1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مجلس تاخیر در تحویل خودرو را زیر ذره‌بین برد

مجلس تاخیر در تحویل خودرو را زیر ذره‌بین برد

9 دی 1399
  • 2

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: این تحقیق و تفحص قرار است که روی قیمت، کیفیت و زمان تحویل انجام شود. برای مثال تاخیر در زمان تحویل، خدمات پس از فروش یا مسئله کیفیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یکی از مشکلات اصلی بازار خودرو در سال ۹۹ که خیلی به چشم آمد عدم عرضه مناسب خودرو به بازار از طرف خودروسازان بود که باعث شد کمبود خودرو و افزایش تقاضا ، قیمت های خیلی عجیب و غریبی را در بازار خلق کند که واقعا بی سابقه بود .

علی جدی در مورد آغاز تحقیق و تفحص مجلس در حوزه خودرو اظهار کرد: سه گروه درخواست تحقیق و تفحص  از حوزه خودرو را کرده بودند، پیش از روی کار آمدن آقای رزم حسینی از مدیران وزارت صمت دعوت کردیم که در این مورد توضیح دهند اما نمایندگان قانع نشدند. بنابراین در کمیسیون رای‌گیری و تصمیم بر این شد که تحقیق و تفحصی در این مورد انجام گیرد که هفته گذشته نیز در صحن مجلس رای آورد.

314.jpg

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون تحقیق و تفحص‌های قبلی در این حوزه گفت:‌ موضوع گزارش‌های تحقیق و تفحص‌های قبلی در کمیسیون مطرح شد اما نمایندگان گفتند که آن گزارش اقناع‌شان نمی‌کند و پاسخی به سوال‌های آنها داده نشده است. تحقیق و تفحص می‌تواند در تخلفات موردی ورود ‌کند و اصلاح ساختاری نمی‌کند.

جدی افزود: ممکن است در گذشته هم تحقیق و تفحص صورت گرفته باشد اما نمی‌شود گفت چون قبلا انجام شده دیگر نباید تحقیق و تفحص شود. اینکه با افزایش و چند برابر شدن قیمت ارز حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شده یا خیر؛ نیاز به تحقیق و تفحص دارد و مجلس هم ابزار دیگری جز  این اقدام در این مورد ندارد. اما قطعا از گزارش‌های قبلی استفاده خواهد شد. 

منبع ایلنا


نظرات

  • نادان نادان (9 دی 1399 ساعت 23:56)

    شما را بخدا قسم، ذره بینی عمل نکنید که قیمت ها دیگه فرا زمینی میشه. مگه داریم این همه مدیران بی لایق. تو کدوم کشور سراغ دارید؟

  • انسان انسان (9 دی 1399 ساعت 10:57)

    چرا در حق مصرف کننده اجحاف نشده .خودرویی که سال قبل پیش فروش شده مثلا پارس سال در دیماه 98 با سود مشارکت 15 درصد و تحویل یکساله و با پیش پرداخت 39 میلیون تومان ,که در همون روز قیمتش 78 میلیون بود حالا با افزایش 75 درصدی شده 121.5 میلیون و هنوز معلوم نیست باز افزایش داره یا نه ,چطور میشه پول مشتری که نصفش رو داده با 15 درصد حساب میشه ولی جنس خودشون با 75 درصد,مگه پول و دستمزد همه اینقدر افزایش یافته که اینا افزایش میدن و الان که باید 2 برابر پولی که پرداخت شده باید پرداخت کنند.بعدا چطور ادعا میکنند که ما توی ضرر هستیم .اگه ضرر میکنین ببندی و با به خودرو ساز واقعی خارجی بگین بیاد کارخونه بزنه اینجا و با قیمت واقعی به مردم پاشین های با کیفیت بده نه فرغون,البته چون فساد همه جا رو گرفته و خیلی ها از این راه حق مردم رو میخورن کمی مشکله این کار انجام بشه