1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی مشخصات فنی ملال‌آور داچیا اسپرینگ الکتریکی با شتاب ۱۹.۱ ثانیه‌ای+ عکس

بررسی مشخصات فنی ملال‌آور داچیا اسپرینگ الکتریکی با شتاب ۱۹.۱ ثانیه‌ای+ عکس

4 فروردین 1400
  • 3

داچیا جزئیات بیشتری از خودروی الکتریکی خود یعنی اسپرینگ را منتشر کرد.

بدون هرگونه تعجبی با یک خودروی بسیار کند روبرو هستیم زیرا پیشرانه الکتریکی اسپرینگ قدرت ۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۵ نیوتون متری تولید می‌کند.

dacia-spring-ev-11.jpg
داچیا می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۱۹.۱ ثانیه بوده و برای رسیدن به سرعت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت باید ۲۶.۲ ثانیه صبر کنید. حداکثر سرعت این خودروی الکتریکی نیز ۱۲۵ کیلومتر در ساعت ذکر شده است.

dacia-spring-ev-4.jpg
اسپرینگ که اساساً برای کاربری‌های داخل شهری طراحی شده وزن خشک ۹۷۰ کیلوگرمی داشته و شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر در ساعت آن ۵.۸ ثانیه زمان می‌برد. این خودرو از باتری لیتیوم-یونی ۲۷.۴ کیلووات ساعتی برخوردار بوده و شعاع حرکتی آن در شهر و به‌صورت ترکیبی برابر با ۳۰۵ و ۲۳۰ کیلومتر می‌باشد. همچنین با استفاده از شارژرهای متنوع می‌توان باتری را بین ۱۳ تا ۴ ساعت شارژ کرد. البته در صورت استفاده از شارژر سریع می‌توان ۸۰ درصد باتری را در عرض ۵۶ دقیقه شارژ نمود.

dacia-spring-ev-52.jpg
داچیا پیش‌فروش اسپرینگ را از ۲۰ مارس شروع می‌کند و علاوه بر مدل عادی نسخه تجاری آن نیز تولید خواهد شد. این مدل که بیشتر به درد کاربری‌های اشتراک خودرویی می‌خورد از سخت‌افزارهای بهتری برای مکان‌یابی، گوشی‌های هوشمند و باز کردن از راه دور سود می‌برد.

dacia-spring-ev-36.jpg

این خودرو در رنگ‌های سفید و خاکستری روشن عرضه خواهد شد و البته عناصر آبی‌رنگ روی سقف و رینگ‌های ۱۴ اینچی نیز در آن دیده خواهند شد. سیستم اطلاعات سرگرمی مدیا ناو به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو، تریم چرم غیرواقعی با دوخت آبی، کف‌پوش و محافظ درب جلو و صندوق نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند.

dacia-spring-ev-39.jpg
یک نسخه تجاری از این خودرو با نام اسپرینگ کارگو نیز با آغاز سال ۲۰۲۲ تولید خواهد شد. این خودرو دارای بخشی است که بخش سرنشین‌های جلو را از محفظه بار جدا می‌کند. طول بخش بارگیری برابر با ۱۰۳۳ میلی‌متر بوده و می‌توان حداکثر ۳۲۵ کیلوگرم بار را با آن جابجا کرد.

dacia-spring-ev-41.jpg
تمامی نسخه‌های اسپرینگ کارگو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های فولادی، محافظ رکاب‌ها و محفظه بار، سیستم تهویه مطبوع دستی، رادیو، بلوتوث و سوکت USB تولید خواهند شد.

dacia-spring-ev-47.jpg

dacia-spring-ev-48.jpg

منبع پدال


نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (12 فروردین 1400 ساعت 13:24)

    درکل بگم خودرو های دایچیا محصولات شهری ه و هیچ چیزی به نامه پیشرانه پر قدرت استفاده نشده تازه یه اثرات منفی روی رنو هم گذاشته که سبب شده ساندرو و لوگان(ال 90) طرح جدید فقط 86 اسب بخار داشته باشه

  • ایرانی ایرانی (5 فروردین 1400 ساعت 15:14)

    نه که خودتون لامبورگینی برقی تولید کردین !!!

  • سعید سعید (4 فروردین 1400 ساعت 12:48)

    سرعتش هم اندازه پیکان است پیکان هم ۴۵ اسب بخار دارد خودرو به این خوش قیافه ای به این پیشرفته ای حیف نیست سرعتش هم اندازه پیکان باشد مایه ابروریزی است سرعتش .