جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران 7 تیر 1400 + جدول

7 تیر 14009:33
8 دقیقه


جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران 7 تیر 1400 + جدول

بررسی‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد که بنیان کنونی در بازار بر پایه انتظار استوار است. خریداران اگرچه در بازار حضور دارند اما منتظر کاهش قیمت‌ها هستند و برای خرید دست نگه داشته‌اند. از آن طرف فروشندگان که معامله چندانی انجام نمی‌دهند منتظر ثبات قیمت‌ها هستند تا مصرف کنندگان به خرید ترغیب شوند.

اخباری مثبت و گاهی منفی که از مذاکرات وین به بیرون منتشر می شود اجازه نداده است روند حرکتی بازار مشخص بشود و خریداران با خیال راحتی به انجام معاملات خرید روی بیاورند.


خریداران عقب نشسته‌اند

حسین سالک یکی از خریداران که برای ارزیابی قیمت‌ها به بازار آمده بود، میگوید: قیمت‌ها در بازار خودروهای صفر بالاست و تفاوت فاحشی با قیمت کارخانه دارد. من چند مرتبه در قرعه کشی خودروسازان ثبت نام کردم اما قرعه به نام من نیفتاد.

وی افزود: از همین رو حدود یک ماه است که به دنبال خرید خودرو از بازار هستم؛ اما هر بار که به بازار می آیم اکثر فعالان بازار می‌گویند با توجه به نزدیک بودن اجرایی شدن توافق برجام و استقرار دولت جدید، منتظر کاهش قیمت‌ها بمان. امروز هم یکی از فروشندگان معتقد بود که از روز سه شنبه به بعد قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد.

خرید و فروش خودروهای کارکرده هم در انتظار برای کاهش قیمت‌ها، تقریباً بدون معامله است و مردم صرفاً قیمت‌ها را ارزیابی می‌کنند.

امیرحسین علوی که قصد فروش خودروی خود را دارد، میگوید: از اوایل خرداد ماه به دنبال فروش خودروی خود هستم اما هر کسی زنگ می‌زند فقط قیمت خودرو را می‌پرسد.

وی افزود: چند نفری هم قصد خرید داشتند اما در نهایت با اعلام اینکه احتمال شکسته شدن قیمت‌ها وجود دارد، از خرید منصرف شدند و خرید را به هفته‌های آتی موکول کردند.

58.jpg


وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو

بررسی وضعیت قیمت‌ها نیز حکایت از آن دارد که اگرچه معاملات خاصی در بازار صورت نمی‌گیرد اما استفاده از لفظ صعودی یا نزولی برای بازار درست نیست؛ چرا که قیمت خودروهای پرتیراژ ایران خودرو در بازار روند افزایشی و قیمت خودروهای پرتیراژ سایپا کاهش نسبی داشته است.

خودرو قیمت (تومان)
پراید 131 (99) 122،000،000
پراید 111 (99) 134،000،000
پراید 151 137،000،000
تیبا 130,000,000
تیبا2 138,000,000
کوییک معمولی 153,000,000
کوییک R 159,000,000
ساینا 147,000,000
پارس سال 243،000،000
پارس دوگانه 256،000،000
پارس TU5 273،000،000
سمند LX 202،000،000
سمند EF7 232،000،000
سمند دوگانه سوز EF7 259،000،000
405 SLX 225,000,000
206 تیپ 2 212،000،000
206 تیپ 5 (99) 264،000،000
207 صندوقدار (99) 390،000،000
206 صندوقدار 270،000،000
207 دستی (سقف فلز + فرمان برقی) 299،000،000
207 دستی (پانوراما) 322،000،000
207 اتوماتیک (سقف فلز) 385،000،000
207 اتوماتیک (پانوراما) 390،000،000
دنا معمولی + کروز 286،000،000
دنا پلاس 333,000,000
دنا پلاس توربو 387،000،000
دنا پلاس توربو اتوماتیک 440،000،000
هایما S5 638،000،000
هایما S7 693،000،000
هایما S7 پلاس 713،000،000
جک S5 669،000،000
کارا تک کابین 243،000،000
کارا دوکابین 258،000،000
مزدا3 (98) 875،000،000
دیگنیتی 910،000،000
جک T8 790،000،000

عاقبت نامشخص صنعت خودرو

این وضعیت قیمت‌ها در بازار و تفاوت فاحش با قیمت کارخانه و البته عدم تمایل مردم به خرید، در حالیست که خودروسازان از حدود دو ماه پیش در حال رایزنی و برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس برای آزادسازی قیمت هستند.

خودروسازان پیشنهاد کرده‌اند که شیوه قیمت گذاری خودرو آزاد شود؛ به شکلی که خودروهای عمومی (خودروهایی که عموم مردم چه در بخش کم‌درآمد و چه با درآمد متوسط جامعه استفاده می‌کنند)، با فرمول بهای تمام شده و در نظر گرفتن حداقل ۵ درصد سود با تأیید و نظارت وزارت صمت و خودروهای اختصاصی (که همان خودروهای اختصاصی یا لوکس تولید داخل هستند که مشابه خارجی هم در جامعه دارند و خودروهای نسبتاً گران‌قیمت محسوب شده و دارای مشتریان خاص هم هستند) با پیشنهاد هیئت مدیره شرکت‌ها و تأیید و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس شرایط عرضه و تقاضای بازار تعیین شود. همچنین از آن طرف نیز واردات خودرو بلامانع اعلام شود.

البته با توجه به عودت طرح تحول صنعت خودروی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از صحن به کمیسیون، باید منتظر ماند و دید در نهایت برای بازار خودرو کدام طرح اجرایی می‌شود.

اخبار اقتصادی
بازار خودرو
نظرات کاربران
Hgh
Hgh
8 تیر 1400
این همه گره در بازار خودرو و حتی سایر بازارها مثل مسکن و فولاد و یا همه‌اش بر میگرده به اقتصاد مریض و روبه موت ایران متاسفانه مسولین ناکار بلد ویا خائن ایران مسبب این امر هستن زیرا با چاپ پول و افزایش نقدینگی باعث تورم بالای ۷۰ درصد در جامعه برای بیشتر این کالا ها شده اند وتولید کننده وقتی میبند با نگه داشتنن و انبار کردن کالای خود منفعت بیشتری میکند دست از تولید می‌کشد وبه دلالی و واسطه گری می‌پردازد که سودش به مراتب خیلی بیشتر از تولید است و در این کار جدیدنه دیگر خبری از مالیات است و نه هزینه‌های تولید مثل مواد اولیه و هزینه‌های جاری مثل حقوق پرسنل است در نتیجه همه به فکر خریدن و انبار کردن هستند که بعد با قیمت چند برابر بفروشند در حالیکه اگر ثبات قیمت بود برای هیچ کس و هیچ دلالی به صرفه نبود که کالای خود را نفروشود و یا به واسطه گری بپردازد پس نتیجه میگیریم تمام بدختی مشکلات ایران از تورم و عدم ثبات قیمت است که متاسفانه مسولین به عمد مسبب ان بود ه اند
mohsen7360
mohsen7360
11 تیر 1400
همه چیز گفتی علت اصلی که تحریم هست دوستان برن تحقیق کنن که چرا باید تحریم باشیم همش مشکل سیاستهای کلی و غلط است مصیبت امروز به دلیل همان سیاستهاست