1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تا پایان سال افزایش قیمت خودرو نخواهیم داشت

تا پایان سال افزایش قیمت خودرو نخواهیم داشت

29 دی 1399
  • 4

سعید موتمنی در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو نسبت به هفته گذشته آرامش بیشتری دارد و قیمت‌ها نسبت به هفته قبل با شیب کمی رو به کاهش است. بازار 33 درصد کاهشی که آبان ماه اتفاق افتاد را حفظ کرده است. در ماه‌های اخیر پنج درصد نوسان داشته اما دوباره به قیمت خود بازگشته است.

روند کاهشی قیمت خودرو در صورت تداوم ریزش نزخ دلار سرعن بیشتری هم خواهخد گرفت.

وی افزود: با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، تا پایان سال افزایش قیمت در حوزه خودرو نخواهیم داشت اما احتمال کاهش قیمت بیشتر است ولی همچنان به نوسانات قیمت ارز بستگی دارد. اگر نرخ ارز به کانال 23 هزار تومان برسد، 7 تا 8 درصد قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران تصریح کرد: بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های اینترنتی تاثیری در قیمت خودرو نخواهد داشت. چراکه تقاضای کاذب در بازار خودرو فروکش کرده و خریداران بیشتر مصرف‌کنندگان واقعی هستند. زمانی واسطه‌ها وارد بازار می‌شوند که نرخ ارز نوسان داشته باشد؛ بنابراین با توجه به آرامش بازار سرمایه مشکلی پیش نخواهد آمد. خریدار هم چشم بسته خرید نمی‌کند، از جایی خرید می‌کند که قیمت مناسبی داشته باشد و اگر قیمت بالایی در سایت‌ها قرار دهند خریدار آن را نمی‌خرد.

وی خاطرنشان کرد: سوداگری دلالان در سایت‌های اینترنتی مربوط به زمانی بود که قیمت ارز و تقاضای کاذب در بازار وجود داشت. الان با توجه به آرامش بازار نمی‌توانند تأثیر خاصی بگذارند.

دلالان در تلاش برای برهم زدن آرامش موجود بر بازار خودرو هستند ولی متقاضیان خرید خودرو گول بازی سفته بازان و دلالان را نخورند.

منبع ایلنا


نظرات

  • 100 100 (30 دی 1399 ساعت 20:01)

    آخی چرا . برا انگیزه هم که شده یه یه دویست سیصد میلیونی گرون کنین بد میشه اینجوری تولید کنندگان مردم خوار خودرو ضرر می کنند

  • اکبر حمیدی اکبر حمیدی (29 دی 1399 ساعت 22:20)

    باید کاهش قیمت داشته باشید چرا به ما دلارو یورو رو تو مهرماه از 39 -38 هزار تومن فروختین همین شماها بودین که خوردو رو هم به بهانه دلار گرون کردین خب لاان دلار برگشته به قیمت خرداد ماه حتما باید قیمت تمام محصولات وکالاها و مسکن باید برگردد به قیمت همین خرداد ماه سال 99 باید برگرد همین امروز وگرنه این ظلم به ماهاست این ستم به مردم هست موقع افزایش باهاش میره بالا و حتی بعدشم میره بالا پس پایینم میاد باید بیاید نه اینکه الان اینطوری باشه این درست نیست و نمیشود

  • کاربر کاربر (29 دی 1399 ساعت 11:27)

    نه تورو خدا بیاید تو این 2 ماه آخر سالم افزایش قیمت بزنید !!
    یه جوری میگید انگار 10 ماه مونده تا پایان سال

  • Arman  . Arman . (29 دی 1399 ساعت 09:17)

    تا الان که هر چیزی این بابا گفته برعکس دراومده.