسی با دوربین عقب، گیربکس 2حالته اسپرت و برفی، فرمان برقی با تنظیم ارتفاع، بلوتوث، آینه تاشوبرقی، سیستم تهویه دیجیتال، سنسور فشار بادلاستیک، اتولایت و دی‌لایت، دو ایربگ، سیستم کمکی در سربالایی HHC، ایزوفیکس صندلی، خروجی برقی 12ولت و سنسور دنده‌عقب است.

قیمت «فردا SX5»

پیش‌بینی می‌شود قیمت اولیه فردا SX5 در ایران، احتمالا بین 650 تا 750میلیون‌تومان باشد، باید دید عملیات مونتاژ و تولید داخل این خودرو چقدر می‌تواند قیمت آن را در مقابل رقبا، رقابتی‌تر کند به نظر می‌رسد این شرکت از هم‌اکنون باید این کراس‌اوور کامپکت را برای رقابت با هموطنانش ازجمله لیفانX70 بم‌خودرو، اس‌دبلیوام سیف‌خودرو، جکS5 کرمان‌موتور و هایما S7 توربو ایران‌خودرو آماده کند.

یک مقام مسئول در این شرکت که تمایلی به ذکر نامش نداشت به خبرنگار ما گفت در حال حاضر این شرکت هیچ  تعهدی درمورد محصولات قبلی خود ندارد و تولید خودروهای جدید مدتی است آغاز شده است. 

 

 



نظرات

  • رضا رضا (8 دی 1399 ساعت 13:02)

    حلبی های آشغال را به اسم خودرو می اندازند به مردم و سودهای کلان و بادآورده گیرشون میاد.اگر راست میگید و بفکر مردمتون هستید ورود خودرو را آزاد کنید ببینید مردم این آشغال ها را می خرند یا نه؟

  • ماشین شده ارزو ماشین شده ارزو (2 دی 1399 ساعت 20:08)

    واس رقابتی کردن محصولات باید خودروهایی بدید تو بازار تو رنج قیمت صد تا صد و پنجاه ملیون
    این ماشین واسه از ما بهترونه اون ادما چ گرون بشه چ ارزون میخرن
    ی فکری ب حال ما کنید که ته خواستمون ی پژو یا همین قیمت ماشیناست

    navid navid (3 دی 1399 ساعت 02:06)

    اتفاقا باور کن این ماشین ها هم قیمت واقعی شون زیره 100 میلیون هست و حتی خیلی خیلی کمتر هست اما برای تامین رانت و پول توی جیبی بچه هاشون اومدن قوانین مسخره گمرک و مالیات سنگین گذاشتن تا تو نتونی بخری.
    گمرک و تعرفه ده برابری میشه همین دیگه مثل اینه که یه ماشین که بخوای برای خودت بخری باید 10 تا ماشین هم برای فرزندان مقامات ایران بخری!

  • وطن وطن (2 دی 1399 ساعت 17:42)

    معلوم نیست آخر صنایع خودرو با توجه به حمایت های خائنانه دولت از جمله انحصار / دلالی / رانت / دست درازی به بیت المال و اعطای تسهیلات از جیب ملت به صنایع انحصاری خودرو
    سراخر باعث از بین رفتن دیگر ظرفیت های صنایع خواهد شد .

  • ابا ابا (2 دی 1399 ساعت 17:24)

    چه میکنه دانگ فنگ و چه میکنه ایران با تغییر نام خودرو ، فردا، دیگنتی و

  • navid navid (2 دی 1399 ساعت 16:19)

    خخخخخ. باشه حتما.
    پوله دوتا نیسان ورسا مدل2020 رو بدم تا یه دونه قورباغه چینی با هزار درصد گمرک و قیمتِ رانتی تحویل بگیرم.
    نیسان ورسا 2020 نو(صفر) الان 15500 دلار هست. مدل های دیگه نیسان2019 دست دوم رو تا 6000 دلار هم میدن!
    حالا اونها کجا و این کجا!
    دیگه اون دورانی که یه عده برای کاهش ارزش پولشون میرفتن ماشین اضافی میخریدن تموم شده! الان دیگه همه فهمیدن که خودرو خریدن یعنی خریت. اگه پوله اضافه داشته باشن میره توی بازارهای دیگه نه خودرو و بورس.
    فقط مصرف کننده واقعی میاد میخره که اونم دنبال یه چیز ارزون دست دوم میره میخره و نه یه ماشین نو به 20 برابر قیمت!!!
    !!!
    مگه شوخیه 20 برابر ارزش واقعی اش هست!