1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پایان فروش محصولات بنزینی و دیزلی فولکس‌ در اروپا در سال ۲۰۳۵

پایان فروش محصولات بنزینی و دیزلی فولکس‌ در اروپا در سال ۲۰۳۵

11 تیر 1400
  • 0

مشخص شده است که پایان کار محصولات درون‌سوز فولکس‌واگن در اروپا بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ خواهد بود. این خبر توسط مدیر فروش فولکس‌واگن «کلاوس زلمر» در مصاحبه با یک روزنامهٔ آلمانی اعلام شده است. البته نباید از این موضوع تعجب کرد زیرا اکثر خودروسازان نیز قبلاً چنین برنامه‌هایی را اعلام کرده‌اند. همهٔ این شرکت‌های خودروسازی در تلاش‌اند تا اثرات کربن را کاهش داده و به پاک‌سازی محیط‌زیست کمک کنند و درعین‌حال بتوانند با مقررات آلایندگی سخت‌گیرانهٔ اروپا هم مطابقت پیدا کنند.

در همان مصاحبه، زلمر گفته است که زمان تعیین‌شده برای خداحافظی با درون‌سوزها در ایالات‌متحده و چین کمی دیرتر خواهد بود اما دراین‌باره سالی را عنوان نکرده است. در آمریکای جنوبی و آفریقا نیز این حرکت بیشتر طول خواهد کشید زیرا هردوی این مناطق از لحاظ سیاسی و همین‌طور زیرساختی هنوز برای خودروهای الکتریکی آماده نیستند. در همین حال، این زمانی که برای کنار گذاشتن موتورهای درون‌سوز اعلام شده فقط برای برند فولکس‌واگن است نه کل گروه فولکس‌واگن.

بااین‌حال به گفتهٔ زلمر:

کل گروه فولکس‌واگن باید تا سال ۲۰۵۰ بدون آلایندگی شوند.

VW-EV-2.jpg

فولکس‌واگن فرایند الکتریکی‌سازی خود را در ایالات‌متحده هم با کراس‌اوور ID.4 آغاز کرده و انتظار می‌رود طی سال‌های آینده مدل‌های الکتریکی بیشتری را در این کشور عرضه کند. به‌طورکلی، هرچند چندین خودروساز مهلت‌های مختلفی را برای الکتریکی کردن کامل سبد محصولات خود اعلام کرده‌اند اما یک‌چیز در بین همهٔ آن‌ها مشترک است و آن اینکه الکتریکی‌سازی صنعت خودروسازی جهان شاید زودتر از چیزی که انتظار می‌رود انجام گیرد.

منبع پدال


نظرات