1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سازمان ثبت اسناد: نقل و انتقال خودرو فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی

سازمان ثبت اسناد: نقل و انتقال خودرو فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی

11 فروردین 1400
  • 7

مردم برای نقل و انتقال خودرو باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خرم آباد با اشاره به رای اخیر دیوان عدالت اداری در خصوص سند مالکیت خودرو گفت: این رای هیچ تاثیری در سند مالکیت خودرو ندارد و طبق ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نقل و انتقال خودروباید به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.

دکتر خدائیان در ادامه به اجرای طرح کاداستر برای اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه امسال تمام اراضی ملی و منابع طبیعی که ۸۰ درصد اراضی کشور را تشکیل می‌دهند سند ملالکیت دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین از اجرای طرح کاداستر برای اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: این کار موجب ماندگاری کشاورزان و سرمایه آن‌ها در روستاها خواهد شد.

 



نظرات

  • احمد احمد (12 فروردین 1400 ساعت 12:37)

    این سردفتر داران دنبال فقط به فکر جیب خودشان هست وگرنه در تمام دنیا نقلو انتقال خودرو با پلیس هست.

  • ایرانی فهیم ایرانی فهیم (12 فروردین 1400 ساعت 10:12)

    بجای ایناکه هزینه های مردم رو کم کنید بخاطر هیچ !!!!!!!! هی دست در جیب مردم کنید !!! آخه برگه سبز چی کم داره برای اثبات مالکیت ؟!!! شایدم بعنوان درامد خاص به جیب مردم چشم دوختین ؟!!! بسه بابا !!!

  • علی علی (11 فروردین 1400 ساعت 17:22)

    انتقال با برگ سبز کفایت می کند هزینه اضافی به دفاثر ثبت ندهید

  • سید سید (11 فروردین 1400 ساعت 16:54)

    چند سال است یکی میگه برگه سبز همان سند مالکیت است و نیاز نیست مردم به دفاتر ثبت برای انتقال خودرو مراجعه کنند یکی میگه نه حتما باید به دفاتر ثبت برای انتقال سند مراجعه کنند والله بخدا اینجور قانون اجرا کردن خیلی زشت است مردم هم بلاتکلیف هستند مراجعه به دفاتر ثبت برای نقل وانتقال خودرو هم کار اضافه است و هم هزینه برای مردم دار و هم هدر دادن وقت و نیروی کار .و تولید است بگذاریدکشاورز به کار کشاورزیش بپردازد وکارگر به کار تولیدش متاسفانه اداره جات به جای آسان و کم هزینه کردن کارها هرروز دارند کارها را پیچیده و پر هزینه تر میکنند یک مثال برای گرفتن جواز کسب یک مغاز ه کوچک باید به ادارات و امکان متعدد مراجعه کنیم و از همه اینها جالب تر این است کد صندوق پستی را هم میخواهند که این کد توسط پلاک اداره پست در تمام مغازه ها نصب است و در قبض اب و برق وتلفن هم نوشته شده است ولی این کد پستی را ازت قبول نمیکنند بایدچندین ساعت وقت بگذارید و بنزین مصرف کنید و به اداره پست مراجعه کنید ومبلغی هم به اداره پست باید پرداخت کنید وکد پستی بگیرید و این داستان برای خیلی چیزهای دیگر هم وجود دارد که هم بار ترافیکی را افزایش میدهد و هم مصرف بنزین و هم وقت مردم لطفا کارهای مردم آسان کنید تا مردم بکار و تولید گرفتاریهای خود بپردازند

  • حمید رضا حمید رضا (11 فروردین 1400 ساعت 15:40)

    اینا همش الکیه
    کوچکترین نیازی به برگه دفتر خونه نیست
    بنده چندین ساله خرید و فروش ماشین میکنم
    و هیچ جا چه در تصادف جرحی فوتی خسارتی دزدی خودرو و هر کاری که به ذهنتون میرسه نیازی به برگه دفترخونه نیست و سند مالکیت خودرو همون برگ سبز نیروی انتظامی

    دفتر خونه ها پول بی خود از مردم میگیرن و اسم اون برگه اصلا سند نیست
    دوستان بدونن حتی برگه دفترخونه برای دادگاه هم قابل قبول نیست مد نظر دادگاه هم فقط برگ سند سبز نیروی انتظامیه

  • علی علی (11 فروردین 1400 ساعت 14:04)

    راست میگه بنده خدا مگه میشه حق الاچپاول دفاتر نایده گرفته بشه .! نقش دفاتر ثبت اسناد در چرخه خرید و فروش خودرو که جزو اموال منقول می باشد کاملا کذایی بوده و صرفا جهت تلکه کرن مردم نشستند که باید اصلاح قانون گردد .

  • milad milad (11 فروردین 1400 ساعت 13:04)

    چه بدبختی هرکی ساز خودشو میزنه.چرا مجلس و پلیس کار رو واسه همیشه تموم نمیکنن.ماشین همه چیش مربوط به پلیس میشه.دفاتر اسناد فقط فکر سرکیسه کردنه مردمن