درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
آزاد سازی قیمت خودرو با تعرفه گمرکی 100 درصد صرفا یه عوامفربیه محضه گوول نخورید اگه راست میگن بدون تعرفه آزاد کنن در غیر اینصورت همش ریا کاریه و فریب افکار عمومی
آیا منظور از آزاد سازی خودرو با تعرفه گمرکیه که در این صورت هیچ ارزشی نداره و عوام فریبیه
کلا این پبشنهاد ها راه به جایی نمیبره و بهتره فرغون سازان شروع به فروش فوری کنن و تعدیل نیرو کنن تا تولید براشون بااین قیمتها صرف کنه و کلا از رویا بیان بیرون
برای راستیآزمایی اوّل باید واردات انواع خودروی خارجی (اعمّ از غربی/ شرقی و نو/ کارکرده) اجرا شود، سپس گرانترفروشی یکجانبه آزاد شود
و السلام
سلام و احترام
به نظرم بزرگترین راستی آزمایی این دو گروه صنعتی این بود که نداشتن چرخ صنعت تو تحریم بخوابه؛ پا به پای مردم تو مشکلات اقتصادی پیش آمدند و علی رغم ضرر انباشته ای که بهشون تحمیل میشد؛ به تولید ادامه دادند.
خودرو یک وسیله با عمر دائم نیست ؛ بلکه مثل سایر کالا ها عمر مصرفی داشته و می بایست مطابق دستورالعمل های سازنده تعمیر و نگهداری شود.
تجربه ی واردات حتی از معروف ترین برند ها هم وقتی انجام شد نشون داد که آنها نمیتوانند خدمات پس از فروش خوبی ارائه کنند و این خودرو ها که با هزینه های سرسام آور وارد شده بعد از گذشت یک دهه با مشکلات زیادی از جمله نیاز به تعویض قطعه و عدم وجود قطعه مورد نیاز روبه رو هستند و این هم هزینه های زیادی از جمله بالابردن تقاضای ارز رو به کشور وارد میکنه
درست نیست تو این شرایط اقتصادی؛ ارزی که با این زحمت به دست میاد صرف واردات خودرو بشه و مطرح کردن این نظرات هم به نظرم نوعی منفعت طلبی را در پسای بیان اش پنهان کرده
بسار کار خوبی کردند . ما ملت هم در خواست داریم نسبت به آزاد سازی انحصار و رانت خودرو در ایران پایان دهید و اجازه آزاد سازی ورود خودرو به ایران و آزاد سازی قیمت خودروهای وارداتی را صادر کنید .
سلام و احترام
وجود بیش از ده برند تولیدی ( البته مونتاژی ) و چند شرکت وارد کننده ( نماینده فروش انحصاری ) در حال حاضر نشان دهنده این است که رانت در کار نیست.
"خودروسازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو ندارند"
واردات هم با هماهنگی شما خواهد بود و مالیات و هزینه های ترخیص به شکلی تعیین خواهد شد که قیمت خودرو های شما از قیمت خودروهای وارداتی پایین تر باشد!
چطور بعد از 40 سال پیشنهاد رقابتی شدن و نبود انحصار را می دهید؟!
چرا سال ها با واردات خودرو به بهانه حمایت از تولید داخل مخالف بودید؟!
دروغ و دزدی تا کی؟....
سلام .قیمت ها اگر آزادواقعی بشود مردم از خودروهای برقی و جدید روز دنیا با این قیمت خودروهای داخلی سوار بشوند
سلام و احترام
به نظرم؛ به هیچ عنوان این مطلب صحیح نیست. همکاری اقتصادی بین کشورها صرفا در گرو مبادله ی تجاری نبوده و به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. صحت این مطلب رو میتوانید با بررسی وضعیت خودرو در کشور کوبا مطالعه کنید. دوماً تا زمانی که یک کشور توانایی تامین نیاز خودش رو داره؛ کشور دیگر کالاهای رو به قیمت رقابتی عرضه می کنه و چنان چه کشوری در این خصوص ناتوان باشد مجبور به قبول هرگونه قیمت و هرگونه کالایی میشه.
به نظرم حتی قوانین واردات برای هر محصول می بایست در جهت حمایت از تولید کننده واقعی صرف بشه تا به تدریج تولید کننده واقعی با دانش تولید اون محصول بتونه کشور رو از واردات بی نیاز کنه و البته نهاد های بازرسی و نظارتی هم به تمام این امور نظارت کرده . قوانین هم در جهت برخورد با متخلفین اصلاح شود