1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. حصور هونگچی E-HS9 یا رولزرویس چینی در بازار خودرو اروپا + عکس

حصور هونگچی E-HS9 یا رولزرویس چینی در بازار خودرو اروپا + عکس

20 دی 1399
  • 0

شرکت هونگچی که در اختیار گروه خودروسازی فاو چین است، با یک شرکت فروش خودرو در نروژ بنام «موتور گروپن» (Motor Gruppen) قراردادی را برای عرضهٔ شاسی‌بلند بزرگ E-HS9 در این کشور امضا کرده است؛ بنابراین این شاسی‌بلند تمام الکتریکی چینی در آیندهٔ نزدیک رسماً وارد بازار نروژ خواهد شد. 

به نظر می رسد رویای خودروسازان چینی برای حضور در بازار خودرو آمریکای شمالی و اروپا در حال تحقق می باشد.

موتور گروپن که اولین شریک اروپایی هونگچی محسوب می‌شود، یک واردکنندهٔ شناخته‌شدهٔ خودروهای الکتریکی در نروژ است و سابقه‌ای ۴۵ ساله دارد. صادرات و فروش E-HS9 بخش مهمی از استراتژی جهانی هونگچی است و در آینده پس از باثبات شدن این خودرو در بازارهای خارج از چین، هونگچی مدل‌های بیشتری را برای فروش در بازارهای صادراتی عرضه خواهد کرد.

Hongqi-E-HS9-3.jpg
چندی پیش، هونگچی قیمت E-HS9 را در بازار چین اعلام کرد. این شاسی‌بلند الکتریکی مجموعاً در چهار مدل مختلف در چین عرضه خواهد شد که بین ۵۰۹,۸۰۰ یوآن معادل ۷۸ هزار دلار تا ۷۲۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۱۱ هزار دلار قیمت دارند. این ماشین به‌عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ شاسی‌بلندهای کنونی هونگچی، از سبک جدید طراحی این شرکت با جلوپنجرهٔ بسیار بزرگ و چراغ‌های باریک استفاده می‌کند. کابین E-HS9 نیز با چهار نمایشگر مختلف برای صفحه آمپر، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر شاگرد و کنترل سیستم تهویه، پُر از حس تکنولوژی است.

Hongqi-E-HS9-4.jpg
هونگچی E-HS9 از قوای محرکهٔ الکتریکی دو موتوره استفاده می‌کند و در دو نسخهٔ مختلف عرضه می‌شود. در نسخهٔ اول، حداکثر قدرت و گشتاور موتورهای جلو و عقب ۲۱۸ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر است و بُرد خودرو ۴۶۰ کیلومتر خواهد بود. در نسخهٔ دوم، خروجی موتور جلویی تفاوتی ندارد اما موتور عقبی قوی‌تر بوده و ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بُرد این نسخه نیز بیشتر بوده و به ۵۱۰ کیلومتر می‌رسد.

 

منبع پدال


نظرات