1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی لکسوس از محصول جدیدش با نگاه به آینده + عکس

رونمایی لکسوس از محصول جدیدش با نگاه به آینده + عکس

رونمایی لکسوس از محصول جدیدش با نگاه به آینده
18 فروردین 1400
  • 0

لکسوس با رونمایی از یک کانسپت، علاوه بر نمایش ظاهر مدل‌های آینده‌اش از برنامه خود برای ساخت ماشین‌های الکتریکی خبر داد.

لکسوس از اولین خودروسازانی بود که از قوای محرکه هیبرید برای محصولاتش استفاده کرد. اما این کارخانه دیرتر از رقیبانش به فکر ساخت ماشین‌های کاملا الکتریکی افتاد و حالا می‌خواهد این عقب‌ماندگی را جبران کند.

کانسپت LF-Z یک شاسی‌بلند است که بر روی پلتفرمی ویژه ماشین‌های الکتریکی ساخته شده است. قرار است از این پلتفرم برای ساخت محصولات الکتریکی لکسوس استفاده شود.

67.jpg

این کانسپت یک موتور ۵۳۶ اسب بخاری دارد که در عقب ماشین قرار داده شده و نیرویش به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. لکسوس می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین سه ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند.

طراحان لکسوس فرم و خطوط اصلی محصولات کنونی کارخانه را حفظ کرده‌‌اند، اما ماشین مدرن‌تر و متفاوت طراحی شده است. جلوپنجره ماشین به پنلی همرنگ بدنه تبدیل شده که آرم لکسوس در آن نورانی است و چراغ‌ها هم باریک‌تر شده‌اند.

مشخص نیست اولین مدلی که براساس این کانسپت ساخته می‌شود کی به بازار خواهد آمد. اما لکسوس اعلام کرده که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ دستکم بیست مدل جدید عرضه کند که ده تای آنها الکتریکی یا هیبرید-الکتریکی خواهد بود.

68.jpg



نظرات