1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رزم حسینی وزیر صمت: خودروهای داخلی تا ۳۰ درصد افت قیمت داشته اند

رزم حسینی وزیر صمت: خودروهای داخلی تا ۳۰ درصد افت قیمت داشته اند

4 بهمن 1399
  • 1

علیرضا رزم حسینی در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری،‌ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عنوان کرد:‌ هم اکنون نیز با افزایش سطح تولید خودرو در کشور قیمت این محصول در حال کاهش بوده و خودروهای داخلی تا 30 درصد و خودروهای خارجی تا 50 درصد افت قیمت داشته است.

قیمت خودرو در بازار با توجه به کاهش قیمت ارز در کشور کاهش نسبتا قابل ملاحظه ای داشته ولی روند کاهشی آن پایان نیافته است.

وی افزود: وزارت صمت با افزایش سطح تولید محصولات داخلی و همچنین تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم،‌ راهبرد عرضه فراوان محصولات به بازار برای متعادل سازی قیمت کالاها را دنبال می‌کند.

وی بااشاره براینکه امروز با وجود همه مشکل‌ها از جمله بحث تحریم و شیوع ویروس کرونا،‌ تراز بازرگانی ایرانی 57 میلیارد دلار است و بخش صنعت و معدن رشد 6 درصدی را تجربه می‌کند، بیان کرد: در 29 رشته صنعتی رشد بسیار خوبی تا صد در صد افزایش تولید داشتیم،‌ حتی در برخی اقلام بیش از 400 درصد رشد تولید را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: هم اکنون در بخش‌های مختلف صنعتی از جمله تولید فولاد و خودرو به ترتیب رشد 10 و 28 درصدی را تجربه می‌کنیم و تلاش ما در مسیر افزایش تولید و فراوانی کالا که موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود، خواهد بود.

رزم حسینی گفت: امروز صادرکننده شریف ما مجاز است ارز خود را به دولت بفروشد یا برای واردات کالاهای اساسی اقدام کند و بدین صورت بسیاری از مشکل‌های قضایی ناشی از بازگرداندن ارزها و تشکیل پرونده‌های قضایی حل می‌شود.

منبع ایسنا


نظرات

  • حسین حسین (4 بهمن 1399 ساعت 17:06)

    چرادروغ میگی مثال s5 که 60 میلیون بوده رسیده حدود یک میلیارد الان شده 700 ملیون کجاش 50درصد اومده پایین خدا لعنت کننتون